Gå til innhold

Gå ut på byen alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er det å gå på byen alene?

Har veldig lyst og gå ut men har aldri noen og gå med. Jeg drikker ikke heller, men vil ut og se hvordan det er.

Er det lett og bli kjent med nye folk og slik da? eller er det mer folk sitter med sine venner osv.

Anonymkode: 893fd...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Har du lett for å komme i snakk med folk? Det har en del å si. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her jeg bor kan det være en utfordring å komme i snakk med folk. Det er bare til å prøve. Om det blir kjedelig er det bare til å gå hjem igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke den mest utadvendte men vil bli bedre derfor jeg vil gå ut og se.

Anonymkode: 893fd...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er modig! Absolutt mulig å bli kjent med mennesker selv om du ikke drikker. De fleste går ut med venner, men prøv deg frem på ulike steder, så finner du nok noe som passer for deg😊 Du kan f.eks gå på en kafe/pubaktig plass hvor det går an å sitte i baren, lese avisen og drikke kaffe litt tidlig på kvelden.

Hvis du liker musikk kan du gå på konsert alene, plutselig kommer du i snakk med noen og blir invitert med videre. Jeg har reist litt alene, drakk ikke, men ble kjent med folk for det om😊

Vet ikke om du hvor gammel du er, og om du er gutt eller jente, men et tips om du er gutt er å ikke virke altfor «på sjekkeren». Gutter som sitter alene og som f.eks forsøker å flørte på dansegulvet kan virke litt sært og avskremmende.

Anonymkode: 77b2a...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På grunn av vorspiel-tradisjonen i Norge så er det dessverre veldig vanlig at man drar ut med en hel gjeng og da er det ofte ikke så lett å komme i kontakt med andre. 

Jeg har dratt på byen alene i Oslo et par ganger, for eksempel hvis jeg har vært på et vors hvor de andre gav seg tidlig. De gangene har jeg som regel vært i ganske god form og lett fått kontakt med andre på dansegulvet. Men som regel er der først og fremst et kjøttmarked og ikke et sted hvor folk er så veldig innstilt på å skaffe nye venner.

En annen metode kan vel være å prøve seg på et litt rolig sted, feks. en pub med enkel matservering. Hvis musikken og stemninga er lavere enn på nattklubber kan det være enklere å havne i samtale med andre, og hvis du i tillegg bestiller mat, så har du noe å gjøre på fremfor å "stirre i lufta" dersom du ikke skal drikke.

Anonymkode: fb32b...cdc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gjort det et par ganger men mange år siden nå.  En ting jeg pleide å si hvis det ble kleint og folk lurte på om jeg var der alene var at jeg "ventet" på en venninne eller at "venninna" hadde dratt hjem.   Hvit løgn.  Da følte jeg meg ikke så stakkarslig og jeg hadde liksom en unnskyldning for å være ute alene. 

Anonymkode: 275b0...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...