Gå til innhold

Vinneren av Norske talenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vilde har en enorm formidlingsevne!

Man kan være interessert i det hun har å formidle, eller ikke, men talentet kan ingen ta i fra henne.

Anonymkode: 12d23...418

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å ''dømme'' dette da. Så vidt jeg har lest har hun snakket døvespråk siden hun var liten. 

En annen ting er jo at folk flest har svært lite kompetanse på dette med døvetolkning. Det er vanskelig å si hva som er bra/dårlig tolkning av en sang for eksempel. Vanskelig å måle talentet konkret, noe en gjør med dans, sang, trylling o.l. Kan ikke si at '' Nei, i kveldens sending tolket hun ikke sangen noe bra'' Vanskelig for folk som ikke er døve å oppfatte dette. 

Enig i at hun har en god formidlingsevne, men dette er noe mange andre også har. Roomien min har lært seg hele tolkningen hennes, og kan utføre den så og si likt her hjemme. (Bare noe hun gjorde for morro skyld) 

Anonymkode: 50548...560

Gjest supernova_87
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk at hun vant. Skrur man musikken av merker man jo at den er helt verdiløs for de døve. 

Og musikken er kanskje litt bra og den har jo hun stjålet av andre. Hun har ikke laget den selv.

Uverdig vinner. 

Anonymkode: ed650...921

Hva vet vel du om hva som er verdifullt for de døve? 

Jeg synes det Vilde kom med var kjempekult! Jeg har sett for meg at hun lager en YouTube-kanal der hun døve-tolker populære sanger som er store hits nå for tiden slik at også døve kan få tilgang til dem, og vite bedre hva det er snakk om når de andre snakker om "har du fått med den den nye fete låta til xxx!?". Nå er ikke jeg døv og vet ikke om det hadde vært verdifullt for hørselshemmede, men jeg tenker det kunne vært skikkelig kult i alle fall! 😊

Selv heiet jeg på en annen, men ble veldig imponert over Ville!  

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig å ''dømme'' dette da. Så vidt jeg har lest har hun snakket døvespråk siden hun var liten. 

En annen ting er jo at folk flest har svært lite kompetanse på dette med døvetolkning. Det er vanskelig å si hva som er bra/dårlig tolkning av en sang for eksempel. Vanskelig å måle talentet konkret, noe en gjør med dans, sang, trylling o.l. Kan ikke si at '' Nei, i kveldens sending tolket hun ikke sangen noe bra'' Vanskelig for folk som ikke er døve å oppfatte dette. 

Enig i at hun har en god formidlingsevne, men dette er noe mange andre også har. Roomien min har lært seg hele tolkningen hennes, og kan utføre den så og si likt her hjemme. (Bare noe hun gjorde for morro skyld) 

Kult at roomien din har lært seg framføringen til vinneren. Jobben med tolkningen av sangen og oversettelsen er jo gjort, så det er vel ikke vanskelig å kopiere bevegelsene? 

Som jeg skrev i mitt første innlegg, er Vildes opptreden noe hun har jobbet mye med. Det å kunne tegnspråk hele livet, betyr ikke at man lett kan synge på det språket. 

Endret av Vǫr
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei konsepter som norske talenter, x-faktor, osv. Alt er gjort, alt er sett. Hvor mange dansegrupper trenger å vinne en slik konkurranse? Hvor mange smellvakre syngejenter- og gutter er det egentlig plass for i bransjen? Hvor lenge er det interessant  å se dem delta og vinne disse konkurransene? Da Vilde kom på scenen gadd jeg å løfte blikket fra mobilen, og jeg syntes det var dødskult at hun vant. Nei, hun lager ikke musikk selv, og hun synger heller ikke, og om dét er argumentene man har mot henne som vinner av konkurransen, så har man jo heller ikke forstått hva hun gjør. Det handler om formidlingsevne. Det samme som dansere gjør til musikk (som andre har laget ;) ), det handler om å fange følelser i tekst og musikk, og formidle dem videre på en slik måte at det blir forståelig for den døve på mer enn ett nivå.

Endelig en interessant vinner, en som gjør noe som ikke har blitt gjort før, og som er god på det.

Anonymkode: 9fb84...66e

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke et tallent, hun kan tegnesprak og kan gjøre seg forstått. Har ei venninne som er døv, hun sier hun får null ut av å lese sangene til Vilde. Hun får mer ut av se dans, trylling og sånne ting. Min samboer mente at hun fikk sympati-stemmer fordi hun er døv (han har ikke fulgt med så godt), da jeg fortalte at hun ikke er døv og at hun prøver å "synge" til de døve holdt han på å le seg ihjel og mente dette her var bare dårlig gjort å bruke de døve for å finne norske tallenter. 

Anonymkode: 105dd...acd

Jeg har også masse døve venner, og min facebook har eksplodert hver gang Vilde har vært på tv. De elsker det. Folk er forskjellig, og din ene venninne kan ikke fungere som referanse for et helt miljø.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

*snipp*

*tegnspråk

Anonymkode: ef70a...31b

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke  det med Vilde er noe spesielt.  Hvem  som helst som kan  tegnspråk  eller velger å lære det kan sette tegnene til en sang.. 

Er da mange solbriller fra før  av..

Skrevet

Heiet absolutt ikke på henne. 

Håpte på Tore eller Mathias

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...