AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Hei! For mange år siden når jeg begynte med foundation husker jeg at vi gikk til Parfymeriet og fikk den vi ville prøve med i en liten prøvecontainer så vi kunne prøve hjemme for å se i forskjellig lys og om huden reagerte på den. Kan man forstatt gjøre dette? Jeg har en minst 5-6 foundationer jeg nå vurderer å kjøpe, etter å ha lest mange gode reviews om, men greier ikke velge kun ut i fra reviewsene. Dessuten er det viktig for meg å ikke bruke 500 kr på en foundation som kanskje irriterer huden min og jeg ikke kan bruke lenger enn i tre dager liksom, så hadde jo vært greit å få muligheten til å prøve alle i et par dager å se an hvilken som fungerer best. Hvor mange prøver er det akseptabelt å spørre om? Anonymkode: 5d8c6...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Aldri hørt om dette, men støtter forslaget! Selv er jeg veldig blek i huden og foundation ser veldig annerledes ut på meg i dagslys enn i butikk Anonymkode: 9ca91...732 3
Salka Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Hadde ikke turt å spørre om så mange som 5-6 prøver, men en eller to kunne jeg spurt om. Kanskje du kan spørre om prøver på de 3-4 andre på et par andre parfymerier? Hvilke foundations er du ute etter? Kanskje jeg kan hjelpe deg og fortelle om mine erfaringer. Jeg er foundationjunkie og har fuktfattig og sensitiv hud som lett får utbrudd, så ikke alt jeg kan bruke. 3
Gjest Cicero Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 Haha, jeg hadde lett gått inn og spurt om fem prøver på rappen! Verste som skjer er at man ikke får med seg alle, liksom. I så fall kan du jo ta med deg en venninne som kan gå inn etterpå og få med seg de resterende? Eller gå i en annen butikk, hvis du har muligheten. Er sikkert ikke noe problem, da, sminke er jo dyrt og det er bedre å gå ut et par prøver enn å måtte gi kunden tilbake fordi produktet var rævva.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har lest at Kicks tilbyr prøver på glass hvis du spør. Jeg har tenkt til å gjøre dette selv. Vet riktig nok ikke hvor mange prøver som er ok å spørre om, men hvis du har flere parfymerier der du bor, kan du jo gå til litt forskjellige og bare spørre om 1-2 per sted, slik at du får med deg alt Anonymkode: a093e...61e 2
kosepuus Skrevet 21. mai 2017 #6 Skrevet 21. mai 2017 På 20.5.2017 den 13.00, Salka skrev: Hadde ikke turt å spørre om så mange som 5-6 prøver, men en eller to kunne jeg spurt om. Kanskje du kan spørre om prøver på de 3-4 andre på et par andre parfymerier? Hvilke foundations er du ute etter? Kanskje jeg kan hjelpe deg og fortelle om mine erfaringer. Jeg er foundationjunkie og har fuktfattig og sensitiv hud som lett får utbrudd, så ikke alt jeg kan bruke. Ikke for å ta over tråden her.. men kunne du være så snill å fortelle litt om hvilke foundations som har fungert for deg? Har veldig lik hudtype og sliter med å finne en god foundation. For å svare på spørsmålet til ts: Jeg ville valgt ut 2 av de du har sett på som du er mest interessert i å teste ut og spurt om å kunne få med prøve på de 3
Salka Skrevet 21. mai 2017 #7 Skrevet 21. mai 2017 4 timer siden, kosepuus skrev: Ikke for å ta over tråden her.. men kunne du være så snill å fortelle litt om hvilke foundations som har fungert for deg? Har veldig lik hudtype og sliter med å finne en god foundation. For å svare på spørsmålet til ts: Jeg ville valgt ut 2 av de du har sett på som du er mest interessert i å teste ut og spurt om å kunne få med prøve på de Det kan jeg. Too Faced born this way er min favoritt for tiden. Den dekker bra og er lett å jobbe med. Den oksiderer motsatt vei, dvs at den ser litt for mørk ut når du tar den på hånda, men blir lysere og jevner seg med hudtonen når du tar den på. Jeg er ganske blek og har den lyseste fargen. Gir en fin glød. Urban Decay Naked er veldig lett og fin. Må noen lag til for å få god nok dekk da den er tynn i konsistensen, men den ser naturlig ut og kaker seg ikke selv om man tar på flere lag. Inglot HD Perfect Coverup foundation dekker godt og matter ned. Lett å jobbe med H&M All Day Liquid Foundation Flawless finish, denne er kjempebra til å være så billig (99 kr) og dekker veldig godt. Smashbox bb-krem, denne har jeg ikke brukt så mye enda, men førsteinntrykket er veldig bra. Dekker bedre enn vanlig bb-krem, oppfører seg mer som en foundation. Av mineralfoundation har mineral hygienics fungert bra, men jeg foretrekker flytende da jeg syns mineralpudder har lett for å fremheve porene. Ingen av disse gir utbrudd og jeg har den lyseste fargen i alle da jeg er ganske blek. Jeg påfører med beautyblender og bruker settingspray etterpå. Urban decay all nighter og Smashbox primer water er mine favoritter. Bruker primer under foundation, har mange å bytte på. Det er også en foundation jeg liker veldig godt, men ikke kan kjøpe av etiske grunner (tester på dyr) og det er Lancome teint idole. Den er veldig bra, men jeg kjøper ikke produkter som tester på dyr. Hvis Lancome blir dyrevennlige en gang er jeg først i køen til å kjøpe denne! 2
kosepuus Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 På 21.5.2017 den 22.30, Salka skrev: Det kan jeg. Too Faced born this way er min favoritt for tiden. Den dekker bra og er lett å jobbe med. Den oksiderer motsatt vei, dvs at den ser litt for mørk ut når du tar den på hånda, men blir lysere og jevner seg med hudtonen når du tar den på. Jeg er ganske blek og har den lyseste fargen. Gir en fin glød. Urban Decay Naked er veldig lett og fin. Må noen lag til for å få god nok dekk da den er tynn i konsistensen, men den ser naturlig ut og kaker seg ikke selv om man tar på flere lag. Inglot HD Perfect Coverup foundation dekker godt og matter ned. Lett å jobbe med H&M All Day Liquid Foundation Flawless finish, denne er kjempebra til å være så billig (99 kr) og dekker veldig godt. Smashbox bb-krem, denne har jeg ikke brukt så mye enda, men førsteinntrykket er veldig bra. Dekker bedre enn vanlig bb-krem, oppfører seg mer som en foundation. Av mineralfoundation har mineral hygienics fungert bra, men jeg foretrekker flytende da jeg syns mineralpudder har lett for å fremheve porene. Ingen av disse gir utbrudd og jeg har den lyseste fargen i alle da jeg er ganske blek. Jeg påfører med beautyblender og bruker settingspray etterpå. Urban decay all nighter og Smashbox primer water er mine favoritter. Bruker primer under foundation, har mange å bytte på. Det er også en foundation jeg liker veldig godt, men ikke kan kjøpe av etiske grunner (tester på dyr) og det er Lancome teint idole. Den er veldig bra, men jeg kjøper ikke produkter som tester på dyr. Hvis Lancome blir dyrevennlige en gang er jeg først i køen til å kjøpe denne! Jeg har prøvd Lancôme sin fundation som du nevner og likte den veldig godt, men selv i den lyseste nyansen så blir den litt mørk så jeg må bruke ganske mye tid på å blende den nedover halsen for å ikke få markert skille. Visste ikke at de testet på dyr Skulle gjerne finne en med liknende formel som er lysere, så er mulig jeg gir Born This Way foundation en sjanse. Jeg er også veldig blek. Hvordan er den med fargene til Smashbox, er den lyseste lys nok for deg? frister å teste den BB-kremen.. Hvor pleier du å kjøpe sminke fra forresten?
Salka Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 8 minutter siden, kosepuus skrev: Jeg har prøvd Lancôme sin fundation som du nevner og likte den veldig godt, men selv i den lyseste nyansen så blir den litt mørk så jeg må bruke ganske mye tid på å blende den nedover halsen for å ikke få markert skille. Visste ikke at de testet på dyr Skulle gjerne finne en med liknende formel som er lysere, så er mulig jeg gir Born This Way foundation en sjanse. Jeg er også veldig blek. Hvordan er den med fargene til Smashbox, er den lyseste lys nok for deg? frister å teste den BB-kremen.. Hvor pleier du å kjøpe sminke fra forresten? Ja, Lancome tester på dyr. Skikkelig kjipt. De har jo så mye bra, men er ikke snakk om å kjøpe det. Jeg har en i fargen 005, den er den lyseste. Fikk den av en venninne til bursdagen min. Da jeg brukte den fast for rundt 10 år siden før jeg visste at de testet på dyr var 010 den lyseste. 005 er enda lysere. Teint idole var favoritt i mange år og det skulle ta mange år før jeg endelig fant born this way. Den lyseste born this way er lys nok ja, men ikke bli skremt, for den ser for mørk ut på hånda først, men så blir den lysere når du påfører i ansiktet. Helt merkelig at det oksiderer motsatt vei. Men den er innmari fin altså. Jeg tenkte at å nei, nå har jeg kjøpt katta i sekken da jeg prøvde den på hånda, men ble kjempefin i fjeset og jevnet seg med hudtonen. Smashbox i fair er lys nok, ja. Urban decay Naked i 0,5 er også veldig lys. Den må man jobbe litt med for å få god nok dekkevne, men den er veldig fin altså. Inglot sin også i den lyseste fargen, tror den heter 71. Er ihvertfall den lyseste. Inglot har egne butikker i Norge og nettbutikk, Inglot.no. Jeg kjøpte min på Island, det var ikke lurt, for der kostet den nesten dobbelt så mye som her. Kjøper sminke på Kicks.no, Douglas.no, Coverbrands.no, feelunique, hq hair og lookfantastic. Too faced må bestilles fra Sephora eller kjøpes hos sephora i utlandet da det dessverre ikke finnes hos noen av disse butikkene. Det er vanskelig å være så blek siden den lyseste fargen i mange merker blir for mørk, men disse er lyse nok for blekfisen meg ihvertfall. Det lønner seg å ha noen foundations å bytte på, for jeg syns huden blir "immun" av å bruke samme over lenger tid. Jeg har sikkert 15 stk, men er disse som fungerer best. 2
kosepuus Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 (endret) 45 minutter siden, Salka skrev: Ja, Lancome tester på dyr. Skikkelig kjipt. De har jo så mye bra, men er ikke snakk om å kjøpe det. Jeg har en i fargen 005, den er den lyseste. Fikk den av en venninne til bursdagen min. Da jeg brukte den fast for rundt 10 år siden før jeg visste at de testet på dyr var 010 den lyseste. 005 er enda lysere. Teint idole var favoritt i mange år og det skulle ta mange år før jeg endelig fant born this way. Den lyseste born this way er lys nok ja, men ikke bli skremt, for den ser for mørk ut på hånda først, men så blir den lysere når du påfører i ansiktet. Helt merkelig at det oksiderer motsatt vei. Men den er innmari fin altså. Jeg tenkte at å nei, nå har jeg kjøpt katta i sekken da jeg prøvde den på hånda, men ble kjempefin i fjeset og jevnet seg med hudtonen. Smashbox i fair er lys nok, ja. Urban decay Naked i 0,5 er også veldig lys. Den må man jobbe litt med for å få god nok dekkevne, men den er veldig fin altså. Inglot sin også i den lyseste fargen, tror den heter 71. Er ihvertfall den lyseste. Inglot har egne butikker i Norge og nettbutikk, Inglot.no. Jeg kjøpte min på Island, det var ikke lurt, for der kostet den nesten dobbelt så mye som her. Kjøper sminke på Kicks.no, Douglas.no, Coverbrands.no, feelunique, hq hair og lookfantastic. Too faced må bestilles fra Sephora eller kjøpes hos sephora i utlandet da det dessverre ikke finnes hos noen av disse butikkene. Det er vanskelig å være så blek siden den lyseste fargen i mange merker blir for mørk, men disse er lyse nok for blekfisen meg ihvertfall. Det lønner seg å ha noen foundations å bytte på, for jeg syns huden blir "immun" av å bruke samme over lenger tid. Jeg har sikkert 15 stk, men er disse som fungerer best. Takk for tips! Tror jeg skal prøve å bestille Smashbox sin og Born This Way fra Too Faced Min fra Lancôme er i 005, men bruker den ikke så ofte pga. den er litt for mørk, men jeg får den til å funke, det bare tar tid å blende. Jeg liker også å bytte på forskjellige foundations Måtte du betale toll når du bestille fra Sephora? Har sett på mye fint der Hvordan fungerer Smashbox primer water for deg, merker du at sminken holder bedre? Har veldig lyst å teste den ut. Jeg har tidligere prøvd UD sin De-Slick og All Nighter, men begge tørket ut huden min veldig. Hva er dine primer favoritter? Jeg har brukt SÅ mange forskjellige og de fleste har fungert helt greit, men aldri likt de godt nok til å kjøpe igjen Endret 25. mai 2017 av kosepuus
Salka Skrevet 25. mai 2017 #11 Skrevet 25. mai 2017 25 minutter siden, kosepuus skrev: Takk for tips! Tror jeg skal prøve å bestille Smashbox sin og Born This Way fra Too Faced Min fra Lancôme er i 005, men bruker den ikke så ofte pga. den er litt for mørk, men jeg får den til å funke, det bare tar tid å blende. Jeg liker også å bytte på forskjellige foundations Måtte du betale toll når du bestille fra Sephora? Har sett på mye fint der Hvordan fungerer Smashbox primer water for deg, merker du at sminken holder bedre? Har veldig lyst å teste den ut. Jeg har tidligere prøvd UD sin De-Slick og All Nighter, men begge tørket ut huden min veldig. Hva er dine primer favoritter? Jeg har brukt SÅ mange forskjellige og de fleste har fungert helt greit, men aldri likt de godt nok til å kjøpe igjen Bare hyggelig! 005 er bittelitt mørk for meg og, men går greit når jeg bruker litt tid på å blende. Bruker den ikke så mye jeg heller, men får jeg litt farge i sommer går den nok med da. Er ikke toll på sminke, men må betale mva om beløpet er på over kr 350. De skal trekke fra den lokale momsen, noe, gjør det automatisk, andre må du be om det. Jeg var så heldig at noen jeg kjenner kjøpte med til meg, men neste gang må jeg bestille med mindre jeg skal til Sephora-land. Men det er helt problemfritt å bestille derfra. Ville testet ut Urban decay Naked også, den er veldig lys i 0,5. Men må som sagt jobbe litt med den for å få nok dekke da den har veldig lett dekkevne. Men er lett å bygge opp. Påfører alt av foundation med beautyblender. Ja, Smashbox prime water gjør at sminken holder bedre og gjør huden mindre pudrete om man har brukt settingpudder. I tillegg gir den fukt og frisker opp. UD de slick og all nighter tørker ut min hud også, men jeg pleier først å sette med all nighter og spraye med prime water etterpå. Det holder med bare prime water også, men jeg syns det blir bedre med begge deler. Huden min er fuktfattig og sensitiv og kan også bli litt fet, særlig når det er varmt. Har samme problem som deg ang primer, har ikke funnet den perfekte. Jeg har litt store porer i kinnene og på nesa, så må ha noe poreforminskende. Prøvd et utall forskjellige, men aldri kjøpt noen to ganger jeg heller. Vet urban decay har kommet med noen nye, lyst til å prøve dem, men har sikkert 10 primere, så må prøve å bruke opp et par først. Brukte nettopp opp en fra balance me tror jeg det het, den kom i julekalenderen til feelunique. Den var ålreit, men ikke perfekt. Tester ut triple action fra makeupmekka, den virker OK. Er litt lysegrønn i fargen, så visker bort litt rødhet uten at den blir grønn på. Ellers er nyx pore filler ganske bra, men har veldig rar konsistens. Benefit porefessional er også OK, men den tester på dyr. Har en tester av den, men kjøper den ikke pga dyretestingen. Smashbox og bodyshop sine liker jeg ikke, er sånn ekkel silikonkonsistens på dem. Har også en fra pür som skal gi glød, men ikke prøvd den så mye enda. Den kom også i kalenderen til feelunique. 1
kosepuus Skrevet 25. mai 2017 #12 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, Salka skrev: Bare hyggelig! 005 er bittelitt mørk for meg og, men går greit når jeg bruker litt tid på å blende. Bruker den ikke så mye jeg heller, men får jeg litt farge i sommer går den nok med da. Er ikke toll på sminke, men må betale mva om beløpet er på over kr 350. De skal trekke fra den lokale momsen, noe, gjør det automatisk, andre må du be om det. Jeg var så heldig at noen jeg kjenner kjøpte med til meg, men neste gang må jeg bestille med mindre jeg skal til Sephora-land. Men det er helt problemfritt å bestille derfra. Ville testet ut Urban decay Naked også, den er veldig lys i 0,5. Men må som sagt jobbe litt med den for å få nok dekke da den har veldig lett dekkevne. Men er lett å bygge opp. Påfører alt av foundation med beautyblender. Ja, Smashbox prime water gjør at sminken holder bedre og gjør huden mindre pudrete om man har brukt settingpudder. I tillegg gir den fukt og frisker opp. UD de slick og all nighter tørker ut min hud også, men jeg pleier først å sette med all nighter og spraye med prime water etterpå. Det holder med bare prime water også, men jeg syns det blir bedre med begge deler. Huden min er fuktfattig og sensitiv og kan også bli litt fet, særlig når det er varmt. Har samme problem som deg ang primer, har ikke funnet den perfekte. Jeg har litt store porer i kinnene og på nesa, så må ha noe poreforminskende. Prøvd et utall forskjellige, men aldri kjøpt noen to ganger jeg heller. Vet urban decay har kommet med noen nye, lyst til å prøve dem, men har sikkert 10 primere, så må prøve å bruke opp et par først. Brukte nettopp opp en fra balance me tror jeg det het, den kom i julekalenderen til feelunique. Den var ålreit, men ikke perfekt. Tester ut triple action fra makeupmekka, den virker OK. Er litt lysegrønn i fargen, så visker bort litt rødhet uten at den blir grønn på. Ellers er nyx pore filler ganske bra, men har veldig rar konsistens. Benefit porefessional er også OK, men den tester på dyr. Har en tester av den, men kjøper den ikke pga dyretestingen. Smashbox og bodyshop sine liker jeg ikke, er sånn ekkel silikonkonsistens på dem. Har også en fra pür som skal gi glød, men ikke prøvd den så mye enda. Den kom også i kalenderen til feelunique. Ok, har søkt en del rundt og der ser ikke ut til at det går an å kjøpe Too Faced noen andre steder enn på Sephora, så blir nok å bestille derfra. Ang. Sephora butikker, så var jeg på Sephora i Polen og skulle kjøpe noen ABH produkter, brow wiz, pomade etc. men fikk beskjed om at de ikke førte ABH i Polen, så det virker som at det kommer an på hvilket land man er i også Jeg har lest en del om UD sine foundations og mange skriver at de oksiderer veldig utover dagen. Du har ikke merket noe til det? Hadde yst å prøve en, men akkurat det skremte meg litt vekk, fordi jeg er så blek og det skal veldig lite til før en foundation ser orange ut på meg. Har prøvd nesten alle du nevner uten om NYX pore filler, har lyst å prøve den. Men hva mener du med ekkel konsistens? Jeg brukte NYX angel veil en periode, men den skilte seg i tuben hele tiden selv om jeg ristet En favoritt jeg hadde lenge var en NARS pore refining primer, men syns ikke den virket så bra etterhvert. Har også prøvd Dior sin Forever primer som er ok. Clarins primer instant smooth perfecting touch er ikke noe jeg vil anbefale. Reagerte veldig på den, i tillegg har den en veldig tykk silikon konsistens. Min hud er også fuktfattig, med porer i T-sonen. Hvilke hudpleieprodukter bruker du? Har du merket at de har hjulpet på fukt, porer etc.?
Salka Skrevet 25. mai 2017 #13 Skrevet 25. mai 2017 9 timer siden, kosepuus skrev: Ok, har søkt en del rundt og der ser ikke ut til at det går an å kjøpe Too Faced noen andre steder enn på Sephora, så blir nok å bestille derfra. Ang. Sephora butikker, så var jeg på Sephora i Polen og skulle kjøpe noen ABH produkter, brow wiz, pomade etc. men fikk beskjed om at de ikke førte ABH i Polen, så det virker som at det kommer an på hvilket land man er i også Jeg har lest en del om UD sine foundations og mange skriver at de oksiderer veldig utover dagen. Du har ikke merket noe til det? Hadde yst å prøve en, men akkurat det skremte meg litt vekk, fordi jeg er så blek og det skal veldig lite til før en foundation ser orange ut på meg. Har prøvd nesten alle du nevner uten om NYX pore filler, har lyst å prøve den. Men hva mener du med ekkel konsistens? Jeg brukte NYX angel veil en periode, men den skilte seg i tuben hele tiden selv om jeg ristet En favoritt jeg hadde lenge var en NARS pore refining primer, men syns ikke den virket så bra etterhvert. Har også prøvd Dior sin Forever primer som er ok. Clarins primer instant smooth perfecting touch er ikke noe jeg vil anbefale. Reagerte veldig på den, i tillegg har den en veldig tykk silikon konsistens. Min hud er også fuktfattig, med porer i T-sonen. Hvilke hudpleieprodukter bruker du? Har du merket at de har hjulpet på fukt, porer etc.? Sent svar, har vært borte til nå. Tror too faced selges kun på Sephora ja, muligens på sin egen nettside og? Greit å bestille fra Sephora, ja. Jeg har fargen pearl. Snow og pearl er like lyse, men snow går mot rosa og pearl mot gult. Jeg må ha de nøytrale fargene som går litt mot gult siden jeg blir orange av de som går mer mot rosa. Er nøytral i hudtonen. Så kjedelig at de ikke førte ABH i Polen. Kjipt når man gleder seg til å kjøpe noe så har de ikke. Har ikke merket oksidering på Naked, nei, men all nighter har jeg lest at oksiderer noe sykt, så den gidder jeg ikke prøve en gang. Orange tryne er ukult, ja opplevd det med flere jeg også, særlig de som går for mye mot rosa. Husker med skrekk for mørk foundation i tenårene som ble helt orange. Orange ansikt og hvit hals, lekkert! Konsistensen på nyx pore filler er ikke direkte ekkel, men den er litt tykk og rar. Men den er ikke noe problem å få utover. Minner litt om Lancome sin i konsistens om du har prøvd den. Hadde den en gang før jeg visste at de testet. Syns man blir "immun" for primere og, kan ikke bruke den samme for lenge. Spent på UD sine nye. Er en av de som skal minimere porer ihvertfall. Jeg har haugevis av hudpleieprodukter, men liker veldig godt en skumrens fra bodyshop for sensitiv hud. På kvelden er jeg lat og renser med micellarvann fra Decleor. Det tar både øye-og hudsminke og renser i tillegg. Før brukte jeg rens fra MD formulations, men de er jo kjøpt opp av Elizabeth Arden som tester på dyr, så det er uaktuelt. Lyst til å prøve dermalogica igjen og. Har en skrubb fra Nilens jord som er veldig god og på porer er Paula's choice 2% BHA liquid exfoliator helt genial! Er som en toner i konsistens og skal ikke skylles av. Tar dem på etter rens. Den har gjort underverker på porene mine. Dagkrem bytter jeg på Skyn Iceland pure Cloud cream og Una Iceland. Una Iceland fås kun kjøpt på Island, men Skyn iceland finnes på feelunique. Pure Cloud cream er helt herlig, gir masse fukt! Har øyekrem også fra de samme merkene og nattkremen min er fra estelle & thild. Emma S sin er også veldig bra. Disse produktene gir masse fukt uten at huden blir fet. Har også et serum fra Paula's choice med Retinol som jeg smører på en begynnende myse mot sola-rynke. (Iiiik!) Ellers bruker jeg endel masker. Etude house sin blueberrymaske er veldig god og Matis har en god fuktmaske. Kicks sine egne er også ganske gode. Etude house fås kjøpt på eBay, roseroseshop og bringbringshop er trygge selgere. Etude house og it's skin er de eneste koreanske merkene jeg vet om som ikke tester på dyr. 1
kosepuus Skrevet 26. mai 2017 #14 Skrevet 26. mai 2017 9 timer siden, Salka skrev: Sent svar, har vært borte til nå. Tror too faced selges kun på Sephora ja, muligens på sin egen nettside og? Greit å bestille fra Sephora, ja. Jeg har fargen pearl. Snow og pearl er like lyse, men snow går mot rosa og pearl mot gult. Jeg må ha de nøytrale fargene som går litt mot gult siden jeg blir orange av de som går mer mot rosa. Er nøytral i hudtonen. Så kjedelig at de ikke førte ABH i Polen. Kjipt når man gleder seg til å kjøpe noe så har de ikke. Har ikke merket oksidering på Naked, nei, men all nighter har jeg lest at oksiderer noe sykt, så den gidder jeg ikke prøve en gang. Orange tryne er ukult, ja opplevd det med flere jeg også, særlig de som går for mye mot rosa. Husker med skrekk for mørk foundation i tenårene som ble helt orange. Orange ansikt og hvit hals, lekkert! Konsistensen på nyx pore filler er ikke direkte ekkel, men den er litt tykk og rar. Men den er ikke noe problem å få utover. Minner litt om Lancome sin i konsistens om du har prøvd den. Hadde den en gang før jeg visste at de testet. Syns man blir "immun" for primere og, kan ikke bruke den samme for lenge. Spent på UD sine nye. Er en av de som skal minimere porer ihvertfall. Jeg har haugevis av hudpleieprodukter, men liker veldig godt en skumrens fra bodyshop for sensitiv hud. På kvelden er jeg lat og renser med micellarvann fra Decleor. Det tar både øye-og hudsminke og renser i tillegg. Før brukte jeg rens fra MD formulations, men de er jo kjøpt opp av Elizabeth Arden som tester på dyr, så det er uaktuelt. Lyst til å prøve dermalogica igjen og. Har en skrubb fra Nilens jord som er veldig god og på porer er Paula's choice 2% BHA liquid exfoliator helt genial! Er som en toner i konsistens og skal ikke skylles av. Tar dem på etter rens. Den har gjort underverker på porene mine. Dagkrem bytter jeg på Skyn Iceland pure Cloud cream og Una Iceland. Una Iceland fås kun kjøpt på Island, men Skyn iceland finnes på feelunique. Pure Cloud cream er helt herlig, gir masse fukt! Har øyekrem også fra de samme merkene og nattkremen min er fra estelle & thild. Emma S sin er også veldig bra. Disse produktene gir masse fukt uten at huden blir fet. Har også et serum fra Paula's choice med Retinol som jeg smører på en begynnende myse mot sola-rynke. (Iiiik!) Ellers bruker jeg endel masker. Etude house sin blueberrymaske er veldig god og Matis har en god fuktmaske. Kicks sine egne er også ganske gode. Etude house fås kjøpt på eBay, roseroseshop og bringbringshop er trygge selgere. Etude house og it's skin er de eneste koreanske merkene jeg vet om som ikke tester på dyr. Er bra den ikke oksiderer fordi jeg akkurat har bestilt Naked og Smashbox camera ready BB cream så blir spennende å se hvordan de ser ut på huden Tror jeg skal prøve å bestille NYX porefiller primer også, den ga ikke utbrudd eller noe? Jeg har også lyst å teste ut UD sine, spesielt optical illusion complexion primer eller den self-adjusting primer.. mulig jeg går for en av de istedenfor nyx.. hmm, får se. Jeg pleide å bruke en skumrens fra The Body Shop før også! Var en med aloe vera tror jeg som jeg likte veldig godt, men liker å bytte litt på og teste ut nye produkter. Akkurat nå bruker jeg La roche posay Effaclar gel cleanser, men tror jeg skal prøve Dermalogica ultracalming cleanser neste gang da den ikke inneholder SLS(hvis jeg ikke tar feil.) Jeg bruker Micellarwater fra Caudalie som jeg ser SÅ fornøyd med, tror det må være det beste jeg har prøvd Bestiller du Paulas Choice dirkete fra nettsiden eller går det ann å kjøpe et annet sted? Har lenge hatt lyst å prøve noe derfra, det virker som hun virkelig har peiling på hudpleie Takk for tips ang. selgere på eBay, har nemlig sett en del på korenask hudpleie der. Har du noe erfaring mer COSRX? Litt avsporing, men hvordan vet du 100% at merker som sier de ikke tester på dyr faktisk ikke gjør det?Jeg har litt vanskelig for å tro det, da det ikke er noe lover ang. merking av produkter når det gjelder dyretesting. Mulig jeg tar feil, men det var det hudlegen sa til meg. Men hvis de ikke selger produkter i Kina så er det nok en god indikator fordi Kina er vel et av få land som fortsatt krever at produktene har vært testet på dyr..
Forundret.. Skrevet 26. mai 2017 #15 Skrevet 26. mai 2017 På 20.5.2017 den 12.28, AnonymBruker skrev: Hei! For mange år siden når jeg begynte med foundation husker jeg at vi gikk til Parfymeriet og fikk den vi ville prøve med i en liten prøvecontainer så vi kunne prøve hjemme for å se i forskjellig lys og om huden reagerte på den. Kan man forstatt gjøre dette? Jeg har en minst 5-6 foundationer jeg nå vurderer å kjøpe, etter å ha lest mange gode reviews om, men greier ikke velge kun ut i fra reviewsene. Dessuten er det viktig for meg å ikke bruke 500 kr på en foundation som kanskje irriterer huden min og jeg ikke kan bruke lenger enn i tre dager liksom, så hadde jo vært greit å få muligheten til å prøve alle i et par dager å se an hvilken som fungerer best. Hvor mange prøver er det akseptabelt å spørre om? Anonymkode: 5d8c6...bcc Du sier dette når du stikker innom parfymeriet. Vil butikkselger selge så gir hun deg de prøvene du trenger. Er vanlig å få en dagsdose slik at du får testet hvirdan den også oppfører seg gjennom dagen.
Salka Skrevet 26. mai 2017 #16 Skrevet 26. mai 2017 33 minutter siden, kosepuus skrev: Er bra den ikke oksiderer fordi jeg akkurat har bestilt Naked og Smashbox camera ready BB cream så blir spennende å se hvordan de ser ut på huden Tror jeg skal prøve å bestille NYX porefiller primer også, den ga ikke utbrudd eller noe? Jeg har også lyst å teste ut UD sine, spesielt optical illusion complexion primer eller den self-adjusting primer.. mulig jeg går for en av de istedenfor nyx.. hmm, får se. Jeg pleide å bruke en skumrens fra The Body Shop før også! Var en med aloe vera tror jeg som jeg likte veldig godt, men liker å bytte litt på og teste ut nye produkter. Akkurat nå bruker jeg La roche posay Effaclar gel cleanser, men tror jeg skal prøve Dermalogica ultracalming cleanser neste gang da den ikke inneholder SLS(hvis jeg ikke tar feil.) Jeg bruker Micellarwater fra Caudalie som jeg ser SÅ fornøyd med, tror det må være det beste jeg har prøvd Bestiller du Paulas Choice dirkete fra nettsiden eller går det ann å kjøpe et annet sted? Har lenge hatt lyst å prøve noe derfra, det virker som hun virkelig har peiling på hudpleie Takk for tips ang. selgere på eBay, har nemlig sett en del på korenask hudpleie der. Har du noe erfaring mer COSRX? Litt avsporing, men hvordan vet du 100% at merker som sier de ikke tester på dyr faktisk ikke gjør det?Jeg har litt vanskelig for å tro det, da det ikke er noe lover ang. merking av produkter når det gjelder dyretesting. Mulig jeg tar feil, men det var det hudlegen sa til meg. Men hvis de ikke selger produkter i Kina så er det nok en god indikator fordi Kina er vel et av få land som fortsatt krever at produktene har vært testet på dyr.. Så bra! Håper du blir fornøyd og at den ikke oksiderer hos deg heller. Det gjør den helt sikkert ikke. Tok du fargen 0,5 i UE og fair i Smashbox? Er de to primerene jeg og har lyst til å teste. Nyx sin har ikke gitt utbrudd nei, men nå har jeg ikke brukt den sånn kjempemye enda. Blir så lett "immun" mot primere føler jeg, så bytter på ofte. Akkurat nå bruke jeg makeupmekka sin triple action, den er overraskende god. Er den med aloe vera jeg og har. Liker å bytte rens ofte jeg og. Har en fra Skyn iceland og, men syns den gjør huden litt squeeky clean. Hørt mye bra om la rose posay, men også de tester på dyr, dessverre. Lyst til å prøve den rensen fra dermalogica jeg og. Caudalie tester også på dyr så jeg nå. (Søkte de opp) Skulle ønske Kina kunne endre den idiotloven sin altså! Skincity.no, lookfantastic og hq hair har Paula's choice. Dyrest hos skincity, men da får man jo også pakken før siden de er her i Norge. COSRX har jeg aldri prøvd siden jeg ikke vet hvor de står. Kommer til å teste om jeg får svart på hvitt fra pålitelig kilde at de ikke selger i Kina og ikke testet ingredienser og ferdige produkter på dyr, for har hørt at det er et veldig bra merke. Syns ikke det er avsporing i det hele tatt, tvert imot veldig viktig og relevant i tråder som denne. Jeg bruker PETA sine lister mye. Der står det meste, ihvertfall det som selges i USA. Paula's choice har også en liste der noe av det som ikke står hos PETA står. Dyrevernsalliansen har også en liste, men den er ikke alltid like oppdatert og så er det en til pålitelig side jeg ikke husker navnet på, men det kan jeg finne ut. Jeg har også kontaktet noen merker direkte og fått bekreftet at de ikke selger i Kina. Hong Kong er forresten utenfor de stygge reglene, dvs at dyretesting ikke er påbudt der, så mye som selges der tester ikke. Mener å ha hørt at Shanghai også er utenfor det regelverket, men det tør jeg ikke bekrefte. Mange merker sier at de ikke tester siden det ikke er de selv som tester i Kina, det kaller jeg ansvarsfraskrivelse. Rimmel f.eks er versting der. Står på siden at de er så glade i dyr og ikke tester og så står det med liten skrift at de tillater testing der loven sier det fordi kinesiske kvinner også må få bruke rimmel. Så passer på å få svart på hvitt at de ikke selger i Kina og dobbeltsjekker også. Det er ekstra vanskelig med koreamerkene siden de ikke står hos PETA eller Paula's choice, er derfor jeg ikke har prøvd noen andre enn disse to siden det er de jeg har fått bekreftet at ikke tester. Men ja, at de ikke selger i Kina er stort sett en god indikator. Men sjekker også listene, at de ikke bruker ingredienser som ikke tester på dyr. Men de fleste gjør ikke det altså. Lumene f.eks er et finsk merke, men de har ikke klart å garantere for Dyrevernsalliansen at alle ingrediensene er dyrevennlige, derfor står de på rød liste, enn så lenge. De som ikke har svart på henvendelsene står også på rød liste og det er bra syns jeg, så flyttes de over på grønn liste om de svarer og ting er som de skal. Noen produkter er også merket med PETA eller leaping bunny, de er også trygge. Nå kjøper jeg stort sett bare de merkene som står på listene, men dobbeltsjekker innimellom for å se at de ikke har begynt å selge i Kina. Mac f.eks var jo dyrevennlige før, men ikke nå mer. Men er snakk om at de skal slutte å selge i Kina og bli dyrevennlige igjen, håper det skjer. Håper Kina og de få andre landene som har påbud om dyretesting snart endrer den stygge loven sin og forbyr det! Det er mye å passe på og selvfølgelig har jeg gjort feilkjøp jeg også som de fleste andre, men jeg prøver å unngå det så godt jeg kan. Det viktigste er at 99% av tingene mine er dyrevennlige. Og uansett er det jo bedre å gjøre litt enn ingenting, så jeg har forståelse for de som stort sett er dyrevennlige, men har noen få dyretestede favoritter som de kjøper likevel selv om jeg selv velger å gå all in og boikotte alt som tester. 2
kosepuus Skrevet 26. mai 2017 #17 Skrevet 26. mai 2017 4 timer siden, Salka skrev: Så bra! Håper du blir fornøyd og at den ikke oksiderer hos deg heller. Det gjør den helt sikkert ikke. Tok du fargen 0,5 i UE og fair i Smashbox? Er de to primerene jeg og har lyst til å teste. Nyx sin har ikke gitt utbrudd nei, men nå har jeg ikke brukt den sånn kjempemye enda. Blir så lett "immun" mot primere føler jeg, så bytter på ofte. Akkurat nå bruke jeg makeupmekka sin triple action, den er overraskende god. Er den med aloe vera jeg og har. Liker å bytte rens ofte jeg og. Har en fra Skyn iceland og, men syns den gjør huden litt squeeky clean. Hørt mye bra om la rose posay, men også de tester på dyr, dessverre. Lyst til å prøve den rensen fra dermalogica jeg og. Caudalie tester også på dyr så jeg nå. (Søkte de opp) Skulle ønske Kina kunne endre den idiotloven sin altså! Skincity.no, lookfantastic og hq hair har Paula's choice. Dyrest hos skincity, men da får man jo også pakken før siden de er her i Norge. COSRX har jeg aldri prøvd siden jeg ikke vet hvor de står. Kommer til å teste om jeg får svart på hvitt fra pålitelig kilde at de ikke selger i Kina og ikke testet ingredienser og ferdige produkter på dyr, for har hørt at det er et veldig bra merke. Syns ikke det er avsporing i det hele tatt, tvert imot veldig viktig og relevant i tråder som denne. Jeg bruker PETA sine lister mye. Der står det meste, ihvertfall det som selges i USA. Paula's choice har også en liste der noe av det som ikke står hos PETA står. Dyrevernsalliansen har også en liste, men den er ikke alltid like oppdatert og så er det en til pålitelig side jeg ikke husker navnet på, men det kan jeg finne ut. Jeg har også kontaktet noen merker direkte og fått bekreftet at de ikke selger i Kina. Hong Kong er forresten utenfor de stygge reglene, dvs at dyretesting ikke er påbudt der, så mye som selges der tester ikke. Mener å ha hørt at Shanghai også er utenfor det regelverket, men det tør jeg ikke bekrefte. Mange merker sier at de ikke tester siden det ikke er de selv som tester i Kina, det kaller jeg ansvarsfraskrivelse. Rimmel f.eks er versting der. Står på siden at de er så glade i dyr og ikke tester og så står det med liten skrift at de tillater testing der loven sier det fordi kinesiske kvinner også må få bruke rimmel. Så passer på å få svart på hvitt at de ikke selger i Kina og dobbeltsjekker også. Det er ekstra vanskelig med koreamerkene siden de ikke står hos PETA eller Paula's choice, er derfor jeg ikke har prøvd noen andre enn disse to siden det er de jeg har fått bekreftet at ikke tester. Men ja, at de ikke selger i Kina er stort sett en god indikator. Men sjekker også listene, at de ikke bruker ingredienser som ikke tester på dyr. Men de fleste gjør ikke det altså. Lumene f.eks er et finsk merke, men de har ikke klart å garantere for Dyrevernsalliansen at alle ingrediensene er dyrevennlige, derfor står de på rød liste, enn så lenge. De som ikke har svart på henvendelsene står også på rød liste og det er bra syns jeg, så flyttes de over på grønn liste om de svarer og ting er som de skal. Noen produkter er også merket med PETA eller leaping bunny, de er også trygge. Nå kjøper jeg stort sett bare de merkene som står på listene, men dobbeltsjekker innimellom for å se at de ikke har begynt å selge i Kina. Mac f.eks var jo dyrevennlige før, men ikke nå mer. Men er snakk om at de skal slutte å selge i Kina og bli dyrevennlige igjen, håper det skjer. Håper Kina og de få andre landene som har påbud om dyretesting snart endrer den stygge loven sin og forbyr det! Det er mye å passe på og selvfølgelig har jeg gjort feilkjøp jeg også som de fleste andre, men jeg prøver å unngå det så godt jeg kan. Det viktigste er at 99% av tingene mine er dyrevennlige. Og uansett er det jo bedre å gjøre litt enn ingenting, så jeg har forståelse for de som stort sett er dyrevennlige, men har noen få dyretestede favoritter som de kjøper likevel selv om jeg selv velger å gå all in og boikotte alt som tester. Ja, jeg har en "regel" at jeg alltid bestiller den lyseste fargen som finnes og det har ikke slått feil hittil Siden jeg er super blek så har til og med de lyseste fargene enkelte ganger vært for mørke. Jeg skal bestille en av de primerene fra UD så snart den jeg bruker nå fra Dior går tom, har hatt den i evigheter så føler jeg må bruke den opp Bestilt en del produkter fra Makeupmekka for 3 år siden og likte ikke så mange av dem så har ikke kjøpt noe der fra siden, mulig jeg bør gi de en sjanse. Er glad du likte den primeren, det er kjipt å bestille noe som man ender opp å ikke like, noe jeg har gjort ALT for mange ganger dessverre, så nå gjør jeg grundig research før jeg bestemmer meg. Morro at vi har ganske lik smak i hudpleie og sminke Btw, er du medlem i noen av de norske beauty gruppene på facebook som sminke-elskere f.eks.? Har sjekket ut Skyn Iceland og det virker som kvalitetsprodukter, fikk veldig lyst å test ut nattkremen de har nå hehe.. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe fra COSRX med det første, jeg har hørt så mange delte meninger om dem. Noen mener de er best og andre synes ikke noe særlig om produktene.. iblant begynner jeg å lure på om de førstnevnte er spons Jeg er mer fan av kjemisk peeling enn fysisk(sånne små korn i rensen), føler at AHA/BHA (spesielt BHA, siden de kommer helt den i dybden av porene) gir bedre resultater og er mer snill mot huden. Så tror jeg skal bestille Paula's Choice fra Skincity, for jeg finner ikke produktene på lookfantastic. Det er mulig at de har sluttet å selge de? Har du prøvd Pixi glow tonic forresten? Har akkurat fått den i posten og den ikke testet på dyr så jeg nå Jeg har egentlig ganske nylig fått opp øynene for cruelty free produkter og hva testing på dyr innebærer, så prøver selvfølgelig å ikke kjøpe fra de som tester. Derfor nevnte jeg det til hudlegen min, som sa st det i realiteten dessverre er vanskelig å vite helt sikkert, fordi det ikke er noe klart lovverk rundt det.. men som sagt bruker jeg Kina som en indikator(fordi de har lovverk som sier at produktene må testes på dyr for å selges der), skal også begynne å sjekke opp mot de listene du nevnte. Satser og på at de landene som fortsatt krever dyretesting skal endre lovene, det er jo helt unødvendig med de andre test metodene som finnes i dag. Skal selv bytte ut alle produktene jeg bruker nå til dyrevennlig etterhvert som jeg kjøper nye
Salka Skrevet 26. mai 2017 #18 Skrevet 26. mai 2017 3 timer siden, kosepuus skrev: Ja, jeg har en "regel" at jeg alltid bestiller den lyseste fargen som finnes og det har ikke slått feil hittil Siden jeg er super blek så har til og med de lyseste fargene enkelte ganger vært for mørke. Jeg skal bestille en av de primerene fra UD så snart den jeg bruker nå fra Dior går tom, har hatt den i evigheter så føler jeg må bruke den opp Bestilt en del produkter fra Makeupmekka for 3 år siden og likte ikke så mange av dem så har ikke kjøpt noe der fra siden, mulig jeg bør gi de en sjanse. Er glad du likte den primeren, det er kjipt å bestille noe som man ender opp å ikke like, noe jeg har gjort ALT for mange ganger dessverre, så nå gjør jeg grundig research før jeg bestemmer meg. Morro at vi har ganske lik smak i hudpleie og sminke Btw, er du medlem i noen av de norske beauty gruppene på facebook som sminke-elskere f.eks.? Har sjekket ut Skyn Iceland og det virker som kvalitetsprodukter, fikk veldig lyst å test ut nattkremen de har nå hehe.. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe fra COSRX med det første, jeg har hørt så mange delte meninger om dem. Noen mener de er best og andre synes ikke noe særlig om produktene.. iblant begynner jeg å lure på om de førstnevnte er spons Jeg er mer fan av kjemisk peeling enn fysisk(sånne små korn i rensen), føler at AHA/BHA (spesielt BHA, siden de kommer helt den i dybden av porene) gir bedre resultater og er mer snill mot huden. Så tror jeg skal bestille Paula's Choice fra Skincity, for jeg finner ikke produktene på lookfantastic. Det er mulig at de har sluttet å selge de? Har du prøvd Pixi glow tonic forresten? Har akkurat fått den i posten og den ikke testet på dyr så jeg nå Jeg har egentlig ganske nylig fått opp øynene for cruelty free produkter og hva testing på dyr innebærer, så prøver selvfølgelig å ikke kjøpe fra de som tester. Derfor nevnte jeg det til hudlegen min, som sa st det i realiteten dessverre er vanskelig å vite helt sikkert, fordi det ikke er noe klart lovverk rundt det.. men som sagt bruker jeg Kina som en indikator(fordi de har lovverk som sier at produktene må testes på dyr for å selges der), skal også begynne å sjekke opp mot de listene du nevnte. Satser og på at de landene som fortsatt krever dyretesting skal endre lovene, det er jo helt unødvendig med de andre test metodene som finnes i dag. Skal selv bytte ut alle produktene jeg bruker nå til dyrevennlig etterhvert som jeg kjøper nye Samme her. Alltid lyseste og er det to like lyse med en mot rosa og en mot gult tar jeg den som går mot gult siden det passer hudtonen min best. Jeg er også superblek og har også opplevd at lyseste har vært for mørk. Håpløst altså. Æff, har lyst til å bestille UD primer nå jeg, men må ta meg i nakken og bruke opp minst en av de sikkert 10 andre jeg har først. Jeg er helt håpløs på sånne ting. Makeupmekka har blitt mye bedre enn før, men det er fortsatt veldig enten eller. Ting jeg har likt derfra er triple action primeren, en concealer til under øynene, blotting papers, børstesåpe, ovale børster og flytende leppestift. Mascaraene derfra er svært lite holdbare. En liten powernap eller litt tårer og man er panda med en gang. Enig, bomkjøp er kjempekjipt og har skjedd altfor mange ganger. Virker som vi har ganske lik smak i sminke og hudpleie og ganske lik hudtype ja, moro. Haha, vet du, jer er en sånn særing som ikke bruker Facebook jeg, så er ikke med i de gruppene. Er på Sminkeforum da, det er et kjempekoselig og lærerikt forum. Adressen er Sminkeforum.com Skyn Iceland er skikkelig kvalitet, ja. Nattkremen har jeg hatt og jeg elsker pure Cloud cream. Una iceland er også kjempebra, men finnes kun på sagaøya, så skal kjøpe mer neste gang jeg skal dit. Jeg har lest mye bra ting om COSRX, men ikke umulig at mye er spons, nei. Spørs hvor man leser det, hehe. Ikke alle kilder som er like pålitelige. Jeg er også blitt veldig fan av kjemisk peeling, spesielt BHA og etter jeg prøvde Paula's choice 2% BHA liquid ble jeg helt frelst. Er på min 4.flaske tror jeg. Det er ikke så drøyt, men verdt det likevel. Har gjort underverker på porene mine. Både lookfantastic og hq hair har Paula's choice, men du må gå inn på den engelske siden, altså com og ikke com/no eller noe sånt. Er på telefon nå, så klønete å linke. Jeg syns hq hair leverer raskere enn LF selv om jeg tror de har samme eier. Prisene er like. Men du får det jo før om du bestiller fra skincity. Må bestille derfra jeg og nå siden jeg nesten er tom. Ikke prøvd pixi glow nei, du må fortelle hvordan den er når du har testet den litt. Åh, det der er musikk i mine ører! Du aner ikke hvor glad jeg blir når jeg leser sånt! Jeg syns det virker som om hudlegene ikke vet så mye om dette, men Kina eller ikke er en god grunnindikator, ja, og så er det viktig å sjekke listene at de ikke tester ingredienser på dyr. Testes ingredienser havner de på rød liste med en gang. Både PETA, Paula's choice og Dyrevernsalliansen er pålitelige, samt den siste jeg har glemt i farten hva heter. Men det skal jeg finne ut. Dyrevernsalliansen er litt treige å oppdatere om det skjer endringer, så skjer det endringer ser man det andre steder først. Helt unødvendig med dyretesting av kosmetikk, ja og jeg er så glad du skal bytte ut alt dyretestet til dyrevennlig når du kjøper nytt. Liiiiker! Har noe dyretestet i hus fortsatt jeg også, men det blir mindre og mindre av det og det kjøpes aldri igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #19 Skrevet 26. mai 2017 Det er innafor å be om prøver selfølgelig, men synes kanskej 5-6 stk høres drøy ut.... Først og fremst så synes jeg du faktisk skal ha en plan om å faktisk kjøpe det i den butikken etter du har testet ut prøvene og ikke handle i nettbutikker eller tax-free da set å lage og gi ut prøver på glass er en service til deg og butikken betaler for begrene. Jeg har tidligere jobbet i bransjen og jeg ga gladelig ut prøver, men ikke mer enn 2-3 stk, men jeg snakket alltid med kunden for å finne ut hva henne ønsket av en foundation og også om hennes hudtype ( jeg er hudpleie og make-up artist), deretter valgte jeg 2-3 stk som jeg mener kan passe henne og finner også ut hvilken farge hun bør ha sånn at det skal passe hennes behov. Anonymkode: ea1a8...769
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #20 Skrevet 26. mai 2017 Hvis du forteller meg om hvordan din hud føles ut ( tørr, uren, fet, blanding feks), hva du forventer av en foundation ( tenker da dekkene, skal den være feks oljefri og matt og sitte hele dagen?, skal den føles lett og silkemyk og huden se fjennomfuktet ut?) så kan jeg anbefale deg noen favoritter som jeg har god erfaring med og kundene er glad i:) Anonymkode: ea1a8...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå