Nelle Skrevet 29. desember 2004 #1 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei! Har nettopp fått vite at jeg har dette. Er det noen som har noen positive erfaringer med dette? Har fått medisin, og tar dette hver dag. Er forøvrig ikke særlig plaget annet enn at jeg har gått opp en del i vekt sånn helt uforklarlig det siste halve året ca. + de siste månedene har jeg plutselig begynt å miste en del mer hår enn normalt + håret mitt virker veldig "sprøtt og pistrete". Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. desember 2004 #2 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei - har hatt hypothyreose i noen år nå. Det er fint at du har fått en diagnose før du har gått så lenge at plagene har blitt enda verre enn det du nå beskriver. Mange av oss (men ikke alle) opplever uforklarlig vektøkning. Selv gikk jeg opp 30 kilo (gikk i flere år udiagnostisert) til tross for normal spising og mye trening. Hår, hud- og negleproblemer er også velkjent. Det verste for meg (gikk lenge uten diagnose) var trøtthet og glemskhet. Kunne sove en hel dag uten å bli uthvilt, kunne gå i butikken, men måtte snu med uforrettet ærend fordi jeg hadde glemt hva jeg skulle kjøpe. Er heldigvis i fin form nå, sliter kun litt med vekta. Jeg vet ikke om du har fått bare Levaxin eller både Levaxin og Liothyronin. Mange føler seg fristkest med en kombinasjonsbehandling med disse to, som begge er syntetiske stoffskiftehormoner. Når det gjelder medisiner, kan du (men ikke nødvendigvis) måtte du regne med en innkjøringsfase på inntil et år før du har funnet den dosen som er riktig for akkurat deg. Følg med på målingene som blir gjort underveis og merk deg hvilke verdier du føler deg mest komfortabel med. En liten doseendring kan gjøre stor forskjell. Du må videre regne med at det tar ytterligere noe tid etter at du er blitt stabil før du helt blir deg selv igjen. Sjekk www.stoffskifte.org. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplesmil Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei Jeg har også lavt stoffskifte, og har gått på Levaxin i mange år nå. Fikk dette når jeg var gravid første gang for 11 år siden. Har det bra nå som medisineringen fungerer bra. Men har veldige humørsvingninger til tider og kan også bli trett og glems/ukonsentrert innimellom. Har også gått opp i vekt, noe som er vanskelig å bli kvitt igjen. Hilsen Eplesmil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå