AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Min hund har separasjonsangst og kan ikke være alene hjemme. Jeg har tidligere hatt dagmammaer som jeg betalte for å passe henne, men dette ble fryktelig dyrt og ekstremt mye styr i lengden. Løsningen min er å ha henne med meg i bilen, før vi drar får hun tur, så får hun lunch og 30 min tur i lunchen. Og en 15 min tur kl 14. Så fpr hun lang tur når vi kommer hjem :). I bilen er hun rolig og harmonisk. Jeg har kjøpt ny bil for anledningen og innstallert defa link som gjør at jeg til enhver tid kan se tempraturen inni bilen på mobilen min. Veldig kjekt. Om vinteren kan jeg skru av og på varme med mobilen Så temperaturen holder seg på 22 grader Men sommeren er et problem. Vår løsning har vært å kjøpe sånn silver shade duk som dekker hele bilen, den gjør at det er skygge inni bilen. Itillegg har vi kjøpt et bærbart aircon annlegg som vi har spent fast i baksete (veier 25 kilo), den kan man sette på 22 grader så holder den tempraturen. I kompinasjon med appen min hvor jeg alltid kan se tempraturen fungerer dette kjempe bra. Det er dyrt og mye mas, men hva gjør man vel ikke for sine firbente Håper dette kan være noen tips hvos noen måtte befinne seg i en lignende situasjon Anonymkode: 7c78a...c28
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min hund har separasjonsangst og kan ikke være alene hjemme. Jeg har tidligere hatt dagmammaer som jeg betalte for å passe henne, men dette ble fryktelig dyrt og ekstremt mye styr i lengden. Løsningen min er å ha henne med meg i bilen, før vi drar får hun tur, så får hun lunch og 30 min tur i lunchen. Og en 15 min tur kl 14. Så fpr hun lang tur når vi kommer hjem :). I bilen er hun rolig og harmonisk. Jeg har kjøpt ny bil for anledningen og innstallert defa link som gjør at jeg til enhver tid kan se tempraturen inni bilen på mobilen min. Veldig kjekt. Om vinteren kan jeg skru av og på varme med mobilen Så temperaturen holder seg på 22 grader Men sommeren er et problem. Vår løsning har vært å kjøpe sånn silver shade duk som dekker hele bilen, den gjør at det er skygge inni bilen. Itillegg har vi kjøpt et bærbart aircon annlegg som vi har spent fast i baksete (veier 25 kilo), den kan man sette på 22 grader så holder den tempraturen. I kompinasjon med appen min hvor jeg alltid kan se tempraturen fungerer dette kjempe bra. Det er dyrt og mye mas, men hva gjør man vel ikke for sine firbente Håper dette kan være noen tips hvos noen måtte befinne seg i en lignende situasjon Anonymkode: 7c78a...c28 Flott måte å gjøre det på. Når jeg hadde hunden i bilen en periode fordi jeg jobbet så langt hjemmefra, valgte jeg å flytte bilen etter skyggen. Og måtte inn i bilen og sjekke temperatur hver 2 time minst. Du har jo funnet en flott løsning! Anonymkode: 6bd24...25a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott måte å gjøre det på. Når jeg hadde hunden i bilen en periode fordi jeg jobbet så langt hjemmefra, valgte jeg å flytte bilen etter skyggen. Og måtte inn i bilen og sjekke temperatur hver 2 time minst. Du har jo funnet en flott løsning! Anonymkode: 6bd24...25a Takk er så fornøyd at det har ordnet seg Er ikke enkelt å leve med hund med separasjonsangst. Anonymkode: 7c78a...c28
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Er ikke 22varmegrader varmt om sommeren? Anonymkode: 41543...968
Try2 Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Så lenge den trives og er rolig i bilen så går den i deilig dvaleMen finn skygge og sjekk ofte! Lykke til 1
dillyduzit Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Jeg har veldig lyst å si nei etter tittelen å dømme, men dæven så løsningsorientert du er, ts! Det jeg dog tenker, om dette fungerer er kanskje bare å henge opp en lapp i tillegg til dette, at du kan kontrollere tempen, hunden har vann etc så du tilfeldigvis en dag ikke risikerer å få et vindu knust. Ellers tenker jeg også at 22C kan være noe varmt for en hund, spesielt i en bil uten sirkulasjon av luften, kunne det ha vært en ide å sette den på 18 og ha vinduet så vidt oppe med trekk over, samt skygge? 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Jeg tenkte også at det må være lurt å sette opp en lapp i vindu om at det er aircondition i bilen, så ikke ruta blir knust. Samt at jeg tenkte på dette med luftsirkulasjon? Anonymkode: b61ec...16c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Uansett skal ikke hunden være alene i bilen. Plutselig kan luftkondisjoneringen slutte å virke. I tillegg har en hund behov for å røre på seg og det har den ikke mulighet til når den sitter i en trang bil. Kontakt en hundeskole og jobb med hunden intensivt, slik at den slipper å ha separasjonsangst. Anonymkode: 755d2...e96 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uansett skal ikke hunden være alene i bilen. Plutselig kan luftkondisjoneringen slutte å virke. I tillegg har en hund behov for å røre på seg og det har den ikke mulighet til når den sitter i en trang bil. Kontakt en hundeskole og jobb med hunden intensivt, slik at den slipper å ha separasjonsangst. Anonymkode: 755d2...e96 Han har en app på mobilen som forteller hva temperaturen er til enhver tid. Da merker man rimelig fort om den har sluttet å fungere. Du ser at hunden blir luftet flere ganger om dagen, mer enn hva den gjennomsnittlige hjemme-hunden blir. Dette blir å fungere fint. Anonymkode: f7d5c...462 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke 22varmegrader varmt om sommeren? Anonymkode: 41543...968 Hvis hun peser så setter jeg bare tempraturen lavere, dette kan reguleres med en knapp 14 minutter siden, Try2 skrev: Så lenge den trives og er rolig i bilen så går den i deilig dvaleMen finn skygge og sjekk ofte! Lykke til Tusen takk, ja hun har vært i bilen i helevinter og det går kjempe fint altså hun er glad og fornøyd bilen står rett utenfor kontor vinduet, så jeg ser bilen hele dagen 13 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg har veldig lyst å si nei etter tittelen å dømme, men dæven så løsningsorientert du er, ts! Det jeg dog tenker, om dette fungerer er kanskje bare å henge opp en lapp i tillegg til dette, at du kan kontrollere tempen, hunden har vann etc så du tilfeldigvis en dag ikke risikerer å få et vindu knust. Ellers tenker jeg også at 22C kan være noe varmt for en hund, spesielt i en bil uten sirkulasjon av luften, kunne det ha vært en ide å sette den på 18 og ha vinduet så vidt oppe med trekk over, samt skygge? Tusen takk! Ja vi har virkelig vridd hjernene våre for å gjøre det best mulig for henne hun er 7 år og vi har prøvd det meste som er mulig ang sep angsten, så er utrolig fornøyd med en sånn løsning. Bilen står i tillegg i skyggen. Vindet må være på gløtt for å ha slangen til aircon ut av vinduet. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett skal ikke hunden være alene i bilen. Plutselig kan luftkondisjoneringen slutte å virke. I tillegg har en hund behov for å røre på seg og det har den ikke mulighet til når den sitter i en trang bil. Kontakt en hundeskole og jobb med hunden intensivt, slik at den slipper å ha separasjonsangst. Anonymkode: 755d2...e96 Jeg har en app, jeg ser til enhver tid tempraturen i bilen. Bilen står også utenfor vinduet. Hunden er 7 år og vi har allerede forsøkt adferssterapauter og alt mulig annet. Denne tilstanden er det ikke mulig å få bli kvitt. Tror dessuten hun har det mye bedre i et stort bur i bilen med regelmessige turer og kos, enn å være alene i 10 timer! Det kan begynne å brenne hjemme! Ofte er hun også med inn på kontoret på slutten av dagen da går hun løs på kontoret og koser med de jeg jobber med. Anonymkode: 7c78a...c28 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 Synes ikke det er ok at en hund blir innestengt i en bil så lenge, til tross for at temperaturen er riktig. Anonymkode: 33062...e0a 2
Ruccula Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er ok at en hund blir innestengt i en bil så lenge, til tross for at temperaturen er riktig. Anonymkode: 33062...e0a Du tenker at det er bedre at en hund med separasjonsangst er alene hjemme i 10 timer? Hunden får jo turer og tilsyn jevnt gjennom hele dagen. dette er jo mye mer enn hunder flest Og hvis hunden er trygg i bilen så vil den uansett bare sove og slappe av, akkurat som den ville gjort hjemme. 5
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 Veldig lurt å gjøre dette. I mitt nabolag har jeg en boxer som står og bjeffer i 8 timer mens eieren er borte. Jeg har foreslått at han kan ha hunden med i bilen, men det har han visst enten ikke prøvd eller ikke fått til. Hunden kan også trenes til å være hjemme. Da begynner du med å gå ut av døra og snu, så være ute et minutt eller to, så starte bilen og gå inn igjen, så starte bilen og sitte i den i etpar minutter, så kjøre bort og være borte etpar minutter og øke gradvis tiden. Det tar tid men skal være fullt mulig.
Viktualia Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke 22varmegrader varmt om sommeren? Anonymkode: 41543...968 22 grader er like varmt hele året? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #16 Skrevet 20. mai 2017 Så lurt! Har selv hatt hund i bil om sommeren ved krisetilfeller, men har latt bilen stå og gå med AC på. Noe man ikke akkurat kan gjøre lenge pga at bilen ikke skal stå på tomgang. Sett lapper på alle sidene av bilen, så ikke folk skal "redde" hunden din uten å faktisk sjekke hvordan det står til. Kanskje kan du også ringe politiet der du jobber, og varsle fra om at bilen med disse kjennetegnene har en hund i bilen og fortell løsningen, slik at hvis det blir meldt inn har de det registrert gjennom sommeren? Anonymkode: e68e2...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #17 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Den Lille Heksa skrev: Veldig lurt å gjøre dette. I mitt nabolag har jeg en boxer som står og bjeffer i 8 timer mens eieren er borte. Jeg har foreslått at han kan ha hunden med i bilen, men det har han visst enten ikke prøvd eller ikke fått til. Hunden kan også trenes til å være hjemme. Da begynner du med å gå ut av døra og snu, så være ute et minutt eller to, så starte bilen og gå inn igjen, så starte bilen og sitte i den i etpar minutter, så kjøre bort og være borte etpar minutter og øke gradvis tiden. Det tar tid men skal være fullt mulig. Du kjære deg, ikke for å være frekk, for jeg vet du skriver i beste mening. Men folk som ikke har erfaring med separasjonsangst har ikke peiling på hva det innebærer Men du kan jo få en oversikt over hva jeg har prøvd: Det å la hunden være alene i 10 sekunder og forlenge gravdevis har jeg prøvd mange ganger. Da jeg var stundent og var hjemme hele dagen gjorde jeg dette gradevis over en periode på 3 mnd. Jeg satt ute på trappa over ventet og telte minutter, så satt jeg i bilen, så kjørte jeg bort mens jeg observerte hunden på kamera. Jeg prøvde å la hunden bli vant til rutinene ved at jeg drar, så jeg stod og løftet bilbøkkelen og lukket og åpnet døra 20 ganger or dag. Som anbefalt i div bøker. Jeg har prøvd bur og jeg har prøvd avgrensede områder. Jeg har prøvd tygge bein, fylte konger og radioer Jeg har prøvd clomicalm antidepressiva tabletter sammen med trening Jeg har prøvd DAP adaptere i stikkontakter Jeg har prøvs homopati og blomsterdråper Jeg har prøvd tabletter som heter iharmoni Jeg hsr prøvd lydinnspilte stemmer på opptaksbånd Jeg har adferssterapauter med fult treningsopplegg. Jeg har lest 3 bøker om opplegget! Jeg har i følge adferdsterapauten prøvd alt som er mulig! Jeg harikke telling på hvor mange timer og tusenvisav kroner vi ikke har brukt. Så det er faktisk ikke bare å trene litt også er det borte. På enkelte hunder er separasjonsangst en medfødt og varig lidelse. Og når man har jobbet iherdig med problemet i 7 år så klarer jeg ikke øa være å bli litt provosert over de som trpr det er "bare" å trene litt. Sånn er det ikke alltid! Anonymkode: 7c78a...c28 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå