AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Visste du at sædceller lever i hele 7 dager? Eller at man kan ha en ekstra sporadisk eggløsning hver mnd? OG at man da i teorien kan bli gravid en uke etter sex. Samt at å hoppe av i svingen ikke hjelper da penis uansett drypper fra start til slutt av samleiet. Hvordan kan muligheten for graviditet hver mnd da bare være ca 25%? jeg er 26 år og visste ingen av disse tingene. Er litt i sjokk faktisk. Anonymkode: 5b120...97f
Cathrine88 Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Ja, det lærte vi på skolen. Skulket du den dagen? 7
MrPeakP Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Får håpe ikke alle er like uinformert som trådstarter. Lite nytt i det du skriver.... 4
s0la Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 (endret) Ja det visste jeg. Men det virker som en del andre ikke har fått det med seg mtp alle tråder med spørsmålet "er jeg gravid?"/"kan jeg ha blitt gravid?". Eller de som blir gravide og ikke klarer å skjønne hva i alle dager som er skjedd. For det er jo umulig at det skal gå an, fordi de gikk på prevensjon. Eller kanskje ingen prevensjon, men likevel. Det skal jo ikke gå an det. Endret 19. mai 2017 av s0la
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Er ikke alle som drypper gjennom samleie uten å merke det. Vi hoppet av i svingen i 2 år før han tok vasektomi. Ble aldri gravid, og vi kunne holde på en stund... Anonymkode: 417db...274
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Lærte aldri alt dette når jeg gikk på skolen! Anonymkode: 5b120...97f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 Sædceller kan leve i 7 dager, men betingelsen er vel at miljøet er "godt" for sædcellen? Visste ikke at penis drypper under sex, men jeg stoler ikke på å hoppe av i svingen uansett Anonymkode: ecc9d...360
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 På hvilken måte er nordmenn uinformerte fordi du ikke kan grunnleggende 10.klasse pensum om befruktning? Anonymkode: 4bdd8...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er nordmenn uinformerte fordi du ikke kan grunnleggende 10.klasse pensum om befruktning? Anonymkode: 4bdd8...b0c Har snakket med mange på min alder. De vet heller ikke dette. De fleste svarer blant annet at sædceller lever i 3 dager og at det sikkert ikke finnes sporadisk eggløsning. Jeg har spurt både kvinner og menn! Anonymkode: 5b120...97f
Vitenskapsmannen Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Visste du at sædceller lever i hele 7 dager? Eller at man kan ha en ekstra sporadisk eggløsning hver mnd? OG at man da i teorien kan bli gravid en uke etter sex. Samt at å hoppe av i svingen ikke hjelper da penis uansett drypper fra start til slutt av samleiet. Hvordan kan muligheten for graviditet hver mnd da bare være ca 25%? jeg er 26 år og visste ingen av disse tingene. Er litt i sjokk faktisk. Anonymkode: 5b120...97f Sædceller kan bli funnet i opptil syv dager i egglederne ja, men en sædcelles evne til å befrukte ett egg faller drastisk etter 48 timer. Det er vanlig at mer en ett egg modnes pr. måned, men ikke vanlig at dette egget ovulerer. Men bare ca 30% av kvinner ovulerer innenfor 10-14 dager etter påbegynt menstrasjon som dagens modell tilsier at alle kvinner gjør. Pre-ejakulat inneholder veldig få sædceller i forhold til en utløsning, så sansynligheten for å bli gravid er veldig liten. Uansett er ikke hoppe av i svingen en god prevensjonsmetode, først og fremst fordi mange menn mangler den nødvendige selvkontroll til å hoppe av i tide. Mange sliter med infertilitet, og dette kan skyldes flere faktorer. Spermkvalitet, hormonforstyrrelser hos kvinner, tidligere infeksjoner hos kvinner og så videre. Listen er lang. Alt i alt så er det ikke så enkelt å bli gravid som mange unge inbiller seg, gjerne også kombinert med skrekkpropaganda fra velmenende feminister/foreldre. I tillegg vil opptil 70% av alle befruktede egg spontanaborterer før de fester seg i livmoren grunnet genetiske problemer i zygoten (de første celledelingene). Det som virkelig burde sjokkere deg er at din evne til å bli gravid faller dramatisk med alderen din. Du blir født med 2 millioner egg, når du når kjønnsmoden alder har du 3-400 tusen egg igjen. Deretter dør ca 1000 egg hver måned, og når du er fri for egg stopper østrogenproduksjonen og du kommer i overgangsalderen. Du er optimalt fertil frem til 31 år (du har fem år igjen), og etter at du er 37 faller muligheten til å bli gravid raskt slik at du i en alder av 41 ikke lenger er fertil. I tillegg vil sannsynligheten for at fosteret har genetiske sykdommer øke med alderen. Alle fornuftige kvinner burde få barn i 19-25 års alderen, og heller ta utdanning etterpå, men desverre har statsfeminismen inrettet samfunnet annerledes. Morten. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 Etter hva jeg har lest kan sædceller leve i kvinnens kropp i 5 dager, men det vil vel variere litt uansett. Resten visste jeg, men ikke på grunn av seksualundervisning. Den er ofte faktisk ganske dårlig, mye fokus på kondom og lite annet. Precum inneholder ikke alltid sædceller, men kan selvsagt gjøre det, så det er en helt rar sjanse å ta. Anonymkode: 22d64...bc8
Thyra Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 42 minutter siden, Vitenskapsmannen skrev: Sædceller kan bli funnet i opptil syv dager i egglederne ja, men en sædcelles evne til å befrukte ett egg faller drastisk etter 48 timer. Det er vanlig at mer en ett egg modnes pr. måned, men ikke vanlig at dette egget ovulerer. Men bare ca 30% av kvinner ovulerer innenfor 10-14 dager etter påbegynt menstrasjon som dagens modell tilsier at alle kvinner gjør. Pre-ejakulat inneholder veldig få sædceller i forhold til en utløsning, så sansynligheten for å bli gravid er veldig liten. Uansett er ikke hoppe av i svingen en god prevensjonsmetode, først og fremst fordi mange menn mangler den nødvendige selvkontroll til å hoppe av i tide. Mange sliter med infertilitet, og dette kan skyldes flere faktorer. Spermkvalitet, hormonforstyrrelser hos kvinner, tidligere infeksjoner hos kvinner og så videre. Listen er lang. Alt i alt så er det ikke så enkelt å bli gravid som mange unge inbiller seg, gjerne også kombinert med skrekkpropaganda fra velmenende feminister/foreldre. I tillegg vil opptil 70% av alle befruktede egg spontanaborterer før de fester seg i livmoren grunnet genetiske problemer i zygoten (de første celledelingene). Det som virkelig burde sjokkere deg er at din evne til å bli gravid faller dramatisk med alderen din. Du blir født med 2 millioner egg, når du når kjønnsmoden alder har du 3-400 tusen egg igjen. Deretter dør ca 1000 egg hver måned, og når du er fri for egg stopper østrogenproduksjonen og du kommer i overgangsalderen. Du er optimalt fertil frem til 31 år (du har fem år igjen), og etter at du er 37 faller muligheten til å bli gravid raskt slik at du i en alder av 41 ikke lenger er fertil. I tillegg vil sannsynligheten for at fosteret har genetiske sykdommer øke med alderen. Alle fornuftige kvinner burde få barn i 19-25 års alderen, og heller ta utdanning etterpå, men desverre har statsfeminismen inrettet samfunnet annerledes. Morten. Dette er riktig at fruktbarheten synker raskt når man blir eldre. Men 41 er ikke noen øvre grense for å kunne få barn. For noen skjer det tidligere, for andre senere. Mange har da fått barn på naturlig vis etter de var 41.
Vitenskapsmannen Skrevet 19. mai 2017 #14 Skrevet 19. mai 2017 44 minutter siden, Thyra skrev: Dette er riktig at fruktbarheten synker raskt når man blir eldre. Men 41 er ikke noen øvre grense for å kunne få barn. For noen skjer det tidligere, for andre senere. Mange har da fått barn på naturlig vis etter de var 41. Hei Thyra. Som du sikkert vet settes slike verdier (normal distribusjoner) med et gauss-kurve intervall innenfor 2 standard avik, det vil si at 95% av tilfellene faller innenfor verdien. Dette betyr at det finnes kvinner som blir gravid senere, og som mister evnen til å bli gravid tidligere, men at det store flertallet (95%) faller innenfor denne verdien. Håper dette var oppklarende. Morten.
Thyra Skrevet 19. mai 2017 #15 Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, Vitenskapsmannen skrev: Hei Thyra. Som du sikkert vet settes slike verdier (normal distribusjoner) med et gauss-kurve intervall innenfor 2 standard avik, det vil si at 95% av tilfellene faller innenfor verdien. Dette betyr at det finnes kvinner som blir gravid senere, og som mister evnen til å bli gravid tidligere, men at det store flertallet (95%) faller innenfor denne verdien. Håper dette var oppklarende. Morten. De aller fleste vil nok slite med å bli gravid når de er 41, men jeg nekter å tro at 95% av kvinner blir sterile over natten når de fyller 41. Jeg tror heller ikke at 95% av kvinner er fruktbare helt fram til de er 41. Litt usikker på om det i det hele tatt er såpass mange som 95 % av kvinner som er fruktbare i utgangspunktet.. Mulig 41 er gjennomsnittet. Men hvor gamle kvinner er når de slutter å være fertile vil vel variere like mye som alderen hvor de blir kjønnsmodne? Det er jo ikke slik at 95% av jenter blir fruktbare når de fyller 13 heller... I teorien kan kvinner bli gravide fram til de starter overgangsalderen (og noen ganger etter), selv om fruktbarheten synker raskt de siste årene. 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, Vitenskapsmannen skrev: Hei Thyra. Som du sikkert vet settes slike verdier (normal distribusjoner) med et gauss-kurve intervall innenfor 2 standard avik, det vil si at 95% av tilfellene faller innenfor verdien. Dette betyr at det finnes kvinner som blir gravid senere, og som mister evnen til å bli gravid tidligere, men at det store flertallet (95%) faller innenfor denne verdien. Håper dette var oppklarende. Morten. Forklar nærmere. Er de av oss som blir både unge mødre (19-20) og gamle mødre (40+)
Vitenskapsmannen Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 Hei Thyra og Fru Uperfekt Dette er statistikk. De fleste undersøkelser gjøres innenfor et konfidensintervall på 95%. Jeg vet ikke hvor dypt dere vil jeg skal gå i dette, men jeg kan jo anbefale at dere begynner her: https://no.wikipedia.org/wiki/Normalfordeling Deretter kan dere ta en titt her: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?query=BOOKMARK_DS-207129_QID_6625B00D_UID_-3F171EB0&layout=AGE,L,X,0;GEO,L,X,1;TIME,C,Y,0;SEX,L,Z,0;UNIT,L,Z,1;INDICATORS,C,Z,2;&zSelection=DS-207129UNIT,NR;DS-207129SEX,T;DS-207129INDICATORS,OBS_FLAG;&rankName1=UNIT_1_2_-1_2&rankName2=INDICATORS_1_2_-1_2&rankName3=SEX_1_2_-1_2&rankName4=AGE_1_0_0_0&rankName5=GEO_1_2_1_0&rankName6=TIME_1_0_0_1&sortR=ASC_-1_FIRST&sortC=ASC_-1_FIRST&rStp=&cStp=&rDCh=&cDCh=&rDM=true&cDM=true&footnes=false&empty=false&wai=false&time_mode=NONE&time_most_recent=false&lang=EN&cfo=%23%23%23%2C%23%23%23.%23%23%23 og anvende det dere nettopp har lært Lykke til! Morten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå