Gå til innhold

Hunder som lukter vondt - Merker ikke eier noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i hunder, og jeg har en unghund selv.

Har helt siden jeg var liten lagt merke til at enkelte hunder lukter direkte vondt, og de hundene liker jeg ikke være i nærheten av. Aldri gjort, og vil aldri gjøre.

Har vært hos bekjente/venner med hunder som lukter vondt, og har vært i buss med hunder som lukter vondt. Disse illeluktene hundene har alltid vært av de små rasene på maks 10kg. Det er rett og slett en uutholdelig lukt, syns jeg.

Merker ikke eierene at hundene deres lukter? Selv kjøpte jeg valp i fjor sommer, og passer veldig på at den ikke skal luktevondt. Den dusjes annen vær uke, og jeg pusser tennene 3-4 ganger i uken. 

Blir kvalm av vond hundelukt, rett og slett. Derfor jeg spør... Er jo ikke noe eklere enn å ha en illeluktene hund opp i ansiktet, eller på sofaen/i senga når man vil kose?

Syns det er så rart at eierene ikke gjør noe med det... Har venner som jeg har vært hos titt og ofte, og vær gang har hundene lukta vondt. Ender med at jeg prøver å holde meg unna hunden, og har noen ganger sagt ifra fordi det er så ille...

Anonymkode: 81794...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hunder skal ikke dusjes for ofte. Hvor ofte varier fra rase til rase, pelstype, hvor skitten den er etc. 

Husk også at hunden ikke nødvendigvis liker lukten av hundeshampoen du bruker. Når du tenker at den lukter fantastisk, så tenker kanskje hunden at den stinker. 

Tillegg: For meg er det viktigere at hunden har det bra enn om en eller annen fremmed mener den stinker. Forøvrig har jeg møtt veldig mange hunder. Ja, de lukter kanskje hund, men det er ikke det samme som at de stinker. 

Endret av The Kitten
  • Liker 5
Skrevet

Ei venninne har en hund som begynner å bli ganske gammel, og den lukter helt forferdelig- litt sånn at man tenker at denne holder på og råtner av kreft 🤤 Blir faktisk kvalm, og begrenser besøkene pga dette. Har tatt det opp med henne, men hun påstår at hunden er frisk. 

Skrevet

Tror mange hundeeiere ikke bryr seg. Dessverre 🙁 Vet om noen som f.eks. ikke bader hundene sine etter at de har vært på kennel i 2 uker. Da lukter de skikkelig dritt. De bemerket det, men bare ler og sier "nå lukter du skikkelig kennel" til hunden og skyver den bort. Ikke bader/skyller de hundene etter at de har vært på tur (en skjelden gang) og kommer hjem møkkete og skitten. De bare løper opp i sofan og legger seg. Får vondt inni meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår er gammel og stinker. Så lenge han har det bra får han fortsette å stinke :fart2: Vi kjenner lukta men får ikke gjort noe med det. 

(Bading hjelper ikke, han stinker like herlig, bare våt hund i tillegg :spy:ikke usannsynlig at han er syk men blodprøver er fine og han viser ingen symptomer.)

Anonymkode: d3994...397

Skrevet

Mange hunder begynner å lukte når de er eldre.. 

Og jeg tror at eieren blir så vant til lukta at de ikke lukter det. Spnn var det ihvertfall med oss da vår forrige hund ble gammel. Folk sa hun hadde begynt å lukte vondt, men jeg synes bare hun luktet godt frendeles.

AnonymBruker
Skrevet

De merker det når de skal ha takst på bilen i hvertfall.

Anonymkode: 74af9...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...