Kikki87 Skrevet 19. mai 2017 #1 Del Skrevet 19. mai 2017 Hei! Noen andre her som tilhører st.olav hospital som er i gang med IVF?? Hvert toppers å delt både opptura og nedtura med noen som er i samme situasjon🙂 Føles ganske ensomt til tider i den her prosessen. Noen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. mai 2017 #2 Del Skrevet 19. mai 2017 Hei! Vi har en ivf-tråd her: Den er riktignok ikke spesifikk for St. Olavs, men bortsett fra det tenker jeg den er omtrent det du leter etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mai 2017 Miore 🙂 Hvor tilhører du? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. mai 2017 #4 Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg hører til en privatklinikk i Oslo! Akkurat nå har vi litt IVF-pause etter ett avbrutt og tre fullførte forsøk i høst/vinter, der det siste endte med graviditet og deretter SA. Starter opp på ny frisk i månedsskiftet juli/august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 19. mai 2017 Huff så leit å høre 😕 Håper det blir positivt neste runde💞 Her var første forsøk før jul, ett egg av 6 egg som ble befrukta. Negativ test. Tirsdag som var var det uttak igjen, og høyre dose med hormoner. Fikk ut 5 egg, men fikk beskjed i går om at alle eggene hadde slutta å utvikle seg☹️ Har du noen for mening på hvorfor det skjedde? Utrulig skuffende! Har foresten endometriose, ikke operert for det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. mai 2017 #6 Del Skrevet 19. mai 2017 Vanskelig å si - det kan ha vært tilfeldig, det kan hende dere har et genetisk problem/kromosomproblem, det kan hende du har problemer med eggkvaliteten, etc... Klinikken er nok bedre til å svare på dette, de kjenner tilstanden din bedre enn en tilfeldig dame på internett Det trenger ikke å være noe galt selv om du har hatt uflaks et par ganger nå. Antall egg er helt kurant, selv om det jo alltids er noen som får flere (jeg har blitt gravid de to gangene jeg fikk 6 egg ut). Var det noen som ble befruktet før de stopper opp denne siste gangen? Har dere brukt IVF eller ICSI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 19. mai 2017 Ja, skal på samtale igjen når tanterød dukker opp igjen, så håper man får noe mere svar da! De sa ikke så mye mere når jeg snakka med di i går, bare at dem ikke viste hvorfor. Så vet ikke om dem ble befrukta før det stoppet☹️ Men får håpe på ordentlige svar når vi skal på samtale neste gang. Vi har brukt ICSI. Har du også endometriose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. mai 2017 #8 Del Skrevet 19. mai 2017 De finner ikke noe galt med verken meg eller mannen, så vi havner i røkla-kategorien "uforklarlig barnløse" (eller, nå må vi kanskje kalle oss "uforklarlig infertile" siden vi har klart å lage ett ivf-barn). Håper du får noen gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 20. mai 2017 Det er sikkert ikke lett det heller, å ikke vite hvorfor 😕 Ja håper vi får noen gode svar på neste time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 20. mai 2017 Vet du når tanterød dukker opp etter lutinus slutt foresten? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 20. mai 2017 #11 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) På 19.5.2017 den 13.25, Kikki87 skrev: Hei! Noen andre her som tilhører st.olav hospital som er i gang med IVF?? Hvert toppers å delt både opptura og nedtura med noen som er i samme situasjon🙂 Føles ganske ensomt til tider i den her prosessen. Noen? 😊 Jeg kan anbefale å sjekke ut om dagbok, som man finner "nederst" på forumet, kan være noe for deg Det er flere som har prøverdagbok som holder på med IVF. Det kan være en veldig ensom, og ikke minst skikkelig tøff prosess, og jeg syns det hjelper mye å "snakke" med andre der. 2 timer siden, Kikki87 skrev: Vet du når tanterød dukker opp etter lutinus slutt foresten? 🙂 Jeg fikk nettopp mensen tredje dagen etter at jeg sluttet på cyclogest (som er det samme som lutinus). Men jeg tror det kan variere en god del fra person til person og gang til gang. Endret 20. mai 2017 av Illy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 20. mai 2017 Okei😊 Da får man satse på den dukker opp snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. mai 2017 #13 Del Skrevet 20. mai 2017 Ved negative forsøk har jeg fått mensen på 13-14 dpo til tross for Lutinus, mens for mange blir den en del dager forsinket. Så det er veldig individuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #14 Del Skrevet 20. mai 2017 Takk 🙂Får bare vente å se🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegg Skrevet 21. november 2017 #15 Del Skrevet 21. november 2017 Hei, Er ny her inne. Det er 9 dager siden Ovitrelle ble satt. Tok denne graviditetstesten idag ( rugedag 5 ). Hva tenker dere? ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. november 2017 #16 Del Skrevet 21. november 2017 Vanskelig å si om du ikke har testet ut ovitrellen. Det kan være ovitrelle, det kan være embryo som har festet seg Du må nesten bare teste igjen senere og se om den blir sterkere eller ikke. FWIW har ovitrelle hengt igjen til 10-11 dpo for meg, altså 12-13 dager etter at sprøyten ble satt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegg Skrevet 21. november 2017 #17 Del Skrevet 21. november 2017 Takk for svar. Veldig spennende dette. Er så innmari trøtt, men smertene ( murringen ) etter innsettet er nesten borte, så jeg er relativt symptomfri. Når starter man å produsere HCG da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. november 2017 #18 Del Skrevet 21. november 2017 7 minutter siden, Gullegg skrev: Takk for svar. Veldig spennende dette. Er så innmari trøtt, men smertene ( murringen ) etter innsettet er nesten borte, så jeg er relativt symptomfri. Når starter man å produsere HCG da? Det kommer an på når egget fester seg. Det skjer i følge forskningen stort sett på dag 6-7-8 etter eggløsning (uttak), men kan skje senere også. Det skal helst skje innen dag 10 etter eggløsning for at utfallet skal gå bra; de som fester seg dag 11 og senere ender dessverre stort sett med spontanabort. hCG-produksjonen starter opp umiddelbart, men det tar en stund før man har produsert store nok mengder til at det slår ut på urinprøver. Hvis dette er dag 7 etter uttak (dag 9 etter EL-sprøyten) er det lovlig tidlig, for dag 7 er den mest sannsynlige implantasjonsdagen. I så fall får man mest sannsynlig positiv test tidligst dag 9 eller 10 etter uttak, litt avhengig av sensitiviteten på testene. Dessverre kan man ikke sette noen lit til graviditetssymptomene etter IVF-forsøk, for de kan skyldes progesterontilskuddet alle som en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikki87 Skrevet 21. november 2017 Forfatter #19 Del Skrevet 21. november 2017 Gullegg 🙂: håper du lykkes 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegg Skrevet 21. november 2017 #20 Del Skrevet 21. november 2017 Tusen takk snille deg. Fikk negativ test igår og positiv ( svak ) idag. Gruer og gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå