AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Jeg ble operert for svangerskap i egglederen 29.04, altså for 20 dager siden. Eggløsningen min kommer normalt på dag 11-12 i syklusen. Jeg var hos gynekolog på mandag 15. og han antok at jeg ville få eggløsning i løpet av et par dager. 14., 15., 16. og 17. mai hadde jeg eggløsningsslim og den 16. hadde jeg i tillegg kraftig murring i magen. Jeg antok derfor at jeg hadde eggløsning den 16. mai. Igår var det helt tørt, men idag har jeg jammen eggløsningsslim igjen og masse murring i magen og ryggen. Har ikke eggløsningen vært enda likevel? Kan eggløsningen bli senere enn gynekologen antok etter ultralydundersøkelsen? Jeg er skikkelig forvirret nå. Føler at jeg trenger å vite når jeg har eggløsning og dermed når jeg får mensen, siden vi skal i gang med IVF da. Hva tror dere om dette og hva er deres erfaring med eggløsning etter exu/spontanabort/missed abortion? Anonymkode: ca3db...68e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Siden du har vært hos gynekolog, ville jeg stolt på det han sa. Han har antagelig målt egget, og sett at det lå oppunder 20mm, dermed vet han at det vil løsne i løpet av noen dager. Det løsner når det når 20-22mm. Hvis han har skrevet et notat på deg kan du sjekke dette enkelt selv. Finn størrelsen på egget, så vet du at et egg vokser fra 1-2 mm per døgn, men vanligvis 1,2-1,5, så kan du gjette deg frem til hvilken dag som samsvarer best med symptomer og størrelse på egget. Jeg ville også tenkt at du hadde eggløsning 16 eller 17 ut i fra det du skriver og det gynekologen sa. Slimet kan være litt upålitelig selv om det pleier tørke inn når eggløsning er i gang. Men du kan også regne deg tilbake når du får mens, 14 dager før er en sannsynlig eggløsningsdag. Ellers begynner du ikke på medisiner før noen dager etter mens så det vil gå fint med IVF, og du vet jo at du vil få mens om ca 14 dager, sannsynligvis litt før. Anonymkode: 78464...6eb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du har vært hos gynekolog, ville jeg stolt på det han sa. Han har antagelig målt egget, og sett at det lå oppunder 20mm, dermed vet han at det vil løsne i løpet av noen dager. Det løsner når det når 20-22mm. Hvis han har skrevet et notat på deg kan du sjekke dette enkelt selv. Finn størrelsen på egget, så vet du at et egg vokser fra 1-2 mm per døgn, men vanligvis 1,2-1,5, så kan du gjette deg frem til hvilken dag som samsvarer best med symptomer og størrelse på egget. Jeg ville også tenkt at du hadde eggløsning 16 eller 17 ut i fra det du skriver og det gynekologen sa. Slimet kan være litt upålitelig selv om det pleier tørke inn når eggløsning er i gang. Men du kan også regne deg tilbake når du får mens, 14 dager før er en sannsynlig eggløsningsdag. Ellers begynner du ikke på medisiner før noen dager etter mens så det vil gå fint med IVF, og du vet jo at du vil få mens om ca 14 dager, sannsynligvis litt før. Anonymkode: 78464...6eb Takk for svar! Jeg tror han sa at follikelen var 19 mm (eller så var det 14). 19 stemmer jo best med det du sier om hvor fort det vokser og når han forventet EL (og også når jeg selv trodde det var, hvis det ikke var for elslimet og smertene som kom tilbake igjen idag.) Anonymkode: ca3db...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå