AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Er det noen som er voksne studenter som bor i kollektiv eller studentbolig? Føler meg litt rar som bor i studentbolig. Jeg er 28. Er ikke like etablert som mange andre dessverre. Anonymkode: 5db71...b47
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Syns ikke det er merkelig å bo i studentbolig som 28 åring forutsatt at du faktisk er student, ikke kollektiv heller for så vidt hvis du deler med folk på samme alder. Men en 28 åring som bor i kollektiv med 5 19 åringer hadde jeg nok stusset over. Mest fordi jeg ikke hadde klart å holde ut selv. For øvrig kjenner jeg en på 35 som fremdeles bor i kollektiv, han er ikke den beste med økonomi så det passer han fint å betale lite. Selv flyttet jeg ut av kollektiv da jeg var 26, da var det mange nok år med å rydde etter andre, høre på andres bråk og vente på tur på badet. Anonymkode: 39373...0ba 1
Rosalie Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Frem til mannen og jeg flyttet sammen, bodde han i herrekollektiv med tre kompiser. De var mellom 30 og 35 år på det tidspunktet. Så nei, jeg hadde ikke reagert på det.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 Jeg er 25 og bor i studentbolig i hovedsak fordi det er billigere enn det åpne markedet, så hvorfor ikke spare penger når man kan? Anonymkode: 0a9d4...972
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Jeg har bodd i kollektiv (ved to forskjellige anledninger) med to som var rundt midten av 30-årene. Jeg tenkte ikke noe negativt om det annet enn at jeg selv kunne tenke meg å bo med jevnaldrende. Anonymkode: 4c5fc...3f6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i kollektiv (ved to forskjellige anledninger) med to som var rundt midten av 30-årene. Jeg tenkte ikke noe negativt om det annet enn at jeg selv kunne tenke meg å bo med jevnaldrende. Anonymkode: 4c5fc...3f6 Det ene kollektivet var for øvrig i studentbolig. Anonymkode: 4c5fc...3f6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Jeg bodde i kollektiv da jeg måtte spare penger for å nedbetale gjeld i en alder av 25. Så om en student (selv om man er 30) bor i kollektiv tenker jeg ikke over Anonymkode: 2f80e...d50
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Kollektiv uansett alder ser jeg ikke på som problematisk, det er mange som liker å bo sammen med noen. Det som derimot er problematisk er å bo sammen med andre med helt andre holdninger enn en selv i forhold til festing, nachspiel, opprydning osv. Selv er jeg 36, hadde nok ikke hatt noe imot å bo i kollektiv med folk som rydder opp, stort sett holder det rolig (en og annen fest/samling må man jo unne folk), ikke snylter, er udramatiske etc. Som regel betyr dette i praksis at det er best å bo i kollektiv med folk i samme livsfase/jevnaldrende. Anonymkode: 90f18...b0c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Tenkte 40+ jeg... Du er bare 28! Helt normal studentalder! Anonymkode: 8a769...68d
Gjest Linaria Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 Det er ikke rart i det hele tatt. Jeg synes fortsatt du er ganske ung. Jeg er 26 og bor i studentkollektiv. Veldig praktisk når man har studentøkonomi og ikke har en kjæreste å bo med.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 Jeg har delt studentbolig med ei som kom rett fra videregående. Selv var jeg nærmere 40. Jeg måtte bo i kollektiv pga økonomi. Den som reagerte mest på alderen min var mora til jenta jeg delte med. Heldigvis var det ei veldig hyggelig og rolig jente, så det gikk greit å dele. Om du ikke vil dele med andre finnes det litt dyrere studentboliger hvor du f.eks har rundt 30m2 for deg selv. Anonymkode: 018ed...918
Elaine Marley Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 Tenker at det ikke er noe problem. Du er jo student, og studenter har stort sett ikke så mye å rutte med. Ikke rart at man ønsker et billigst mulig sted å bo. Selv er jeg over 30, og skal flytte til en 1-romsleilighet hos studentsamskipnaden. Jeg vurderte kollektiv, men orker ikke bråkete folk som omtrent nettopp har flyttet hjemmefra, skal feste hele tiden og ikke rydder etter seg. Kunne vurdert det om det var litt eldre folk, men i studentboliger blir man ofte satt sammen med folk i ulike aldre og man får ikke møtt dem man skal dele kjøkken og eventuelt bad med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå