AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 I dag kom datteren min grinende til meg, hun har slitet med selvbildet sitt pga mobbing på barneskolen. Hun går nå i 9.klasse og forteller hun har spydd opp maten i snart 2 år, det var en sak her for noen mnd siden. Men da (løy) hun til oss at hun følte seg mer friskere og sa mye fornuftige ting om mat og kropp som fikk oss til å roe oss ned. Grunnen til at hun (løy) var for å kunne fortsette på dette, for alt hun hadde i fokus var å bli perfekt. Dattren vår trener 10-15 timer i uka til sammen når hun har tid, på det drøyeste 20 timer. Jeg har lagt merke til overtrening på henne, og nå som hun har spiseforstyrrelser er jeg enda mer beskymret for henne. Vurdere nesten å gå henne innlagt hvis det er noe mulighet (?) Andres meninger/tanker? Anonymkode: 3da28...bed
minister-mio Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Du vurderer innleggelse men sier ingenting om hvordan hjelp hun får nå? dere har vært hos fastlege og er henvist til behandling? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Helsesøster, fastlege, psykolog og profesjonell hjelp man kan snakke med bør være det første skrittet. Å få henne innlagt uten å prøve noe annet først kan datteren din se på som et tillitsbrudd. Lykke til Anonymkode: 33af7...505 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, minister-mio skrev: Du vurderer innleggelse men sier ingenting om hvordan hjelp hun får nå? dere har vært hos fastlege og er henvist til behandling? Det har vi ikke, vi var det når det var en sak for noen mnd siden.. Men hun følte hun ikke fikk den hjelpen hun trengte Anonymkode: 3da28...bed
minister-mio Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har vi ikke, vi var det når det var en sak for noen mnd siden.. Men hun følte hun ikke fikk den hjelpen hun trengte Anonymkode: 3da28...bed Ok. Men nå som du vet hun har kastet opp i to år er det på tide å sette igang igjen. Typ i går. selv om jeg tror poliklinisk behandling er å foretrekke i første omgang 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Harregud hvor tafatt er du?! Jenta er under 18-år, gjør alt du kan for å hjelpe henne NÅ. For det er for sent og hun bli myndig. Før denne sykdommen rekker å ødelgge mer av henne. Anonymkode: f2fe7...c0d 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 FÅ HJELP TIL HUN NÅ!!!! BUP ASP! Anonymkode: fa858...95c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 Her burde du ta kontakt med fastlege og bli henvist til BUP. Mannen min jobber der med barn som sliter med all slags, også spiseforstyrrelser. Tar dere ikke tak i det kjapt så kan det forverre seg og ende fatalt. Du som mor har ansvar for at hun får hjelpen hun trenger! Anonymkode: ef890...777 3
Kittykat Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 (endret) Det er ikke hun som skal bestemme hjelpen når hun kun er 15 år. Ja, hun kan komme med sin mening, men valget er deres. Hadde dette vært min datter, så hadde jeg droppet alt jeg hadde hatt i hendene, bestilt time til fastlege ganske så kjapt, og jeg hadde nektet å gå derfra uten henvisning til psykolog, bup, og sykehus. Dere må prøve igjen, før det blir verre. Jeg håper virkelig at dere og datteren din får den hjelpen dere trenger Endret 19. mai 2017 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 Fastlege på mandag. Krev hastetime dersom fastlegen ikke har 'time på dagen' prinsipp. Si at din datter har fortalt deg at hun kaster opp maten og overtrener. Si at du er redd og bekymret. Inne hos legen: Fortell at hun har spydd opp maten med vilje i to år. Fortell at hun trener 15-20 timer i uka. Fortell at hun har dårlig selvbilde. Fortell at hun vil bli perfekt. Fortell at hun lyver for å kunne fortsette å overtrene og spy. Krev at fastlegen henviser til bup, øyeblikkelig. Kontakt selv bup så snart fastlegen har sendt henvisning, og be dem notere at dere kan komme på kort varsel (dersom det er sant) om det kan forkorte ventetiden. Datteren din må ha hjelp nå! Anonymkode: 20db2...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå