Gå til innhold

Falsk nødhjelps - SMS

Gir du penger til nødhjelp?  

1. 1. Gir du penger til nødhjelp?

• Ja selvfølgelig!
      17
    • Nei, alle andre gjør det jo....
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260471

Jeg må innrømme at jeg aldri trodde at de kunne spore meldingene, men jeg håpet at mobilselskapene har vett nok til å gi en del av overskuddet til nødhjelp slik de gjorde etter den grusomme tragedien i Beslan. Så hvis ikke netcom gidder å ofre de stakkarslige 10 kr som jeg brukte ekstra i går til nødhjelp blir jeg skikkelig forbannet! :evil: Nå er det enda større behov for hjelp enn det noen gang har vært...

Pam

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk faktisk denne sms`en i går, men la ikke engang merke til slutten der det sto at inntekten skulle gå til hjelpearbeidet :o Leste den vel litt fort, så jeg fikk bare med meg oppfordringen om å tenne lys.

Sendte den ikke videre og det er jeg jo glad for nå! :evil:

Jeg har for øvrig gitt mitt bidrag til hjelpeorganisasjoner via deres givertelefoner.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260471

Jeg må innrømme at jeg aldri trodde at de kunne spore meldingene, men jeg håpet at mobilselskapene har vett nok til å gi en del av overskuddet til nødhjelp slik de gjorde etter den grusomme tragedien i Beslan. Så hvis ikke netcom gidder å ofre de stakkarslige 10 kr som jeg brukte ekstra i går til nødhjelp blir jeg skikkelig forbannet!  :evil: Nå er det enda større behov for hjelp enn det noen gang har vært...

Pam

Sorry, men hvrorfor skal netcom betale for din dumhet. Fint hvis netcom og andre gir penger til dette, men ikke fordi naive folk lar seg lure.

Skrevet

Jeg har gitt mitt bidrag, men ikke via SMS. Har fått en tekstmelding til nå, har ikke sendt den videre og kommer heller ikke til å gjøre det. Gi heller ett bidrag til Redd Barna eller Røde Kors.

Skrevet

Hvorfor i alle dager er det alltid folk som skal være spydige? Her prøver mennesker å hjelpe, og enkelte finner det jo bare kjempefint og passende å utytte en slik situasjon til å rakke ned på intelligens o.l.

Dette var muligens litt off topic, men nå er jeg drittlei forumrakettforskere som alltid skal pirke.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hvorfor i alle dager er det alltid folk som skal være spydige? Her prøver mennesker å hjelpe, og enkelte finner det jo bare kjempefint og passende å utytte en slik situasjon til å rakke ned på intelligens o.l.  

Dette var muligens litt off topic, men nå er jeg drittlei forumrakettforskere som alltid skal pirke.

Man kan være så naiv og dum så mye de vil for meg, men å kreve at andre skal ordne opp i sin egen dumhet...

Skrevet

jeg mener bare det var en upassende kommentar. Jeg holder på mitt og sier "hun prøvde bare å hjelpe".

Enkelte mennesker virker som de krangler bare for å krangle.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Enkelte mennesker virker som de krangler bare for å krangle.

Ja, ikke sant...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde det noe med dette aa gjoere?

"Får du en anonym tekstmelding om at du kan gi 100 kroner ved å ringe 820 43200, så er dette ikke en luremelding. Det er en aksjon som er satt i gang av teleselskapet Teletopia, og pengene (som blir belastet din telefonregning) vil gå til de kjente norske hjelpeorganisasjonene."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle937455.ece

Skrevet

Ja nå har jeg hørt det også... Jeg er visst dum! :o Da tør jeg kalle deg for dum, fordi du er så uvitende fordi du kaller et helt ukjent menneske for slike ting.

Jeg skylder ikke på netcom for min uvitenhet, men som jeg skrev tidligere gav faktisk både telenor og netcom overskuddet da det gikk lignende meldinger rundt angående barna i Beslan og jeg synes ikke det er mye å forvente at de kan gi litt småpenger til de som trenger det! :-?

OG bare for å ha sagt det så har jeg gitt mye mer penger utenom dette. For meg er 20 lusne tekstmeldinger ingenting, men hadde 100 000 til gjort det samme ville det blitt en god slump med penger.

Telenor har i det minste gitt penger uten at det har noe med overskudd på slike meldinger å gjøre. Det oppfordrer jeg alle store firmaer til å gjøre!

Skrevet

Jeg fikk en sms fra UNICEF om å ringe deres telefon. Den opplyser jo bare om en givertelefon og selv om jeg først synes det ble litt vel påtrengende, er den egentlig grei.

Den andre har jeg ikke sendt videre. Jeg gir på annen måte. Og det er jeg glad for nå siden jeg ser det er en bløff.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
(...)

At jeg sier at du har gjort en dumhet er ikke det samme som jeg sier at du er dum, noe som burde være unødvendig å stave ut for voksne mennesker. At man er dum en situasjon, trenger heller ikke å bety at man er dum. Det jeg

egentlig reagererte på er at du syntes det var bare rett og rimelig at netcom skulle betale for din tabbe. Alle gjør tabber i livet sitt, men man bør stå til ansvar for de selv. Håper ihvertfall at du har lært og at du f.eks ikke gir penger til fattige familier i Nigeria som tigger penger pr. e-post.

Og hvis du mener jeg er dum fordi jeg er ærlig, så tusen takk. :tommelsmil:

Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg mener at netcom skal betale for at jeg sendte tekstmeldinger!!!! Det jeg mener at de som mange andre store firmaer burde vise litt medlidenhet og ansvar i slike situasjoner. Iallefall når de får høre om slike falske meldinger som går rundt. Lær av telenor mener jeg!

Og du snakker om å ikke måtte stave ting for voksne folk.. :roll:

Pam

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Det jeg mener at de som mange andre store firmaer burde vise litt medlidenhet og ansvar i slike situasjoner. Iallefall når de får høre om slike falske meldinger som går rundt.

Nei, de skal ikke gjøre det fordi folk lot seg lure. Altså ikke ordne opp i andres tabber/dumheter.

Og du snakker om å ikke måtte stave ting for voksne folk.. :roll:

Neida, trenger ikke det. Men du gjorde det to ganger, slik at vi fikk bekreftet hva du egentlig sa to ganger. Takk for bryderiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...