AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Var forlover i et bryllup i november. Var innom min x her om dagen, som også var i samme bryllup. Der hang det takkekort fra brudeparet på kjøleskapsdøren. Jeg har ikke fått takkekort. Da min økonomi er trang, og det kostet litt å reise til dette bryllupet i både bompenger og bensin, ga jeg beskjed om at jeg desverre ikke hadde råd til gave. Det da de var greit. det viktigste var at jeg kom i bryllupet. Får man ikke takkekort hvis man ikke gir gave? Anonymkode: d4441...d04
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Eeehhh...nei! De takker jo for GAVEN. Hva skulle de takke deg for? Det ville jo vært veldig rart. Anonymkode: f4ab1...04e 7
TinaChristina Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Nei, hva skulle de takke for?? Jeg for min del ville ikke dratt i et bryllup hvis jeg ikke hadde mulighet til å gi gave. Det blir jo litt "dere skal være glade for mitt selskap".... 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 De har da ikke noe å takke deg for, det er gaven de takker for.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var forlover i et bryllup i november. Var innom min x her om dagen, som også var i samme bryllup. Der hang det takkekort fra brudeparet på kjøleskapsdøren. Jeg har ikke fått takkekort. Da min økonomi er trang, og det kostet litt å reise til dette bryllupet i både bompenger og bensin, ga jeg beskjed om at jeg desverre ikke hadde råd til gave. Det da de var greit. det viktigste var at jeg kom i bryllupet. Får man ikke takkekort hvis man ikke gir gave? Anonymkode: d4441...d04 Siden du og din eks har et vennskapelig forhold og bor i nærheten av hverandre, kunne dere ikke kjørt sammen? Så kunne du kjøpt en liten gave. Hvis jeg var bedt som forlover tror jeg nok jeg hadde strukket meg langt for å få til en gave... Fått forskudd på lønn, lånt 400 kr av noen eller brukt kredittkortet og kjøpt en liten ting. Anonymkode: f4ab1...04e 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Nå er det jo som oftest noe en får pga gave men det blir jo på en måte en gave det å stille som forlover da. Er jo litt bry å være forlover. Er også mange som takker for gaven og oppmerksomheten.. Anonymkode: 3528d...efb
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Man kan da i aller høyeste grad takke for annet enn en fysisk gave. Å takke noen for innsatsen er intet mindre enn noe man burde forvente. Nå vet jeg ikke hvor mye oppgaver akkurat du hadde som forlover, men som regel så er jo forloveroppgaven litt ekstra, og noe som i alle fall den du var forlover for burde hatt skam nok til å takke for. I forbindelse med bryllup er det jo til og med ganske vanlig å sende takkekort til folk som har gjort betalt arbeid i den forbindelsen. Både frisører, brudesalonger og selskapslokaler får drøssevis av takkekort etter bryllup, og disse har jo rett og slett ikke gjort annet enn det man betaler dem for. Sett i den sammenhengen synes jeg det er snålt å ikke sende takkekort til en forlover som har stilt opp, men som av økonomiske årsaker ikke kunne gjøre mer enn å stille opp for venner og bidra til dagen gjennom å være den hun er. Anonymkode: 3fd46...3e3 7
Daria Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Jeg regner med at du har fått en form for takk for innsatsen som forlover? Vanlige takkekort er som andre sier her som regel en takk for gaven, ikke en takk for at du kom. Mange skriver antagelig kortene ut fra gavelisten og tenker ikke engang over om det var folk til stede som ikke er på den listen. 2
Erazor Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Å kun sende takkekort for gaver fremstår materialistisk. I så fall virker det som om gjestene var invitert kun for å generere gaver, ikke fordi brudeparet faktisk ønsket å dele dagen med dem.
Lykkehjerte Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var forlover i et bryllup i november. Var innom min x her om dagen, som også var i samme bryllup. Der hang det takkekort fra brudeparet på kjøleskapsdøren. Jeg har ikke fått takkekort. Da min økonomi er trang, og det kostet litt å reise til dette bryllupet i både bompenger og bensin, ga jeg beskjed om at jeg desverre ikke hadde råd til gave. Det da de var greit. det viktigste var at jeg kom i bryllupet. Får man ikke takkekort hvis man ikke gir gave? Anonymkode: d4441...d04 Takkekort brukes som takk for gaver, eller som takk for oppmerksomheten rundt en gitt situasjon. Noen kan finne på å gi et kort til et flott menneske, for å takke for at de er den de er. I dette bryllupet var de klar over den økonomiske situasjonen din, og tenker at de i høy grad burde ha sendt deg takkekort med takk for at du kom og delte dagen med de, takk for at du stilte opp som venn og forlover, takk for hyggelig tale osv. Personlig hadde jeg sendt en person takkekort uansett, selv om jeg hadde oppdaget at det ikke kom gave fra h*n, for det kunne ha skjedd en feil med åpning og notering av gavelisten ved gavebordet, og siden det vanligste er å ta med gave i et bryllup (om ikke annet er avtalt), hadde jeg tenkt at det var omstendigheter rundt som jeg ikke kjente til, så hadde uansett vært glad og takknemlig for personens nærvær, og selvsagt sendt takkekort! Jeg fikk noen svært søte tegninger av oss som brudepar i forkant av bryllupet, av barn i nabolaget, og de alle fikk et takkekort hver. Det var svært stas for barna, de ble veldig stolte. For meg handler det om omtanken, så syns det var rart TS, at dine venner ikke målte ditt nærvær verdifullt nok til et takkekort! Men TS, du må også huske på at kan være en stor forglemmelse fra de nygifte, at de har gått gjennom en lang liste med gaver fra gjester, sørget for at alle som stod der fikk takkekort, for jeg må jo nesten egentlig her velge tro at de satt like stor pris på ditt nærvær enn en fysisk gave, men at det gikk i glemmeboken dessverre med kort til deg, da du naturlig nok ikke sto oppført på gavegiverlisten. Husk på at de selv sa til deg at det viktigste var at du kom! Forstår at du reflekterer over det, og er helt uenig med de som sier at brudeparet ikke hadde noe å takke deg for! I mine øyne er det både en svært usann og ufin ting å si! 2
Atea Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan da i aller høyeste grad takke for annet enn en fysisk gave. Å takke noen for innsatsen er intet mindre enn noe man burde forvente. Nå vet jeg ikke hvor mye oppgaver akkurat du hadde som forlover, men som regel så er jo forloveroppgaven litt ekstra, og noe som i alle fall den du var forlover for burde hatt skam nok til å takke for. I forbindelse med bryllup er det jo til og med ganske vanlig å sende takkekort til folk som har gjort betalt arbeid i den forbindelsen. Både frisører, brudesalonger og selskapslokaler får drøssevis av takkekort etter bryllup, og disse har jo rett og slett ikke gjort annet enn det man betaler dem for. Sett i den sammenhengen synes jeg det er snålt å ikke sende takkekort til en forlover som har stilt opp, men som av økonomiske årsaker ikke kunne gjøre mer enn å stille opp for venner og bidra til dagen gjennom å være den hun er. Anonymkode: 3fd46...3e3 Takk for at du stilte opp og var med på å gjøre dagen bra. Noe sånt er forventet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 Jeg synes det var litt drøyt ja. Jeg kjøpte faktisk en liten gave til min forlover samt alle gutter og jenter som var i min 'bridal party' samt sendt de en PERSONLIG HÅNDSKREVET takk etterpå. Det skal bare mangle. Men mange folk er veldig selv opptatte og egoistiske i 2017, så innlegget overasker meg ikke. Anonymkode: caa49...d9b
Atea Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 Kanskje de sliter litt, så man heller ta en telefon og si hei og spørre om det går bra, og foreslå et møte.
SPOCA Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 For meg er det selvsagt at man sender takkekort både for gaver og gavekort. Skulle bare mangle spør du meg. 1
Timsy Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 Hva skulle de skrevet på kortet? "Takk for din tilstedeværelse i vårt bryllup"? Hvorfor går du i et bryllup uten så mye som en oppmerksomhet til de som tar seg bryet med å be deg? Regner med du tok for deg av både mat og kaker. Forventer du en takk for det også? Man går ikke i et bryllup uten gave. Omså en vinflaske du hadde liggende hjemme kunne gjort nytten. Men å komme tomhendt? Det gjør man bare ikke, med mindre brudeparet spesifikt har forkynt at de ikke vil ha gaver. Da kan man vurdere om man skal ha med gave. Jeg ville ikke tenkt på å troppe opp uten gave. Hadde jeg glemt den hadde det blitt penger fra nærmeste minibank sammen med et kort fra nærmeste shell-stasjon. Jeg synes du er rimelig frekk som forventer takkekort for noe de ikke har fått. Du derimot, har fått både mat og drikke, fest og dans, uten å gi noe tilbake. Du skulle sendt et takkekort til brudeparet! Frekkhetens nådegave! 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #16 Skrevet 21. mai 2017 18 timer siden, SPOCA skrev: For meg er det selvsagt at man sender takkekort både for gaver og gavekort. Skulle bare mangle spør du meg. Ja, men ts ga ingen av delene. Anonymkode: 4bd69...768 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #17 Skrevet 21. mai 2017 Hm... Vet ikke helt jeg.. Det høres noe spesielt ut at en forlover ikke gir gave til brudeparet. Hvis min forlover hadde sagt at hun ikke hadde råd til gave, så hadde jeg selvsagt sagt at det var helt i orden, og gitt henne takkekort uansett, hun har jo gjort en innsats som forlover. Men hvis jeg selv ikke hadde mulighet til å gi gave som forlover, så hadde jeg nok ikke forventet takkekort. Synes ikke du skal lage noe drama ut av dette. Å ikke gi noen gave eller oppmerksomhet var ditt valg. Anonymkode: 43407...f07 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #18 Skrevet 21. mai 2017 Du var forlover og gav ingen gave??? DET er spesielt det. En liten oppmerksomhet ville ihvertfall vært overkommelig! Anonymkode: 72174...bdc 6
Myrthel Skrevet 21. mai 2017 #19 Skrevet 21. mai 2017 Hadde jeg hatt så dårlig råd så hadde jeg takket nei til å være forlover. Jeg synes det er (på grensen til) frekt å komme i et bryllup uten gave. Det koster brudeparet mye pr. gjest når det gjelder mat, drikke og leie av sted - så at man gir litt tilbake i form av en gave, skulle bare mangle. Et bryllup kommer heller ikke overraskende, så å spare seg opp litt penger i løpet av mange mnd. eller kanskje over et år, burde alle klare. Jeg forstår derfor godt at du ikke har fått noe takkekort. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 Jeg takket for gaven I takkekortet. OG for at de ville feire med osd på dagen vår, hvis de bakte kake, takket forlovere, toastmaster for jobben og innsatsen. Det skal man og takke for. Dere som bare takket for gave håper jeg ikke hadde noen som bakte for dere eller gjorde noe ekstra, for hadde vært piiiiinlig om dere ikke takket for det! Anonymkode: 01bfc...e0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå