Gå til innhold

Sense8

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det allerede finnes en tråd. Er det bare jeg som er helt frelst av denne serien? Den er nyskapende, unik, interessant og ikke minst helt nydelig imponerende filmet.

Anonymkode: 81f16...cef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett hele sesong 1 og litt av sesong 2. Synes den var litt forvirrende i starten, men er en grunn til at typen og jeg ikke klarer å lege den fra oss. Liker den, selv om den er litt rar.

Anonymkode: fddc8...e13

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett hele sesong 1 og litt av sesong 2. Synes den var litt forvirrende i starten, men er en grunn til at typen og jeg ikke klarer å lege den fra oss. Liker den, selv om den er litt rar.

Anonymkode: fddc8...e13

Jeg synes også den var litt forvirrende i starten, var vel ikke før episode 4-5 at alt kom helt på plass for min del og det virkelig ble bra. Men sesong to er det som har løftet hele serien til å bli en klassiker synes jeg. Hele konseptet med at vi har en annen rase blant oss er framlagt på en realistisk men også spennende måte som er troverdig og vakkert å se på. Samtidig synes jeg samholdet mellom gjengen og deres historie er vel så bra det også. 

Jeg ble storfan av Cloud atlas når den kom ut, så den på kino og har sett den sikkert ti ganger siden. Bestemte meg for å se Sense8 med en gang det ble annonsert at skaperne av filmen skulle lage en serie, og jeg får nøyaktig den samme episke følelsen av å se serien som filmen, spesielt i sesong 2. 

AnonymBruker
Skrevet

De som liker den burde se Babylon 5, også laget av J. Michael Straczynski. Hopp over episodene som får mindre enn ca 7,5 på IMDB, de er ikke viktige for historien. Jeremiah er en annen serie laget av samme person. Ikke like episk som B5, men ganske engasjerende og forskjellig fra det meste annet som er laget.

Anonymkode: dbdcb...d78

Skrevet (endret)

Synes nok at motivet med å synliggjøre LBGT-seksualitet er litt for fremtredende. Hvis en skulle tatt tiden på de heteroseksuelle sex-scenene og sammenlignet med tiden de bruker på de homofile/transseksuelle, tror jeg forholdet ville vært under 1:10. 

Som heteroseksuell mann, synes jeg denne proporsjonen er unødvendig, og det er vel derfor serien har blitt puttet i LGBT-båsen av kritikere. Til å være en sci-fi'ish serie, synes jeg i det hele tatt at det blir for mye fokus på kjæresteri, noe som har gjort at jeg synes sesong 2 er tung å komme igjennom. (Er vel på episode 4 eller noe).

Endret av Lurium
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Lurium skrev:

Synes nok at motivet med å synliggjøre LBGT-seksualitet er litt for fremtredende. Hvis en skulle tatt tiden på de heteroseksuelle sex-scenene og sammenlignet med tiden de bruker på de homofile/transseksuelle, tror jeg forholdet ville vært under 1:10. 

Som heteroseksuell mann, synes jeg denne proporsjonen er unødvendig, og det er vel derfor serien har blitt puttet i LGBT-båsen av kritikere. Til å være en sci-fi'ish serie, synes jeg i det hele tatt at det blir for mye fokus på kjæresteri, noe som har gjort at jeg synes sesong 2 er tung å komme igjennom. (Er vel på episode 4 eller noe).

Synes det er litt småekkelt å lese dette innlegget, jeg. Trodde ikke folk fortsatt hadde sånne homofobe tendenser i dag. 

Merkelig at i serier hvor man finner f.eks et homofilt par blant ellers heterofile par, så er det ingen som hopper i taket og klager over at det er for mye fokus på de heterofile sexscenene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt småekkelt å lese dette innlegget, jeg. Trodde ikke folk fortsatt hadde sånne homofobe tendenser i dag. 

Merkelig at i serier hvor man finner f.eks et homofilt par blant ellers heterofile par, så er det ingen som hopper i taket og klager over at det er for mye fokus på de heterofile sexscenene. 

Er på ingen måte homofob, og hvordan du klarer å lese det inn i det jeg skrev skjønner jeg ikke. Det jeg sa er at det blir for mye, så mye at det stjeler fokus fra handlingen i serien, slik at iallefall jeg mister interessen. Personlig har jeg ikke behov for å bli vist sex-scener i det hele tatt i denne typen serier, hverken heterofile eller andre.

Etter min mening skader dette mer enn gagner LGBT-representasjon på TV og i filmer. 

Endret av Lurium
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Lurium skrev:

Er på ingen måte homofob, og hvordan du klarer å lese det inn i det jeg skrev skjønner jeg ikke. Det jeg sa er at det blir for mye, så mye at det stjeler fokus fra handlingen i serien, slik at iallefall jeg mister interessen. Personlig har jeg ikke behov for å bli vist sex-scener i det hele tatt i denne typen serier, hverken heterofile eller andre.

Etter min mening skader dette mer enn gagner LGBT-representasjon på TV og i filmer. 

Vi får være enige om å være uenige. 

Nå er dette langt i fra en ren sci-fi serie, det er like mye drama også hvor deres personlige liv (som også inkluderer kjærlighetslivet) er vel så viktig. Vil man ha ren sci-fi vil vel serier som star trek være mer passende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...