Gå til innhold

kviser og p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år og går på p-piller (Yasmin), det har jeg gjort i ca 6 år. I vår sluttet jeg for en periode, og fikk enormt mye kviser - dette medførte at jeg begynte på p-piller igjen etter ca 6 mnd. Jeg har aldri hatt kviser tidligere... Nå er kvisene nesten forsvunnet, etter 2 måneder på pillen. Men problemet er at jeg har så mange andre plager på p-pillene; kvalme, humørsvingninger, dårligere sexlyst osv at jeg ønsker å slutte. Finnes det noe som kan gjøre kvisene mindre irriterte?? Det er så vanskelig å velge mellom de ulike plagene... Finnes det noe som kan gjøre meg tilfreds?? Jeg plamlegger å bli gravid i løpet av ca 1 år, så enkelte metoder er vel å utelukke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm. Jeg tror ikke at det er PILLENE som gjør at kvisene holder seg borte, men at du har sluttet på dem og det har ført til hormonforandringer i kroppen. Hormonforandriger fører til kviser, humørsvingninger osv osv. Slutt på dem igjen, la det gå noen måneder, og du vil nok se at kroppen stabiliserer seg på et rett nivå (= ikke kviser)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommer desverre som en lyseslukker med kjedelige nyheter her... Vet nemlig ikke om noe som gjør kvise-problemet mindre. Sliter med det samme selv :kvise-smiley:

Jeg sluttet på p-pillen for litt over et år siden, og etter det har jeg blitt kvisete som aldri før!

Det er litt merkelig, jeg hadde sjeldent mer enn to kviser om gangen i puberteten (er 20 nå).. Nå har jeg mange i ansiktet, i nakken og på ryggen.

På en annen side har jeg hørt at en får kviser etter p-pille slutt, men at de skal gi seg etter et par måneder. Så det er håp for deg :wink:

Skal følge med i tråden og se om andre har noen bedre råd å gi deg. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...