Gå til innhold

Er dette tegn på overgrep?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En syvåring fikk i oppgave og tegne læreren og tegnet da en person som urinerte.

Anonymkode: ba8c5...6e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er tegn på overgrep spør du politiet om. Barn som mistenkes være utsatt for overgrep, skal ikke spørres ut/avhøres av foreldre eller andre. Foreldrene skal snakke med politiet. Nå er det lørdag og barnehusene er stengt. Ring politiet på 02800 og snakk med dem. 

Kan du la dette ligge til mandag så finner du barnehuset dere hører til her: https://www.statensbarnehus.no/ bruk postnummervelgeren på høyre side. 

Anonymkode: 0ba77...91b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe som skjedde nylig men det skjedde på første skoledag for endel år siden da alle elevene fikk i oppgave  å tegne læreren.

Eleven det er snakk om ble hardt  straffet for dette både av lærer i full offentlighet til latterbrøl fra de andre elevene og pulten ble løftet frem og jeg måtte sitte fremme hos læreren som forlengelse av kateteret hele høst vinter og vår fram til skoleslutt og  brev hjem og rundjuling av foreldrene og  oppførte seg etter dette  eksemplarisk og lydig men utviklet unnvikende personlighet. Snakket ikke i timene. Ble mobbet.Ja det er meg og idag er jeg ufør.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

At en syvåring er opptatt av tiss og bæsj er forsåvidt ikke unormalt. En slik tegning er heller ikke nødvendigvis et tegn på overgrep. Alt det andre du skriver at skjedde er derimot klare overgrep både av skole, lærer og foreldre. 

Anonymkode: d714b...316

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe som skjedde nylig men det skjedde på første skoledag for endel år siden da alle elevene fikk i oppgave  å tegne læreren.

Eleven det er snakk om ble hardt  straffet for dette både av lærer i full offentlighet til latterbrøl fra de andre elevene og pulten ble løftet frem og jeg måtte sitte fremme hos læreren som forlengelse av kateteret hele høst vinter og vår fram til skoleslutt og  brev hjem og rundjuling av foreldrene og  oppførte seg etter dette  eksemplarisk og lydig men utviklet unnvikende personlighet. Snakket ikke i timene. Ble mobbet.Ja det er meg og idag er jeg ufør.

Ts

Mener du at du ble utsatt for overgrep siden du tegnet denne typen illustrasjon? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En syvåring fikk i oppgave og tegne læreren og tegnet da en person som urinerte.

TS, har lest tråden her og tenker at hvis dette gjelder deg selv - så må du vel selv vite om det gjaldt overgrep eller ikke? 

Anonymkode: 1d58a...ba4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, har lest tråden her og tenker at hvis dette gjelder deg selv - så må du vel selv vite om det gjaldt overgrep eller ikke? 

Anonymkode: 1d58a...ba4

Det stemmer ikke nødvendigvis. Mange som blokkerer slike minner og ikke begynner å huske før de er godt voksne. Noen husker det kanskje aldri. Så blir man veldig usikker på om det faktisk har skjedd, nettopp fordi man ikke har husket det før. 

Anonymkode: d714b...316

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Gjelder dette deg selv?

Anonymkode: 0ba77...91b

AnonymBruker
Skrevet

Alle barn er veldig opptatt av tiss og promp og bæsj i en periode. Det er normalt at det starter en gang mellom toårsdagen og fireårsdagen, og det kommer og går til skolealder. Gutter beholder gjerne denne fasen litt lengre enn jenter. De fleste barn på 4-5 år synes prompeputer er morsomme og at å kalle noen en bæsj er både slemt og litt morsomt på en gang. 

Dette handler om å forstå forskjell på kjønn, hvordan egen kropp fungerer, samt tabuer. De forstår at det ikke er akseptabelt, så de pusher grensene. 

En førsteklassing som tegner noen som tisser er helt normalt og alene er det ikke tegn på at overgrep har funnet sted. 

Anonymkode: a36df...f36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Du er ufør for du tegnet en tegning i første klasse? :klo:

Anonymkode: 739c4...511

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt at et barn som tegnet en tegning første skoledag av lærer der han urinerte var et tegn på at barnet ble misbrukt. Men at det var litt utenom det vanlige det kan jeg gå med på men noen barn er veldig opptatt av tiss og bak som de fleste vet. 

Reagerer egentlig mer på lærerens oppførsel og at han tok det så hardt at du tegnet det du tenget. Å bli straffet i et år på grunn av en tegning høres jo ikke helt normalt ut.

Anonymkode: 3f271...17c

• Liker 1
Skrevet

Dette har du jo skrevet en tråd om før...

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke et tegn på overgrep at et barn tegner noe som har med tiss og bæsj å gjøre. Alle barn er opptatte av det i perioder, og tegner alt mulig rart uten at man skal begynne og hyle opp om "overgrep" av den grunn.

Det merkelige er imidlertid dine foreldres og lærerens overdrevne reaksjon på tegningen til en liten unge. Du fikk rundjuling av foreldrene dine for det? Hva i alle dager er det for slags foreldre du har egentlig? Jeg håper du ikke har kontakt med dem i dag! Det er jo helt sinnsvakt og i tillegg forbudt ved lov å slå barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Million skrev:

Nei, det er ikke et tegn på overgrep at et barn tegner noe som har med tiss og bæsj å gjøre. Alle barn er opptatte av det i perioder, og tegner alt mulig rart uten at man skal begynne og hyle opp om "overgrep" av den grunn.

Det merkelige er imidlertid dine foreldres og lærerens overdrevne reaksjon på tegningen til en liten unge. Du fikk rundjuling av foreldrene dine for det? Hva i alle dager er det for slags foreldre du har egentlig? Jeg håper du ikke har kontakt med dem i dag! Det er jo helt sinnsvakt og i tillegg forbudt ved lov å slå barn.

Det er mulig at tegningen alene ikke er tilstrekkelig bevis til å dømme for overgrep, men det burde være tilstrekkelig for å sette i gang etterforskning og sikte læreren for overgrep. Her dreier det seg jo til og med om en konkret framstilling og ikke kun tolkning av symbolikk i en nonfigurativ tegning.

Anonymkode: 79614...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk rulle inn altså! Det går ikke an å rope opp om overgrep pga en barnetegning av noen som tisser! Hadde sjuåringen tegnet læreren som hadde oralsex med en elev, så ja.... men tiss og bæsj, som småunger synes er humoristisk å snakke om, nei, det er det ikke noe galt i å tegne.

Anonymkode: 96a82...f5b

Gjest Snuppi
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Å tegne den type tegninger er nødvendigvis ikke tegn på overgrep men det som skjedde i etterkant av dette bildet er helt forferdelig. Rundjult av foreldrene dine og latterliggjort på skolen. Utrolig trist at du har blitt utsatt for dette og at det har fått så negative konsekvenser at du er blitt ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...