lady90 Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Vi har en katt på 9 mnd som er veldig forsiktig og sky av seg. I påsken var han på kattepensjonat, men han var helt rabiat når han skulle inn i reiseburet så vi måtte gi opp tilslutt og ha ham på fanget i bilen. Nå lurer vi på hva vi skal gjøre med ham i sommerferien. Han er ikke skikkelig utekatt enda, men går litt ut på terrassen og i hagen, men ikke lenger. Naboen har to katter som han er skeptisk til, og rømmer så fort de kommer i nærheten. Er det best for han å være på pensjonat igjen, eller inne hjemme ved at mine foreldre/naboer kommer innom og mater? Menneskelig kontakt får han lite av på et pensjonat, men det er vel selskap i de andre kattene?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Det beste er vel at katten får være hjemme hvis noen har mulighet til å mate, lufte og holde den litt med selskap Anonymkode: 43a57...336 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Hjemme, hands down. Jeg hadde aldri i livet sendt bort katten min til kattepensjonat. For det som er trygt og kjent er best. Har du ingen barn i familien eller naboer som du kjenner? Jeg stoler kun på barn som er 10+. Slik at de kan komme innom annen hver dag for å leke litt med katten. De fleste voksne kan gjerne gi mat og stelle katten, men de orker sjeldent å sette seg ned for å kose og leke med katten. Ingen barn bør ha full ansvar, kun til lek og kos. Jeg kunne ha stolt på en tenåring som er over 15, men kun hvis det er snakk om få dager. Det jeg gjør er å spør foreldrene mine eller søsken (voksen) som mater og tar seg av katten daglig. Datteren til søskenbarnet mitt og bestevennen hennes kommer innom annen hver dag for å kose og leke i 1-2 timer. De er 11 år. De får 50 kr dagen hver for jobben. foreldrene mine eller søsken får ikke penger for jobben, da jeg passer deres dyr oftere enn det jeg trenger pass. Anonymkode: 63c62...a52 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 I ditt tilfelle ville jeg valgt foreldre og naboer. Grunnen til det er svært enkel: Jeg klarer ikke tenke meg ett eneste seriøst pensjonat som ikke nå er fullbooket hele ferieperioden. På gode, seriøse pensjonat får hver enkelt katt godt med menneskelig omsorg - så når mulighetene for tilsyn i eget hjem ikke er der, så er et seriøst pensjonat et godt alternativ. Anonymkode: c94bf...30c
bobleplast_ Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 La katten bo hjemme, og avtal med noen at de kommer innom og fôrer og gir katten litt oppmerksomhet i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Kattepensjonat er ikke noe jeg ville brukt. Det er ukjent og de har sjeldent tid til å tilbringe spesielt mye tid med katten, k tilleg til mange andre dyr rundt. Anonymkode: 40a78...556
Tvist Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Kommer veldig an på pensjonatet. Noen er gode. For meg er det viktig at kattene ikke sitter i bur hele tiden, men får gå rundt fritt. Jeg ville flyttet katten til foreldre/naboer/venner som kan passe katten og holde ham inne. Så får han det han trenger av sosial kontakt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Er enig i at det beste er å være inne hjemme. Der er det kjent, trygt og godt for han å være. Hvis han får tilsyn hver dag pluss litt kos og lek så er det helt topp. Anonymkode: b8c1d...195
lady90 Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2017 Tilsyn hjemme er ok, men tviler på at foreldrene mine har tid til å komme innom hver dag, kan selvfølgelig alliere meg med naboer osv så han iallefall får mat og vann de dagene foreldrene mine ikke er der, men blir nok lite kos isåfall. Han er også veldig sky av seg og vil sjelden leke med oss. Kose gjør han kun når han får hippe opp i fanget mitt om kvelden, å løfte han opp funker ikke. Og ser han fremmede i huset løper han opp med en gang.
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 Betal en nabotenåring (som du stoler på at ikke har fest hos deg), for å passe den.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 Har funnet et fantastisk kattehotell til våre puser, de vil nesten ikke være med hjem når de har vært på ferie der Men i sommer har vi mulighet til å få noen vi kjenner til å komme innom å se til de hver dag! Så da er det førstevalget, borte bra, men hjemme best Slik du beskriver katten din, ville jeg hatt den hjemme med tilsyn hver dag Anonymkode: f7157...3b6
Poppzy Skrevet 21. mai 2017 #12 Skrevet 21. mai 2017 Som flere skriver så vil jeg anbefale å få noen til å passe katten din hjemme. Det er det beste. Men for all del det er de kattene som stortrives på pensjonat. Jeg har to katter og begge gangene de har vært på pensjonat så har det gått galt. De vanntrivdes og var syke da de kom hjem. Den første gangen ble hannkatten så syk at det var så vidt den overlevde. Veldig høy feber og den mistet mange kilo. Måtte gjentatte ganger til dyrlegen for testing og blodprøver. Han gikk på pencellin i 3 måneder og dyrlegen viste ikke hva det var. Det kostet meg 10-15 tusen. Den andre gangen ble begge skikkelig forkjølet. De nøs og nøs i en uke.
lady90 Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har funnet et fantastisk kattehotell til våre puser, de vil nesten ikke være med hjem når de har vært på ferie der Men i sommer har vi mulighet til å få noen vi kjenner til å komme innom å se til de hver dag! Så da er det førstevalget, borte bra, men hjemme best Slik du beskriver katten din, ville jeg hatt den hjemme med tilsyn hver dag Anonymkode: f7157...3b6 Kan jeg spørre hvor det er og hva det heter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå