jente45 Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Hei. Trenger raskt svar! Noen her som har erfaring med å oppsøke legevakta for resept? Har nå prøvd å ringt flere ganger hos legesenteret for resept mot herpesutbrudd, noe som ikke var aktuelt før i dag, da jeg kjenner det begynner å prikke i huden. Jeg blir nå nektet resept med begrunnelse av at jeg trenger en konsultasjon. Orker ikke tanken på enda et smertefullt utbrudd som jeg da egentlig kan forhindre. Fastlegen min er ikke tilgjengelig og mener å tenke at jeg trenger en konsultasjon for å bekrefte noe som allerede er bevist. Kjenner jeg blir irritert over hvor lite de ansatte bryr seg, som mener jeg skal gå to uker med utbrudd, fordi fastlegen ikke forsto da jeg sa klart ifra at jeg trengte behandling i tablettform. Takk for svar
Kontormus Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Ja, jeg mener du kan oppsøke legevakt for å få resept på medisiner når fastlegekontoret ikke kan hjelpe deg. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Du må jo ha en konsultasjon på legevakten også. De er enda strengere på den praksisen enn fastlegekontorene. Anonymkode: 703f7...838 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 6 minutter siden, jente45 skrev: Hei. Trenger raskt svar! Noen her som har erfaring med å oppsøke legevakta for resept? Har nå prøvd å ringt flere ganger hos legesenteret for resept mot herpesutbrudd, noe som ikke var aktuelt før i dag, da jeg kjenner det begynner å prikke i huden. Jeg blir nå nektet resept med begrunnelse av at jeg trenger en konsultasjon. Orker ikke tanken på enda et smertefullt utbrudd som jeg da egentlig kan forhindre. Fastlegen min er ikke tilgjengelig og mener å tenke at jeg trenger en konsultasjon for å bekrefte noe som allerede er bevist. Kjenner jeg blir irritert over hvor lite de ansatte bryr seg, som mener jeg skal gå to uker med utbrudd, fordi fastlegen ikke forsto da jeg sa klart ifra at jeg trengte behandling i tablettform. Takk for svar Vanligvis får du ikke resept på noe du kan planlegge i forkant å få resept på, hos legevakten. Men dette blir vurdert fra tilfelle til tilfelle. ALLE legekontor er pålagt å ha akutt timer tilgjengelig fra de åpner for pasienter med akutte behov for legehjelp. Timene tildeles fra morgen av etter første mann til mølla prinsippet. Å ringe for resept langt ut på en fredag er neppe særlig hjelp i. Men du får prøve det og der du selv mener du kan få hjelp. Anonymkode: 006f0...7be 1
Rosaprosa20 Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 De skriver ikke ut med mindre de mener det er akutt, men du kan jo prøve deg. Hvis du først får lov til å komme dit skriver de sikkert ut 1
Måbarefåsiat... Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Det er jo bare å ringe nasjonal legevakt 116117 og snakke med dem og spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Jeg sender sms til legekontoret når jeg trenger resept.Etter kort tid får jeg svar om at resepten er sendt apotek,og når jeg kan hente medisinene. Anonymkode: 9cc94...9ce
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 Zovirax fåes reseptfritt på apotek. Liten tube som er mye dyrere enn den store tuben man får på resept, men bedre enn utbrudd. Anonymkode: e90a6...e92
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 5 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Det er jo bare å ringe nasjonal legevakt 116117 og snakke med dem og spørre. Det finnes ingen nasjonal legevakt, ved å ringe 116117 rutes du til nærmeste legevakt. Anonymkode: ef12b...3b2 2
Silje92 Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 Du skal ha krav på resept, men hvis legekontoret ikke kan hjelpe deg, noe jeg synes hørtes veldig merkelig ut, så skal legevakta hjelpe deg.
Silje92 Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen nasjonal legevakt, ved å ringe 116117 rutes du til nærmeste legevakt. Anonymkode: ef12b...3b2 Snakk om å henge seg opp i unødvendige ting Og det heter NASJONALT TELEFONNUMMER som igjen setter deg over til nærmeste legevakt. google it 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 42 minutter siden, Silje92 skrev: Du skal ha krav på resept, men hvis legekontoret ikke kan hjelpe deg, noe jeg synes hørtes veldig merkelig ut, så skal legevakta hjelpe deg. Man har ikke krav på resept for noe som helst. Det er derfor man skal til klinisk undersøkelse. Anonymkode: 3cd59...30c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Silje92 skrev: Du skal ha krav på resept, men hvis legekontoret ikke kan hjelpe deg, noe jeg synes hørtes veldig merkelig ut, så skal legevakta hjelpe deg. Du har ikke krav på resept i det hele tatt, det er opp til legen som undresøker hva han/hun vil gi resept på. Det er også stor forskjell på hva ulike legevakter tar inn på vakttid, noen tar alt, andre tar det som legevakten er ment for, nemlig akuttoppstått sykdom og skade som ikke kan vente til legen åpner igjen. Anonymkode: ef12b...3b2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Silje92 skrev: Du skal ha krav på resept, men hvis legekontoret ikke kan hjelpe deg, noe jeg synes hørtes veldig merkelig ut, så skal legevakta hjelpe deg. Man har ikke krav på resept om man ikke vil til en konsultasjon først. Anonymkode: 703f7...838
Kontormus Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke krav på resept om man ikke vil til en konsultasjon først. Anonymkode: 703f7...838 Nei, men så får vel legevaktlegen konsultere pasienten da. Det er vanlig å skrive ut resepter på mindre pakninger som holder frem til konsultasjon med fastlege. Med mindre det er helt spesielle preparater. Og det tror jeg ikke dette er. 1
bobleplast_ Skrevet 20. mai 2017 #16 Skrevet 20. mai 2017 Ja, du kan få resept på legevakten. Hender jeg drar innom hvis jeg får et akutt allergiutbrudd som må dempes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå