AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Hei! Når jeg runker, så kommer det ofte sæd ut, før jeg kommer, i sånn minimale mengder. Altså som noe hvitt skum/vann haha, så når jeg runker så blir det ganske bløtt, eller litt vått da, av sæden Vanlig? Hvorfor skjer det? Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Husk at dette er kvinneguiden, ikke runkeguiden! Anonymkode: a3365...abb 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Jeg er kvinne, men jeg har noe erfaring med peniser Man kaller dette precum og det er helt vanlig Anonymkode: 8ef60...d54 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Det kalles precum og er helt vanlig. Anonymkode: 19ae4...501 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne, men jeg har noe erfaring med peniser Man kaller dette precum og det er helt vanlig Anonymkode: 8ef60...d54 Ja kan være! Hvorfor får man precum? Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kalles precum og er helt vanlig. Anonymkode: 19ae4...501 Ok, takk! Men hvorfor skjer det? Flere år tilbake så hadde jeg ikke det haha Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja kan være! Hvorfor får man precum? Anonymkode: dd9fd...836 For å liksom rense kanalen som sperm kommer ut av så det er større sjangse for at sæden overlever i kvinnens vagina https://en.wikipedia.org/wiki/Pre-ejaculate#Function Anonymkode: 8ef60...d54
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å liksom rense kanalen som sperm kommer ut av så det er større sjangse for at sæden overlever i kvinnens vagina https://en.wikipedia.org/wiki/Pre-ejaculate#Function Anonymkode: 8ef60...d54 Men ved sex osv, vil jeg da også få precum? Er 16 og har ikke hatt sex Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men ved sex osv, vil jeg da også få precum? Er 16 og har ikke hatt sex Anonymkode: dd9fd...836 Ja det vil du mest sannsynlig få Anonymkode: 8ef60...d54
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det vil du mest sannsynlig få Anonymkode: 8ef60...d54 Og da vil dama bli gravid? Er det vanlig at menn får precum? Anonymkode: dd9fd...836
Vitenskapsmannen Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 Hei. Som du sikkert vet består sæd ikke bare av sædceller men av en blanding av en rekke substanser som blir lagt til underveis fra testiklene til urinrørsåpningen din. La oss ta reisen sammen. 1. Sædcellene forlater epididymus eller bitestikkelen. Ca 200-500 millioner celler for hver utløsning, men disse utgjør bare 2-5% av den totale sædmengden. 2. Gjennom vas deferens går turen mot prostata og sperm vesiclene. Her tilføres cellene flere stoffer som fruktose, aminosyrer, enzymer og andre stoffer som både er energikilde for sædcellene og hjelper dem overleve miljøet i vagina. Disse utgjør 65-75% av den totlae sædmengden. 3. Prostata bidrar med mer væske full av enzymer og zink. Totalt 25-30% av sædmengden. 4. deretter går turen til basen av penis. Her sitter bulbouretral kjertlene som legger til galactose og mucus som gir den gele-aktige konsistensen. Men bare mindre enn 1% av av total sædmengde. Det er de siste bulbouretral kjertlene som gir pre-ejakulasjon. Disse begynner å virke lenge før selve utløsningen, og dersom du er opphisset over lengre tid vil dette gi seg til kjenne som en klar væske som kommer ut av urinrørsåpningen. (Den blir hvit/skummet ved at du pisker den opp). Faktisk tilsvarer disse Bartholin kjertlene hos kvinner som er med på å smøre opp ytre deler av vagina under samleie. Menden varierer fra mann til mann, og grad/lengde av opphisselse, og er helt normalt. (for ordens skyld nevnes at det kan forekomme noen få sædceller i denne væsken, noe som gjør hoppe av i svingen metoden usikker) Morten. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, Vitenskapsmannen skrev: Hei. Som du sikkert vet består sæd ikke bare av sædceller men av en blanding av en rekke substanser som blir lagt til underveis fra testiklene til urinrørsåpningen din. La oss ta reisen sammen. 1. Sædcellene forlater epididymus eller bitestikkelen. Ca 200-500 millioner celler for hver utløsning, men disse utgjør bare 2-5% av den totale sædmengden. 2. Gjennom vas deferens går turen mot prostata og sperm vesiclene. Her tilføres cellene flere stoffer som fruktose, aminosyrer, enzymer og andre stoffer som både er energikilde for sædcellene og hjelper dem overleve miljøet i vagina. Disse utgjør 65-75% av den totlae sædmengden. 3. Prostata bidrar med mer væske full av enzymer og zink. Totalt 25-30% av sædmengden. 4. deretter går turen til basen av penis. Her sitter bulbouretral kjertlene som legger til galactose og mucus som gir den gele-aktige konsistensen. Men bare mindre enn 1% av av total sædmengde. Det er de siste bulbouretral kjertlene som gir pre-ejakulasjon. Disse begynner å virke lenge før selve utløsningen, og dersom du er opphisset over lengre tid vil dette gi seg til kjenne som en klar væske som kommer ut av urinrørsåpningen. (Den blir hvit/skummet ved at du pisker den opp). Faktisk tilsvarer disse Bartholin kjertlene hos kvinner som er med på å smøre opp ytre deler av vagina under samleie. Menden varierer fra mann til mann, og grad/lengde av opphisselse, og er helt normalt. (for ordens skyld nevnes at det kan forekomme noen få sædceller i denne væsken, noe som gjør hoppe av i svingen metoden usikker) Morten. Åja, takker! Men må vel være ganske irriterende å ha precum da? Iom at man ikke får hatt sex uten at det skal forekomme precum, og da gjøre damen gravid? Med mindre man bruker kondom. Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da vil dama bli gravid? Er det vanlig at menn får precum? Anonymkode: dd9fd...836 Det er mulig at det kan være noen sædceller i precum så det kan forårsake graviditet. Bruk kondom når du har sex Det beskytter mot graviditet og kjønnssykdommer Det er veldigg, veldig vanlig at menn har precum. De aller fleste har det. Anonymkode: 8ef60...d54
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #14 Skrevet 19. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig at det kan være noen sædceller i precum så det kan forårsake graviditet. Bruk kondom når du har sex Det beskytter mot graviditet og kjønnssykdommer Det er veldigg, veldig vanlig at menn har precum. De aller fleste har det. Anonymkode: 8ef60...d54 Kondom er ikke noe særlig har jeg hørt. Noe heeelt annet uten Men de mennene som har precum, er det noen av de som ikke bruker beskyttelse? Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #15 Skrevet 19. mai 2017 Er det noen menn som har precum? Hvordan får dere hatt sex? Anonymkode: dd9fd...836
Sykkelkopp Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 Hvis det er skummete har du prostatakreft, men ellers er det bare vanlig precum
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen menn som har precum? Hvordan får dere hatt sex? Anonymkode: dd9fd...836 Samboeren min har det. Han bruker ikke kondom, men kan likevel ha sex uten å gjøre meg gravid da jeg bruker p-piller. Anonymkode: 19ae4...501 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 13 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Hvis det er skummete har du prostatakreft, men ellers er det bare vanlig precum Hæ? Ja det er skum Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #19 Skrevet 19. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min har det. Han bruker ikke kondom, men kan likevel ha sex uten å gjøre meg gravid da jeg bruker p-piller. Anonymkode: 19ae4...501 Er det i store mengder? Får han det med engang pikken reiser seg opp? Anonymkode: dd9fd...836
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #20 Skrevet 19. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det i store mengder? Får han det med engang pikken reiser seg opp? Anonymkode: dd9fd...836 Er en del ja. Dukker opp ganske fort, men ikke med en gang. Anonymkode: 19ae4...501
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå