Gå til innhold

Svigerfamilie som ikke kommer på besøk pga "tid"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke at jeg kom til å komme med noe "klaging" over svigerfamilien min her...Men nå er det en ting som irriterer meg litt...
Vi bor ca.30 minutter unna hverandre med bil. Både vi og de har bil. Ingen er gamle og ingen har små barn. Jeg forsøker å invitere dem på besøk hit, men det blir egentlig alltid et nei. I følge dem tar det mye av fritiden å komme hit, og ikke alltid de orker det etter jobb, har andre planer i helgene o.l. Det er selvfølgelig forståelig. Men vi kommer regelmessig til dem, selv om det i noen tilfeller "går utover" tid vi skulle brukt på andre ting eller at vi egentlig skulle ønske å slengt oss på sofaen etter jobb enn å dra ut dit. Men jeg tenker at i slike tilfeller så deler man på ulempene. Vi forsøker å invitere til helger/når vi vet de har fri slik de slipper å komme hit en vanlig ettermiddag etter arbeid. Vi har et veldig godt forhold, så jeg tror ikke det er andre grunner enn tid og ork som stopper dem i å komme hit. Hva tenker dere om dette? Er dere enig i at det bør deles på hvem som kommer til hvem? Det er ikke slik vi inviterer hver uke...Heller mer hver 3.mnd, fordi vi vet de synes det er ork. Og da er det jo ikke så ofte tenker jeg :) Og hvordan få sagt det til dem på en fin måte? Det er jo hyggelig med besøk innimellom :)

Anonymkode: d4935...eb6

Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg er enig med deg. Har dere snakket med svigers om hva dere tenker angående dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er barn eller familiære ting så handler det vel om hvor mye man jobber. Mange som jobber langt mer enn 08-16 her i verden, så spørsmålet er vel om de er en av dem eller ikke. 

Anonymkode: 5ca30...a5b

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det ikke er barn eller familiære ting så handler det vel om hvor mye man jobber. Mange som jobber langt mer enn 08-16 her i verden, så spørsmålet er vel om de er en av dem eller ikke. 

Anonymkode: 5ca30...a5b

De arbeider vanlig arbeidstid :)

Anonymkode: d4935...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...