AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 For å gå rett på sak, så har jeg lyst å finne meg en kjæreste. Men det er et problem, og det er at jeg har vært syk siden jeg var 17 år med utmattelsessyndrom som har gjort meg uføre, men nå er jeg omsider etter ufattelig mange sykehusbesøk\kurer\behandlinger\endringer rett og slett, blitt så mye bedre at jeg greier å trene, og forhåpentligvis kommer meg i jobb igjen i løpet 2017\2018. Men på grunn av sykdommen har jeg jo ikke vært i forhold, av den enkle grunn at jeg ikke har prøvd å fått meg kjæreste (å være syk er mer en nok). Så jeg har vært singel i 20 år... har selvfølgelig ikke hatt sex eller barn på grunn av dette heller. Jeg "vet" at jeg har et normalt bra utseende uten å virke som en ekkel idiot, men tror det i iallfall selv , uansett, så tenkte jeg å forsøke meg på Tinder som jeg selvfølgelig heller aldri har testet. Skulle jeg skrive i profilen at hei jeg har ikke hatt sex på 20 år og har vært syk, ikke greid å være i jobb osv, ville jeg aldri fått en eneste like Men samtidig når jeg ser igjennom trådene her ang tinder, så er det mange menn som lyver om både det ene og det andre, kun vil ha sex osv. Jeg er et dypere menneske en som så. Jeg ønsker rett og slett bare å treffe en dame, der det forhåpentligvis kunne utviklet seg til noe. Og jeg vil understreke at ærlighet er veldig viktig for meg, og jeg kunne aldri tenkt meg å lyge, eller dekker over det jeg nevner ovenfor. Men hvordan skal jeg gå frem uten at damene skulle føle seg lurt osv? Hva bør jeg skrive i profilteksten? Håper dere forstår dilemmaet mitt, og kunne gitt meg noen råd Anonymkode: 5903b...c92
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Skal jeg være helt ærlig, så hadde jeg avventet til jeg var i noe studier eller jobb eller drev på med noe. Dermed blir dette "problemet" noe som ligger i fortiden - og du trenger ikke utdype hvor nært i fortiden. Spørsmål om "hva du driver med" kommer alltid opp, og jeg tror det blir mange ganger enklere om du da har noe å si, fremfor å bli tvunget til å utdype om sykdom og behandling umiddelbart. Sykdom kan man ikke noe for, ditt fremste "handicap" her er jo at de fleste på din alder har mer erfaring med dating, er mer vant med date-scenario, vet hva de liker og ikke liker, og har trådd terrenget litt. Så selv om du vil ha noe seriøst ville jeg ikke gått "all in" med en gang, men avtalt noen dater om du får det, og tatt det derfra. Anonymkode: e81df...f9c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Ikke enig med ab over her. Du kan fint legge deg selv ut på markedet. Men vit at damer der er og blir skeptiske i starten uansett hva du skriver og sier. Det er først når handling matcher ord vi kan tillate oss å tro på en mann. Så du er bare nødt å gå ut der og prøve å feile litt ikke si for mye før du må. Være ærlig men ikke overlesse noen med din sykdom heller. Du fortjener en flott jente Anonymkode: 95887...e35 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Bare vær et menneske og håp du møter et annet menneske. Så lett og så vanskelig 😊 Trenger ikke gå ut med alle detaljer på forhånd, men vær ærlig når det blir naturlig. Lykke til! 😊 Anonymkode: e9fd0...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Min mening er at jeg frykter du vil være lite attraktiv... dessverre og jeg skal begrunne hvorfor jeg tror det: - Damer vil ha en mann som vet hvordan man oppfører seg i forhold, ikke en syk person som er uerfaren på dette området - Du sier du er uføre ... no go for min del - Om du legger ut et bilde av deg selv skal jeg vurdere for deg om ser bra ut eller ikke som du selv påstår - At du ikke har barn er et pluss - Jeg hadde foretrukket at du hadde skrevet at du er seriøs, men med handicap, slik at man hadde hatt mulighet til å sveipe deg bort om det er et issue. (Høres sikkert frekt ut men jeg er dønn ærlig med deg ) - Jeg tror også du må ta til takke med de litt mindre pene damene, da de peneste kan velge og vrake i menn, og da kommer du nok mest sannsynlig bakerst i køen med din ballast Jeg ønsker deg i allefall lykke til TS Klem fra meg Anonymkode: 5903b...c92
Ananas. Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 På tinder sier man så lite om seg selv at du uansett ikke trenger å ta opp aspektene du nevner her. De aller fleste profilene er veldig sånn "Mine interesser er x,x,x,x,x,x,x og x. Jeg ser etter noe seriøst" eller en eller annen humoristisk vri. På date bør du uansett være ærlig, men la samtalen føre dere dit. Ikke føl at du må si "Hei, jeg er arbeidsløs" eller "jeg har vært mye syk", men svar ærlig når du blir spurt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 4 minutter siden, Ananas. skrev: På tinder sier man så lite om seg selv at du uansett ikke trenger å ta opp aspektene du nevner her. De aller fleste profilene er veldig sånn "Mine interesser er x,x,x,x,x,x,x og x. Jeg ser etter noe seriøst" eller en eller annen humoristisk vri. På date bør du uansett være ærlig, men la samtalen føre dere dit. Ikke føl at du må si "Hei, jeg er arbeidsløs" eller "jeg har vært mye syk", men svar ærlig når du blir spurt. Det er jo vanlig at folk har spørsmål rundt hva man jobber med og er utdannet som før dem møtes på en evnt date. Er jo der problemene kan starte for denne karen Anonymkode: 5903b...c92
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bør jeg skrive i profilteksten? At du er desperat Anonymkode: 5903b...c92
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 (endret) Hei ts! Så flott at du er på vei tilbake igjen fra langvarig sykdom Du trenger ikke å skrive så forferdelig mye på profilen din forutenom at du er sporty og liker å trene. Jeg anbefaler deg å avvente med å fortelle om sykdommen og årsaken til at du ikke har vært i et forhold før. Det kan du ta opp når anledning kommer ansikt til ansikt. Når det gjelder jobb forventer du å komme i arbeid i løpet av dette året / neste år. Så spennende da med dating å greier 😀 Kos deg masse og lykke til! Endret 20. mai 2017 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 Det kan bli litt problematisk. For du er 37 år nå? Og har aldri vært i forhold eller hatt jobb. Hva har du gjort disse 20 årene? Hva med det sosiale? For hvor moden er du, når livet ditt på en måte er satt på pause i 20 år. De fleste av oss lærer jo, ved å prøve og feile. Jeg er 38 år, og har jo lært noe av alle mine forhold. Og jeg oppførte meg langt fra perfekt i mitt første forhold. Men har nå lært, og vet jeg har mye å gi i et forhold nå. Og ville nok vært litt skeptisk, til å skulle date en som deg. Må bare si, at jeg tror ikke det er umulig, tror bare det blir litt vanskeligere. Anonymkode: 1d751...983
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli litt problematisk. For du er 37 år nå? Og har aldri vært i forhold eller hatt jobb. Hva har du gjort disse 20 årene? Hva med det sosiale? For hvor moden er du, når livet ditt på en måte er satt på pause i 20 år. De fleste av oss lærer jo, ved å prøve og feile. Jeg er 38 år, og har jo lært noe av alle mine forhold. Og jeg oppførte meg langt fra perfekt i mitt første forhold. Men har nå lært, og vet jeg har mye å gi i et forhold nå. Og ville nok vært litt skeptisk, til å skulle date en som deg. Må bare si, at jeg tror ikke det er umulig, tror bare det blir litt vanskeligere. Anonymkode: 1d751...983 Mens andre er i et forhold livet ut og trenger ikke mange forhold som deg for å lære? Anonymkode: a0ce7...11b
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For du er 37 år 36 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ville nok vært litt skeptisk, til å skulle date en som deg Det skjønner jeg godt. En ting jeg vil si er at man lærer utrolig mye om seg selv om både følelser og hva som er viktig i livet når man går syk lenge. Bagateller, uviktige ting - negative ting ønsker jeg ikke å ha i livet lengre, prøver å se positivt på det meste og tenke fremover. Jeg hadde håpet at kanskje den damen jeg treffer (om jeg treffer noen) hadde tenkt at greit nok jeg møter en fyr som ikke har mye erfaring på å være sammen i et forhold, men jeg vil gi han en sjangse å bevise at han er en bra fyr. Jeg kunne aldri hoppet rett i et forhold å flyttet sammen osv, jeg hadde trengt at det hadde gått gradvis. Men jeg skjønner godt skepsisen med at det å ha vært uten forhold i mange år for mange assosieres med = taper, stygg, umoden, spesiell, egen, sær, uerfaren osv. Men det må jeg bare takle at folk synes 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38 år, og har jo lært noe av alle mine forhold. Og jeg oppførte meg langt fra perfekt i mitt første forhold. Synes det er flott med andre sine synspunkter, hva lærte du, og hva mener du med at du oppførte deg langt fra perfekt? 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du gjort disse 20 årene? Hva med det sosiale? Fra å være sengeliggende til å komme meg i trening igjen. Har vært hos ufattelig mange leger både i det private og offentlig, har gått til gestalterapaut, for å lære meg teknikker på å takle motgang, og lære seg å se fremover (psyken har heldigvis aldri vært en svakhet hos meg).Jeg har hatt god kontakt med venner, men det er jo klart at de fleste får barn og familie og må prioritere dette, som gjør at man blir mer isolert, men prøver å gå turer, lagt om til et sunt og næringsrik kosthold. er også innom gammel jobben for å hilse på kollegaer. Når man er syk så går 20 år fryktelig fort. Anonymkode: 5903b...c92 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 Innlegget ovenfor der jeg sier jeg er 36 osv er fra meg TS (bare til orientering) Anonymkode: 5903b...c92
-lykke- Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke enig med ab over her. Du kan fint legge deg selv ut på markedet. Men vit at damer der er og blir skeptiske i starten uansett hva du skriver og sier. Det er først når handling matcher ord vi kan tillate oss å tro på en mann. Så du er bare nødt å gå ut der og prøve å feile litt ikke si for mye før du må. Være ærlig men ikke overlesse noen med din sykdom heller. Du fortjener en flott jente Anonymkode: 95887...e35 Enig i denne! Ville ikke skrevet noe om sykdommen i profilteksten heller. Men dersom det faller seg naturlig, så nevner du det. Nevn det kort og si at du er mye bedre og det ser ut som du blir helt frisk i nær framtid (dersom det er tilfelle, det høres jo sånn ut). Men ikke dvele noe lenger ved det. I starten skal man være lett og ledig, ha det gøy. Så når man kommer ganske nær hverandre kan man begynne å fortelle litt mer om hvordan man har hatt det osv, åpne seg for hverandre rett og slett. Og så vil jeg bare si at du ikke skal være flau eller noe sånt, ikke se på deg som noe mindre verdt som en partner pga dette. Jeg synes ofte at mennesker som har opplevd motgang i livet har mer dybde og er mer empatiske enn de som har seilt igjennom livet. Sånn generelt i hvert fall. Jeg ville ikke blitt "skremt" bort av situasjonen din. Hadde vi klaffet på kjemi og verdier i livet, hadde jeg ikke latt meg stoppe. Lykke til i jakten! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #16 Skrevet 20. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mening er at jeg frykter du vil være lite attraktiv... dessverre og jeg skal begrunne hvorfor jeg tror det: - Damer vil ha en mann som vet hvordan man oppfører seg i forhold, ikke en syk person som er uerfaren på dette området - Du sier du er uføre ... no go for min del - Om du legger ut et bilde av deg selv skal jeg vurdere for deg om ser bra ut eller ikke som du selv påstår - At du ikke har barn er et pluss - Jeg hadde foretrukket at du hadde skrevet at du er seriøs, men med handicap, slik at man hadde hatt mulighet til å sveipe deg bort om det er et issue. (Høres sikkert frekt ut men jeg er dønn ærlig med deg ) - Jeg tror også du må ta til takke med de litt mindre pene damene, da de peneste kan velge og vrake i menn, og da kommer du nok mest sannsynlig bakerst i køen med din ballast Jeg ønsker deg i allefall lykke til TS Klem fra meg Anonymkode: 5903b...c92 Samme ab kode som trådstarter?🙈 Anonymkode: 4152a...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #17 Skrevet 20. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme ab kode som trådstarter?🙈 Anonymkode: 4152a...dc6 Ha ha Anonymkode: 7336d...9ac
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #18 Skrevet 20. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme ab kode som trådstarter?🙈 Anonymkode: 4152a...dc6 Og samme skrivefeil! (uføre). Ja ja, høres ut som om du har svaret selv, TS! Anonymkode: cce4e...8c9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #19 Skrevet 20. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme ab kode som trådstarter?🙈 Anonymkode: 4152a...dc6 Anonymkode: 70773...e6c
aliho Skrevet 20. mai 2017 #20 Skrevet 20. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo vanlig at folk har spørsmål rundt hva man jobber med og er utdannet som før dem møtes på en evnt date. Er jo der problemene kan starte for denne karen Anonymkode: 5903b...c92 Jobb. Utdanning. Livserfaring. Han er sikkert spesialist på sin egen sykdom da....spesialkompetanse uansett grunn er alltid interessant for noen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå