Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg våknet idag med brun-rødt blod som kom når jeg satte meg på do idag. :sad: Er 14 uker på vei. Har ikke vondt, ikke kvalm eller dårlig på noe annet vis. Har ikke fått jordmor ennå, så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal kontakte, er i tillegg på besøk ho noen ett par timer unna hjemme. Skal ringe legen på mandag uansett. Regner med det ikke er noe hastesak hos legevakten ettersom jeg ikke har noe vondt eller blør noe mer, og får vell ikke gjort noe mer idag enn på mandag når legen min er tilbake på jobb.

Er det noen som har lignende opplevelser? :tristbla: Hvordan gikk det? Kan det vær tegn på SA selv om man ikke har vondt eller blør noe mer? 

Hilsen bekymret 

Anonymkode: 1b9e7...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det, men det var tidligere. Ca uke 8-9. Det var brun, rødt og kornete og varte i flere dager. Det var ingenting galt hos meg, forsvant etter en halv uke og kom ikke tilbake. Jeg tok hcg, men siden du er lenger, ville jeg nok investert i en UL for jeg tror ikke hcg forteller så mye når en er kommet så langt som deg..

Anonymkode: aebe8...9dd

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det, men det var tidligere. Ca uke 8-9. Det var brun, rødt og kornete og varte i flere dager. Det var ingenting galt hos meg, forsvant etter en halv uke og kom ikke tilbake. Jeg tok hcg, men siden du er lenger, ville jeg nok investert i en UL for jeg tror ikke hcg forteller så mye når en er kommet så langt som deg..

Anonymkode: aebe8...9dd

Takk for svar! Var det mye som kom når du oppdaga det? Jeg synes nesten det så mye ut, men det kom jo nedi do så da ser jo det ofte ille mye ut når det blander seg med vann... Det var ikke noe klumper eller kornete med meg. Skal ringe med en gang de åpner på legekontoret på mandag å høre hva jeg skal gjør. Har egentlig time ondsdag, men vil ikke vente så lenge med det :sad:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en veldig stor blødning i uke 12. Rødt blod og vondt i magen. Hadde vært på ultralyd noen dager før så var ikke en tvilling jeg mistet, og de fant egentlig aldri ut av hva som var grunnen.

Anonymkode: a6f6a...e6e

Skrevet

Jeg hadde flere dager med små blødninger både i uke 13 og 16. Jeg ble livredd og løp til privat ul begge gangene. 

Det var det at livmoren lå litt langt nede ved åpningen og når den strakk seg så kunne små blodkar sprekke. Helt ufarlig

Har du vært på tidlig ul og bekreftet av baby lever før dette? 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg hadde flere dager med små blødninger både i uke 13 og 16. Jeg ble livredd og løp til privat ul begge gangene. 

Det var det at livmoren lå litt langt nede ved åpningen og når den strakk seg så kunne små blodkar sprekke. Helt ufarlig

Har du vært på tidlig ul og bekreftet av baby lever før dette? 

Har ikke vært på noen ul ennå nei.. Det er vell kanskje i disse ukene at livmoren vokser og strekker seg en del? Håper det bare er noe slikt :sad:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det i uke 16. Noen dager etter fikk jeg vannavgang og da var det ikke mer å gjøre dessverre.

Anonymkode: 538f3...2f9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært på noen ul ennå nei.. Det er vell kanskje i disse ukene at livmoren vokser og strekker seg en del? Håper det bare er noe slikt :sad:

Har du ikke tenkt deg på tidlig ul?

Altså, da kan jo en blødning bety MA eller død foster eller absolutt ingenting. De fleste pleier jo å ville ønske å vite at de har et levende foster i magen da

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Ruccula skrev:

Har du ikke tenkt deg på tidlig ul?

Altså, da kan jo en blødning bety MA eller død foster eller absolutt ingenting. De fleste pleier jo å ville ønske å vite at de har et levende foster i magen da

Såklart, vil jo det nå. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det i uke 16. Noen dager etter fikk jeg vannavgang og da var det ikke mer å gjøre dessverre.

Anonymkode: 538f3...2f9

Huff, trist å høre :sad:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såklart, vil jo det nå. 

Men statistisk sett er nok alt helt fint i magen med baby :)

Men kjekt med tidlig ul så kan du få sjekket flere ting

Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 11. Fikk henvisning av fastlege til tidlig ultralyd, og kunne se at alt stod bra til. Nå er gutten to måneder, fikk aldri vite hva blødningen kom av. Tror ikke det er så uvanlig, og trenger absolutt ikke bety noe skummelt, men be om en sjekk! 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Ruccula skrev:

Men statistisk sett er nok alt helt fint i magen med baby :)

Men kjekt med tidlig ul så kan du få sjekket flere ting

Ja, får håpe på det. Tok ikke tidlig ul med førsten, men vil absolutt gjør det nå! :unsure:

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, alabaster skrev:

Jeg hadde en liten blødning i uke 11. Fikk henvisning av fastlege til tidlig ultralyd, og kunne se at alt stod bra til. Nå er gutten to måneder, fikk aldri vite hva blødningen kom av. Tror ikke det er så uvanlig, og trenger absolutt ikke bety noe skummelt, men be om en sjekk! 

Rart at man bare plutselig får blødning uten noen grunn :sad: Så bra at alt gikk fint! Skal ringe å be om sjekk imårra med en gang de åpner på kontoret! 

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt samleie?

Anonymkode: 8cf39...832

Gjest Hummel34
Skrevet

Jeg ville ringt legevakt og rådført meg med de. Hadde selv en blødning og fikk da komme på legevakten som så sendte meg direkte på ul. Alt var greit, men bare det å få svar var viktig for meg. Dette var før uke 12 for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme i uke 14 i forrige svangerskap. Det var en polypp i skjeden som forårsaket blødningen og det er helt utrolig at det ikke er mulig å finne som forklaring når man googler seg blå. Er sikkert tilfelle med noen av de andre her som aldri har fått forklaring.

Legen sjekket hjertebank og en gynekolog slo fast årsak, ikke noe UL. Har du en angel sound kan du jo sjekke hjertebank. Den hadde jeg nytte av m jevne mellomrom, når baby var rolig lenge feks, kunne jeg berolige meg selv ved å sjekke at hjertet banket. Krysser fingrene for deg.

Anonymkode: 7da2e...be6

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt samleie?

Anonymkode: 8cf39...832

Nei, ikke på noen dager, hadde bittelitt blod på papiret en gang for noen uker siden etter samleie, men det kom med en gang etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde det samme i uke 14 i forrige svangerskap. Det var en polypp i skjeden som forårsaket blødningen og det er helt utrolig at det ikke er mulig å finne som forklaring når man googler seg blå. Er sikkert tilfelle med noen av de andre her som aldri har fått forklaring.

Legen sjekket hjertebank og en gynekolog slo fast årsak, ikke noe UL. Har du en angel sound kan du jo sjekke hjertebank. Den hadde jeg nytte av m jevne mellomrom, når baby var rolig lenge feks, kunne jeg berolige meg selv ved å sjekke at hjertet banket. Krysser fingrene for deg.

Anonymkode: 7da2e...be6

Takk for svar! Ser ikke legen det når man har 6 ukers kontroll? Eller kommer de sånn plutselig? 
Spørst om det blir innkjøp av en angelsound etter det her, skal kontakte legen imårra med en gang de åpner. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hummel34 skrev:

Jeg ville ringt legevakt og rådført meg med de. Hadde selv en blødning og fikk da komme på legevakten som så sendte meg direkte på ul. Alt var greit, men bare det å få svar var viktig for meg. Dette var før uke 12 for min del.

Hadde de ul på legevakten? Det har de ikke her :unsure: Bra det gikk fint! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...