Gå til innhold

Hvor får man tak i mønster til kjoler/skjørt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har lyst til å sy litt.. men er ikke kjempe flink. Trenger i alle fall et mønster. Sikkert litt lettere å lage et skjørt og topp seperat.. Noen som har noen linker til hvor jeg kan finne dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

I bruktbladbutikker finnes gamle og nye nummer av et blad som heter Håndarbeid. I disse og lignende blader finnes svært ofte mønster å sy etter. På nett blir det litt vanskelig å legge ut klesmønster, vil jeg tro, for man må enten printe ut i rett størrelsesforhold - og dermed printe ut ørten deler for å få et buksebein f.eks, eller så må man printe ut hele mønsteret og deretter forstørre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Doe

Jeg ville gått på Narvesen og kjøpt bladet Burda. Det har mønster til flere typer klær og ihvertfall 40 klesplagg pr. blad. Det følger mønsterark med. Burda er veldig enkelt og greit å bruke og koster mellom 30 og 50 kr. Du kan også gå i stoffbutikker og bestille mønster fra kataloger. Da får du mønsteret til det ene plagget i de vanlige størrelsene.

Med burda får du mange mønstre, og det er dermed billigere enn å bestille mønster, men er jo opp til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stofforretninger - som selger symaskiner, og stoff beregnet for klær. Bernina f.eks, eller slike forretninger - der får du kjøpt mønster. Og...kan få hjelp til å finne et som har lav vanskelighetsgrad - hvis du ikke har sydd mye fra før.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Griseguri

Gå ikke glipp av stoff & stil heller!!

Ta en tur innom nettsiden deres og bestill deg katalog hvor du finner både stoffer og mønstre - og det er rimelig!!!

www.stoffogstil.no

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...