AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Hei! Jeg har veldig lyst på litt lysere hår nå mot sommeren. Er så lei av min naturlige! En litt lysere kald blond farge (så IKKE platina blond!) så fant ut at bayalage kunne vært en god ide for å få det til å se naturlig ut. Hatt aldri rørt håret mitt før med noe som helst blekemiddel, og det er naturlig brunt. Det er sånn type mellombrun. Jeg hae kjøpt inn "it&ly easily blond 2020" som er et blekepulver som jeg skal blande med "L'Oréal oreor 30 volume creme developer" og etter det bruker jeg en toner for å få ut litt av den oransje aktige fargen som heter "wella color charm t18" og vasker håret med en eller annen lilla shampoo. Har sett en del YouTube tutorials hvor folk anbefaler produkter. Vil også ta godt vare på håret mitt i etterkant. Har som sagt aldri gjort noe med det før, så det er greit sunt og rekker ned til rumpa. Håper noen vet! Anonymkode: a6718...775
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Hva er egentlig spørsmålet? Anonymkode: ebd22...8ed 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig spørsmålet? Anonymkode: ebd22...8ed Haha, så nå at det var litt uklart! Skulle ha forklart litt mer. Om noen har erfaring m med å gjøre dette hjemme selv, og om dette høres greit ut eller om det muligens vil bli katastrofe😂 Anonymkode: a6718...775
Million Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 (endret) Hvis dette er første gangen du skal ha blekemiddel i håret ditt, så ville jeg definitivt gått til en dyktig frisørsalong og fått det gjort der. Ikke stå og knote og kanskje ødelegge håret totalt hjemme! Gå til frisør! PS! Det heter balayage, ikke bayalage ;-) Endret 19. mai 2017 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har brent meg skikkelig på hjemmefarge og vil nærmest hoppe på deg og skrike "Neeeeeeeeeeeeeeei!" mens jeg river fra deg fargepakkene i kjent bombestil. GÅ TIL FRISØREN! Anonymkode: d155f...d74 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Balayage betyr å male, som i å male på striper i håret ditt og er en teknikk - ikke en frisyre. Det er en håndfull frisører som er gode på dette og derfor hadde jeg aldri i livet gjort dette selv. Da er det striper du er ute etter. Anonymkode: 8a797...059
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brent meg skikkelig på hjemmefarge og vil nærmest hoppe på deg og skrike "Neeeeeeeeeeeeeeei!" mens jeg river fra deg fargepakkene i kjent bombestil. GÅ TIL FRISØREN! Anonymkode: d155f...d74 Oi, såpass ja! 🙈 Hva gjorde du feil og hva skjedde med deg? Anonymkode: a6718...775
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Balayage betyr å male, som i å male på striper i håret ditt og er en teknikk - ikke en frisyre. Det er en håndfull frisører som er gode på dette og derfor hadde jeg aldri i livet gjort dette selv. Da er det striper du er ute etter. Anonymkode: 8a797...059 Dette er sånn ca hva jeg vil ha, ligner litt på ombre bare at jeg føler at ombre blir så tydelig mellom naturlig farge og ikke naturlig, mens balayage (takk for rettingen over der) blir litt mer naturlig overgang. Anonymkode: a6718...775
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi, såpass ja! 🙈 Hva gjorde du feil og hva skjedde med deg? Anonymkode: a6718...775 ...for å få ut litt av den oransje aktige fargen... La oss bare si såpass at noe a la denne delen her ikke gikk som planlagt. Igjen; gå til frisøren! Jeg vil deg vel! Anonymkode: d155f...d74 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Siden du er brunette, og da tydelig har olivenfarget hud og mørke øyne, så bør du virkelig dra til en frisør ettersom du kan få orange/røde pigmenter i håret. Ingen nordmenn er brunetter. Anonymkode: d5b75...a79 1
Måbarefåsiat... Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 Jeg satt hårmodell på et balayage-kurs. Dette var erfarne frisører som skulle kurses. Det virket mye mer omfattende enn jeg fatter at noen klarer å gjøre hjemme. Jeg farger håret hjemme selv, men dette skal bli klare grenser mellom fargene etc. Ville gått til frisør var jeg deg.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har mørkt hår, med lyse striper som er lagt med balayage. Men, for å få den overgangen du snakker om, så må frisørene ofte legge en mini color i hodebunnen din. Dette er altså ikke noe du får et godt resultat av hjemme. Men jeg må advare deg, klipp + striper + mini color kan fort bli 3-4000 kr alt etter hvor i landet du bor. Anonymkode: 8a797...059
Fluttergork Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du er brunette, og da tydelig har olivenfarget hud og mørke øyne, så bør du virkelig dra til en frisør ettersom du kan få orange/røde pigmenter i håret. Ingen nordmenn er brunetter. Anonymkode: d5b75...a79 Jeg er tydeligvis ikke en nordmann, jeg... Tøft! Lurer på hva jeg er da? 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #14 Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du er brunette, og da tydelig har olivenfarget hud og mørke øyne, så bør du virkelig dra til en frisør ettersom du kan få orange/røde pigmenter i håret. Ingen nordmenn er brunetter. Anonymkode: d5b75...a79 Blir helt kvalm av noen folk her inne. Rapportert! Jeg er nordmann jo, huden min er ganske lys og jeg har grønne øyner. Så forsvinn. Og du, det er mange nordmenn som har mørke øyner. Anonymkode: a6718...775 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #15 Skrevet 19. mai 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir helt kvalm av noen folk her inne. Rapportert! Jeg er nordmann jo, huden min er ganske lys og jeg har grønne øyner. Så forsvinn. Og du, det er mange nordmenn som har mørke øyner. Anonymkode: a6718...775 Bare ignorer uvitende troll. Anonymkode: 8a797...059 1
belle_ Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 Har selv blondt hår, så har farget omvendt balayage hjemme. Dvs. jeg har mellomblondt naturlig, og hadde stripet det over flere ganger i lengdene. Så lagde balayage med en mørkere farge i bunn. Dette var veldig enkelt, og ble pent, men kan se for meg at det er verre å gjøre det motsatt vei. Har også sett en del videoer på youtube, så det er absolutt mulig. Jeg er ikke så redd for håret mitt, så hadde nok gjort det om jeg var deg. Ville uansett fått en venninne eller noen til å hjelpe meg, da det er vanskelig i bakhodet, og få det fint altså. I en balayage skal jo fargen fade, ikke stoppe tvert om, som på ombre. Så man må få til riktig teknikk.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 6 timer siden, Fluttergork skrev: Jeg er tydeligvis ikke en nordmann, jeg... Tøft! Lurer på hva jeg er da? Nordmann med mørk blondt hår så klart. Jeg er selv opprinnelig mørk blond (brunt hår), hvit i huden og har grønne øyne. Å være blond er ikke bare én spesifikk farge - den går i fargen platina til svart. Det er tykkelsen på hårstrået som avgjør om man er blond eller brunette, og det er hudtonen som avgjør om man er blond eller brunette. Sitat bru•nette (bro̅o̅ net′), adj. 1. (of a person) having dark hair and dark eyes and darkish or olive skin. n. 2. a person, esp. a female, with such coloration. Anonymkode: d5b75...a79
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmann med mørk blondt hår så klart. Jeg er selv opprinnelig mørk blond (brunt hår), hvit i huden og har grønne øyne. Å være blond er ikke bare én spesifikk farge - den går i fargen platina til svart. Det er tykkelsen på hårstrået som avgjør om man er blond eller brunette, og det er hudtonen som avgjør om man er blond eller brunette. Anonymkode: d5b75...a79 Hm, interessant. Faktisk. Lærer noe nytt hver dag. Da har jeg sikkert et temmelig teit spørsmål: Min onkel har mørkt hår, mørke øyne og er litt mørk i huden (oliven). Han er jo likefullt en nordmann som det hans blonde søster (min mor) er? Anonymkode: feb7d...1b5
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #19 Skrevet 19. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har veldig lyst på litt lysere hår nå mot sommeren. Er så lei av min naturlige! En litt lysere kald blond farge (så IKKE platina blond!) så fant ut at bayalage kunne vært en god ide for å få det til å se naturlig ut. Hatt aldri rørt håret mitt før med noe som helst blekemiddel, og det er naturlig brunt. Det er sånn type mellombrun. Jeg hae kjøpt inn "it&ly easily blond 2020" som er et blekepulver som jeg skal blande med "L'Oréal oreor 30 volume creme developer" og etter det bruker jeg en toner for å få ut litt av den oransje aktige fargen som heter "wella color charm t18" og vasker håret med en eller annen lilla shampoo. Har sett en del YouTube tutorials hvor folk anbefaler produkter. Vil også ta godt vare på håret mitt i etterkant. Har som sagt aldri gjort noe med det før, så det er greit sunt og rekker ned til rumpa. Håper noen vet! Anonymkode: a6718...775 Jeg hadde gått til frislr jeg. Ikke turt å gjøre det alene
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #20 Skrevet 20. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm, interessant. Faktisk. Lærer noe nytt hver dag. Da har jeg sikkert et temmelig teit spørsmål: Min onkel har mørkt hår, mørke øyne og er litt mørk i huden (oliven). Han er jo likefullt en nordmann som det hans blonde søster (min mor) er? Anonymkode: feb7d...1b5 Neeei, vet ikke jeg. Arv og gener er en morsom ting. Det finnes afrikanere som får hvite barn grunnet at det for noen generasjoner tilbake kom en hvit mann/kvinne inn i arverekken. Foreldre kan være lys blonde, men få et barn med rødt hår (eller svart hår, mørke øyne og olivenfarget hud) fordi en av besteforeldrene eller en av oldeforeldrene hadde det (eller flere generasjoner bakover.) Slektsforskning er forresten kjempegøy, man får virkelig vite opphavet sitt. Anonymkode: d5b75...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå