Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Hvor lenge synst dere en bør være sammen før en gifter seg?
Cathie Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 det kommer jo heelt ann på da.. har du kjent personen fra før osv. men jeg syns hvertfall et år...
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 Lytt til hjertet, og litt til fornuften, så vet du når det er riktig! Alder på potensiell brud og brudgom spiller også inn. Hvis man er veldig ung (under 25) synes jeg man bør ha vært sammen i noen år, man utvikler seg og forandrer seg ekstremt mye fra 18 til 30 år. Vi gifter oss etter ti mnd... Er 28 og 30 år da.
Gjest maki.. Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Synes det er helt opp til enn selv.
Fakse Skrevet 29. desember 2004 #5 Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes man bør ha vært sammen så lenge at man har opplevd sorger og gleder sammen, kjenner hverandres gode og dårlige sider, har snakket om planer sammen langt inn i fremtida, kjenner hverandres familier, har funnet ut av noen nedturer i forholdet sammen (ikke bare gått vidre uten å krangle mer, men faktisk løst et alvorlig problem) og støttet hverandre når ting har vært vanskelig. Rett og slett, man bør kjenne hverandre virkelig godt.
Martha Stewart Skrevet 29. desember 2004 #6 Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes man bør ha vært sammen så lenge at man har opplevd sorger og gleder sammen, kjenner hverandres gode og dårlige sider, har snakket om planer sammen langt inn i fremtida, kjenner hverandres familier, har funnet ut av noen nedturer i forholdet sammen (ikke bare gått vidre uten å krangle mer, men faktisk løst et alvorlig problem) og støttet hverandre når ting har vært vanskelig. Rett og slett, man bør kjenne hverandre virkelig godt. Min erfaring er at man kjenner hverandre ikke engang skikkelig før man har bodd sammen i kanskje nærmere ett år...
TeddyToria Skrevet 29. desember 2004 #7 Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes man bør ha vært sammen så lenge at man har opplevd sorger og gleder sammen, kjenner hverandres gode og dårlige sider, har snakket om planer sammen langt inn i fremtida, kjenner hverandres familier, har funnet ut av noen nedturer i forholdet sammen (ikke bare gått vidre uten å krangle mer, men faktisk løst et alvorlig problem) og støttet hverandre når ting har vært vanskelig. Rett og slett, man bør kjenne hverandre virkelig godt. Jeg støtter meg oppom fakse her... Men jeg synes i bunn og grunn dette er opp til hver enkelt! Allikevel vil jeg påstå at et år i mange tilfeller nok bør være et minimum, men også alder spiller jo litt inn...som det blir nevnt her så er man jo i veldig utvikling fram til ca 25 år, og man forandrer seg mye! Lykke til uansett:)
Augustbrud02 Skrevet 30. desember 2004 #8 Skrevet 30. desember 2004 Dette er veldig individuelt, og det finnes ikke noe fasitsvar. det viktigste er vel at man har prøvd å leve sammen en periode, og at begge vet at de vil dele resten av livet sammen.
Bokalven Skrevet 30. desember 2004 #9 Skrevet 30. desember 2004 Jeg synes personlig man bør kjenne hverandre veldig godt og helst ha vært gjennom en litt tøffere periode i livet sammen. Men, dette er jo veldig opp til en selv.
Gjest Brud2005 Skrevet 30. desember 2004 #10 Skrevet 30. desember 2004 Det finnes ingen fasitsvar på dette vanskelige spørsmålet, men jeg tror man bør ha kommet forbi det første forelskelsestadiet før man tar den avgjørelsen. Viktig å vite at man kan leve sammen og at man er villig til å dele sitt liv med en annen som respekterer deg, er din kjæreste og din beste venn. Bare tenk hvor mange vi hadde vært gift med i løpet av livet hvis man skulle giftet seg med alle man har vært forelsket i... hihi..
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2004 #11 Skrevet 30. desember 2004 Alder er viktigere enn hvor lenge man har vært sammen, syns jeg. Men man bør iallefall ha kjent hverandre såpass lenge at en har gjennomgått litt mer enn den første forelskelsen........
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2004 #12 Skrevet 30. desember 2004 Alder er viktigere enn hvor lenge man har vært sammen, syns jeg. Men man bør iallefall ha kjent hverandre såpass lenge at en har gjennomgått litt mer enn den første forelskelsen........ Hvor gamle synst du en bør være da? Mener du alders forskjell eller bare rett og slett alderen?
Chiquita Skrevet 30. desember 2004 #13 Skrevet 30. desember 2004 Hvor gamle synst du en bør være da? Mener du alders forskjell eller bare rett og slett alderen? Vet du hva du spør etter når du spør Tex om dette??? *trekker meg ut, klok av skade* (tuller bare med deg, Tex)
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2004 #14 Skrevet 30. desember 2004 Vet du hva du spør etter når du spør Tex om dette??? *trekker meg ut, klok av skade* (tuller bare med deg, Tex) Jeg mener bare at når man er tredve er man kanskje litt sikrere på seg selv og hva man vil enn når man er tyve
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #15 Skrevet 30. desember 2004 Man bør iallfall kjenne hverandre ut og inn
Maxine Grey Skrevet 30. desember 2004 #16 Skrevet 30. desember 2004 Det finnes ingen facit på dette. Min historie: 21 år gammel møtte jeg Max. Han var 33. Dette skjer i februar. I april forlover vi oss. I september (samme år) blir vi gift. Vi har vært gift i over tredve år og fikk verdens beste døtre. Sa jeg noe om at livet med Max har vært enkelt? ...tror ikke det, nei... men: Noen ganger vet man bare.... :dagensrose:
Gjest Pet Skrevet 30. desember 2004 #17 Skrevet 30. desember 2004 Man bør vente til den første stormforelskelsen har lagt seg. Det som er så fascinerende når man er forelsket blir enten til irritasjonsmomenter hvis han ikke er den rette eller en sjarmerende del av personligheten hvis han er det når den første forelskelsen legger seg. En grei indikator på om det er noe å satse på, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå