Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. 

Anonymkode: d2478...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det frekt å svare på en jobbmail om natten? I disse dager har de fleste mail på mobil og får pushvarsel når man får mail, så er redd for å vekke avsender. 

Nei det er ikke frekt, men hvorfor ikke sette forsinkelse på mailen slik at den når mottaker f.eks kl 08:00?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Nei det er ikke frekt, men hvorfor ikke sette forsinkelse på mailen slik at den når mottaker f.eks kl 08:00?

Hvordan gjør man det? Bruker som regel mail på mobil (iOS/gMail)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man det? Bruker som regel mail på mobil (iOS/gMail)

Bruker kun funksjonen i outlook så kan desverre ikke svare deg

Skrevet

Folk som ikke vil bli vekket av diverse varsler o.l. på mobilen om natten, setter den vel på "ikke forstyrr"funksjon eller lydløs?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbmail svarer du høflig påuansett når tid de kommer inn. Å svare på natten er unødvendig, det samme er det å ha mobilen på noe annet enn lydløs mår du sover.

Anonymkode: dc2f7...788

Skrevet

Er det så vanlig å ha pushvarsel på jobbmailen da? De fleste jeg kjenner sjekker heller mail med jevne mellomrom hvis de har behov for det. Jeg får gjerne 5-6 mail hver natt (nyhetsbrev, medieovervåkning o.l), så det hadde ikke slått meg å ha på pushvarsler.

• Liker 4
Skrevet

De fleste skrur av lyd/setter tlf i ikke forstyrr modus på natten. Det er bare å svare TS dersom det er da du har tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør de på jobben neste gang :) Husk at på noen jobber så forventes det jo faktisk at man svarer på mail, uansett når på døgnet eller året det er. 

Anonymkode: cadf8...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke noe i veien med dette. 

Anonymkode: bed56...972

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, juliane skrev:

Er det så vanlig å ha pushvarsel på jobbmailen da? De fleste jeg kjenner sjekker heller mail med jevne mellomrom hvis de har behov for det. Jeg får gjerne 5-6 mail hver natt (nyhetsbrev, medieovervåkning o.l), så det hadde ikke slått meg å ha på pushvarsler.

Det avhenger av jobben.

Jeg har det på primærjobben min

Skrevet
På 19.5.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Ikke frekt. Folk kan skru av lyd/vibrasjon om natten, om de velger å ikke gjøre det må de tåle det. Kommer an på type jobb, folk i helsesektoren som har bakvakt kan ikke sette mobil i nattmodus slik, men antar det ikke er snakk om noe sånt her :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, JackIost skrev:

Ikke frekt. Folk kan skru av lyd/vibrasjon om natten, om de velger å ikke gjøre det må de tåle det. Kommer an på type jobb, folk i helsesektoren som har bakvakt kan ikke sette mobil i nattmodus slik, men antar det ikke er snakk om noe sånt her :)

De får jo ikke akkurat slikt på e-post heller da. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får jo ikke akkurat slikt på e-post heller da. 

Har jeg skrevet det? Er mulig å sende e-post om ikke-hastesak til noen som har bakvakt, vet du :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, JackIost skrev:

Har jeg skrevet det? Er mulig å sende e-post om ikke-hastesak til noen som har bakvakt, vet du :)

Klart det er mulig, men det gjør man ikke om man ønsker at beskjeden raskt formidles. Derfor er det heller ikke nødvendig med push-varsel. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klart det er mulig, men det gjør man ikke om man ønsker at beskjeden raskt formidles. Derfor er det heller ikke nødvendig med push-varsel. 

Hvem av TS sine kolleger som har push-varsel eller ikke vet verken du, jeg eller TS. Jeg har push-varsel, for eksempel, men setter mobilen i nattmodus når jeg legger meg :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, JackIost skrev:

Hvem av TS sine kolleger som har push-varsel eller ikke vet verken du, jeg eller TS. Jeg har push-varsel, for eksempel, men setter mobilen i nattmodus når jeg legger meg :)

Det har jeg heller ikke hevdet at jeg gjør. Poenget mitt er at det ikke er en grunn for at en bakvakt i helsesektoren har på push-varsler på e-post på nattestid. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg heller ikke hevdet at jeg gjør. Poenget mitt er at det ikke er en grunn for at en bakvakt i helsesektoren har på push-varsler på e-post på nattestid. 

Om det jeg hevder er at om vedkommende har push-varsel på mobilen til vanlig, så er det ikke sikkert vedkommende husker å slå av push-varsel før man skal legge seg. Jeg for min del har aldri slått det av. Har for øvrig kun push-varsel på jobbmail, det er nok ganske vanlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Har man jobbkontakter over hele verden, så både sendes og mottas mail til alle døgnets tider. Synes det blir litt overproblematisering.  

Anonymkode: 37a68...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Jeg mottar mailer fra sjefen til alle døgnets tider, til og med i helgen. Jeg synes det er unødvendig å sende mail sent lørdag kveld eller tidlig søndag morgen feks. Føles som jeg aldri har fri. 

Anonymkode: c9ecc...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...