Gå til innhold

9 åring som stjeler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente som kom hjem fra en venninne. I vesken sin hører jeg at hun har penger samt en bærepose med godterier. Pengene til dette sier hun kommer fra denne venninnen. Da jeg ryddet kjøkkenet ser jeg at en 100 lapp som lå der er vekke, mistenker henne for at hun har tatt den. Nå er frøkenen i seng, så får ikke tatt dette med henne nå. Kjenner meg oppgitt, har gått flere runder med henne ang løgner hun forteller men ser god bedring ifht dette nå. Jeg vet hun en gang har tatt penger fra sparegrisen sin. Passende straff, begynner å bli fortvilet her. Til info så er jeg alene med henne... Tar gjerne i mot råd

Anonymkode: 79b35...cc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært et barn som stjal litt og fortalte løgner i den alderen.For meg ble vendepunktet at jeg hadde voksne som konfronterte meg direkte med det jeg hadde gjort.At jeg ble klar over at jeg var blitt fersket,og ikke slapp unna,og at vi snakket ut om det.Jeg visste jo godt at det jeg gjorde var galt,så det var på en måte en lettelse å bli avslørt..så tenker at det er veldig viktig å konfrontere.

Anonymkode: f18a1...82b

• Liker 1
Skrevet

Skriver under på konfrontasjon! Jeg stjal som en ravn da jeg var på samme alder, og det som fikk meg til å gi meg, var konfrontering fra en voksen som betød noe for meg. 

Skrevet

Vår ene sønn stjal også, men han var et par år yngre. Vi snakket med han, og det bedret seg en stund, helt til han stjal noe godteri fra en liten butikk og ble tatt på fersken. Butikken hadde som rutine å tilkalle politiet uansett, så det gjorde de. Det skjedde ikke noe alvorlig siden han var ca 7 år, så politiet snakket bare med han (og oss) også ble han kjørt hjem i en politibil. Det var jo litt stas for han, men han sluttet tvert med stjeling etter det. Det er viktig å konfrontere den som har stjelt og løyet, men ta det opp på en rolig og grei måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stjal også i 8-9 årsalderen. Én drops her, en sjokolade der. En gang stjal jeg et barbieskjørt fra en venninne, som jeg syns var så fint. Mamma konfrontere meg med det og kjørte meg til venninnen for å levere tilbake. Dritflaut, men jeg gjorde aldri noe igjen. Tror faktisk dette er noe man også kan vokse av seg. 

Anonymkode: 9dbba...f16

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal også i 8-9 årsalderen. Én drops her, en sjokolade der. En gang stjal jeg et barbieskjørt fra en venninne, som jeg syns var så fint. Mamma konfrontere meg med det og kjørte meg til venninnen for å levere tilbake. Dritflaut, men jeg gjorde aldri noe igjen. Tror faktisk dette er noe man også kan vokse av seg. 

Anonymkode: 9dbba...f16

Eh... ja. Jeg stjal som en ravn da jeg var rundt 9. Slutta da jeg var rundt 10, og har ikke stjålet noe siden. Men det er viktig å bli tatt!

Anonymkode: 6c12a...b7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...