AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Jeg sov lenge i dag, og spiste havregrøt med frukt ca. 15:00. Så drakk jeg en proteinshake etter trening klokka 18:30. Nå er jeg faen ikke sulten. Og jeg som hadde gledet meg til verdens beste grateng i kveld. Jeg bør jo helst lage den før klokka 11-12. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli sulten???? Har på følelsen at det er psyken min som spiller meg et puss, men har også slitt med dårlig matlyst i det siste. Så kan hende jeg er sulten men magen gir ikke signal (rumler ikke osv). Anonymkode: a302f...f45
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Ja, spiser man for lite må man tvinge i seg mat. Jeg hadde en periode i desember der jeg spiste nesten ingenting pga dårlig matlyst (fysisk sykdom) og i januar når jeg ble litt bedre i form måtte jeg tvinge i meg mat i 3 uker for å få et normalt kaloriinntak (2300 kcal pr dag den gang) og etter det ble matlysten mye større. Var ganske grusomt å spise selv om jeg kjente meg mett og kvalm og brakk meg bare av en halv porsjon havregrøt, mens nå spiser jeg 1,5 porsjon havregrøt uten problem Anonymkode: 21336...af7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Begynn å stå opp tidligere så du får lagt inn flere måltider i løpet av et døgn. Dropp å drikke proteinshake og spis mat. Anonymkode: 10cb0...0b8 3
Pringle Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Noen ganger bommer man, selv med de beste intensjoner. Matlyst kan gå opp og ned, uten noen grunn, og uten at det betyr noe. Men å spise uregelmessig kan gi dårlig matlyst, og å spise for lite over tid er ikke bra. Hvis du vet at du "burde" ha plass, og det har du vel? havregrøt+shake er vel ikke mer enn 500 kcal? så lag og spis middag ved midnatt, og så justerer du så godt du kan de nærmeste dagene og ukene.
Silje92 Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Jeg ville jobba litt med døgnrytmen også hadde jeg vært deg Innta heller siste måltidet ved 21-22, tiden, legg deg til normal tid og stå opp til en mere grei tid. Å begynne første måltidet kl 15. er sjeldent en god idé, men når du da i tillegg ikke føler sult etter havregrøt og en proteinshake, da er det noe som ikke stemmer spør du meg (= Jeg er alltid veldig sulten kort tid etter trening, så at kroppen ikke sier i fra etter en økt er også veldig spesielt. Du bør kanskje vurdere å sette på klokka mellom hvert måltid slik at du får i deg mat jevnt over hele dagen (= Da vet du at kroppen får tilstrekkelig med mat, også slipper du å stappe i deg siste måltidet på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå