AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. Anonymkode: d2478...6fd
Fru Uperfekt Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. Anonymkode: d2478...6fd Nei det er ikke frekt, men hvorfor ikke sette forsinkelse på mailen slik at den når mottaker f.eks kl 08:00? 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Nei det er ikke frekt, men hvorfor ikke sette forsinkelse på mailen slik at den når mottaker f.eks kl 08:00? Hvordan gjør man det? Bruker som regel mail på mobil (iOS/gMail) Anonymkode: d2478...6fd
Fru Uperfekt Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør man det? Bruker som regel mail på mobil (iOS/gMail) Anonymkode: d2478...6fd Bruker kun funksjonen i outlook så kan desverre ikke svare deg
Million Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Folk som ikke vil bli vekket av diverse varsler o.l. på mobilen om natten, setter den vel på "ikke forstyrr"funksjon eller lydløs? 14
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. Anonymkode: d2478...6fd Jobbmail svarer du høflig påuansett når tid de kommer inn. Å svare på natten er unødvendig, det samme er det å ha mobilen på noe annet enn lydløs mår du sover. Anonymkode: dc2f7...788
juliane Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Er det så vanlig å ha pushvarsel på jobbmailen da? De fleste jeg kjenner sjekker heller mail med jevne mellomrom hvis de har behov for det. Jeg får gjerne 5-6 mail hver natt (nyhetsbrev, medieovervåkning o.l), så det hadde ikke slått meg å ha på pushvarsler. 4
Sirah Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 De fleste skrur av lyd/setter tlf i ikke forstyrr modus på natten. Det er bare å svare TS dersom det er da du har tid. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 Spør de på jobben neste gang Husk at på noen jobber så forventes det jo faktisk at man svarer på mail, uansett når på døgnet eller året det er. Anonymkode: cadf8...5b0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Jeg ser ikke noe i veien med dette. Anonymkode: bed56...972 1
Fru Uperfekt Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 19 timer siden, juliane skrev: Er det så vanlig å ha pushvarsel på jobbmailen da? De fleste jeg kjenner sjekker heller mail med jevne mellomrom hvis de har behov for det. Jeg får gjerne 5-6 mail hver natt (nyhetsbrev, medieovervåkning o.l), så det hadde ikke slått meg å ha på pushvarsler. Det avhenger av jobben. Jeg har det på primærjobben min
JackIost Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 På 19.5.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev: Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. Anonymkode: d2478...6fd Ikke frekt. Folk kan skru av lyd/vibrasjon om natten, om de velger å ikke gjøre det må de tåle det. Kommer an på type jobb, folk i helsesektoren som har bakvakt kan ikke sette mobil i nattmodus slik, men antar det ikke er snakk om noe sånt her
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: Ikke frekt. Folk kan skru av lyd/vibrasjon om natten, om de velger å ikke gjøre det må de tåle det. Kommer an på type jobb, folk i helsesektoren som har bakvakt kan ikke sette mobil i nattmodus slik, men antar det ikke er snakk om noe sånt her De får jo ikke akkurat slikt på e-post heller da. Anonymkode: bed56...972
JackIost Skrevet 21. mai 2017 #14 Skrevet 21. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: De får jo ikke akkurat slikt på e-post heller da. Anonymkode: bed56...972 Har jeg skrevet det? Er mulig å sende e-post om ikke-hastesak til noen som har bakvakt, vet du
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 3 timer siden, JackIost skrev: Har jeg skrevet det? Er mulig å sende e-post om ikke-hastesak til noen som har bakvakt, vet du Klart det er mulig, men det gjør man ikke om man ønsker at beskjeden raskt formidles. Derfor er det heller ikke nødvendig med push-varsel. Anonymkode: bed56...972
JackIost Skrevet 21. mai 2017 #16 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klart det er mulig, men det gjør man ikke om man ønsker at beskjeden raskt formidles. Derfor er det heller ikke nødvendig med push-varsel. Anonymkode: bed56...972 Hvem av TS sine kolleger som har push-varsel eller ikke vet verken du, jeg eller TS. Jeg har push-varsel, for eksempel, men setter mobilen i nattmodus når jeg legger meg
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #17 Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, JackIost skrev: Hvem av TS sine kolleger som har push-varsel eller ikke vet verken du, jeg eller TS. Jeg har push-varsel, for eksempel, men setter mobilen i nattmodus når jeg legger meg Det har jeg heller ikke hevdet at jeg gjør. Poenget mitt er at det ikke er en grunn for at en bakvakt i helsesektoren har på push-varsler på e-post på nattestid. Anonymkode: bed56...972
JackIost Skrevet 21. mai 2017 #18 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg heller ikke hevdet at jeg gjør. Poenget mitt er at det ikke er en grunn for at en bakvakt i helsesektoren har på push-varsler på e-post på nattestid. Anonymkode: bed56...972 Om det jeg hevder er at om vedkommende har push-varsel på mobilen til vanlig, så er det ikke sikkert vedkommende husker å slå av push-varsel før man skal legge seg. Jeg for min del har aldri slått det av. Har for øvrig kun push-varsel på jobbmail, det er nok ganske vanlig
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #19 Skrevet 21. mai 2017 Har man jobbkontakter over hele verden, så både sendes og mottas mail til alle døgnets tider. Synes det blir litt overproblematisering. Anonymkode: 37a68...1bc
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #20 Skrevet 21. mai 2017 Tja... Jeg mottar mailer fra sjefen til alle døgnets tider, til og med i helgen. Jeg synes det er unødvendig å sende mail sent lørdag kveld eller tidlig søndag morgen feks. Føles som jeg aldri har fri. Anonymkode: c9ecc...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå