Brunhilde Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Er det ok å holde katter i en luftegård? Kattene bor i nærheten av der jeg bor. Det er 5-6-7 katter, og de bor i en luftegård på 2+3 meter med tak over og et hundehus de kan gå inn i. Veggene er vanlig netting. Jeg ser ikke vitsen med å ha katt hvis den/de ikke skal være inne, men det er kanskje jeg som er sær, ikke naboen? Hva mener dere?
Gjest Teletubbien Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 Følsomt tema det der med "innekatter" Min personlige mening er at: hvis man har en rasekatt, som er avlet i generasjoner uten å ha satt den søte lille,
Brunhilde Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2004 Kattene det dreier seg om lever i den hundegården. De er aldri inne i huset og aldri ute av den. Det var DET jeg mente med "innekatt" - ikke rasekatt...
Gjest onyx, i.i. Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Jeg vet at mange katteoppdrettere har kattegårder til kattene sine, men aldri slik at kattene tilbringer all tid der. Personlig synes jeg at kattegården høres alt for liten ut for så mange katter! Spesielt hvis de tilbringer all tid der. Virker kattene vanstelte eller syke?? Hvis ikke er det jo mulig det bare er en midlertidig løsning. Du kan jo spørre naboen litt hvis du lurer?? Ellers vil jeg bare si til Teletubbien at det er ulovelig å fjerne klørne på katter i Norge.
Brunhilde Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2004 Jeg lurte også litt på det med "kloløse" - men valgte å tolke det som "klippet". Kan ikke forstå at noen virkelig vil fjerne klørne på katten!
Miss Angelina Skrevet 30. desember 2004 #6 Skrevet 30. desember 2004 Hvis det er 7 katter, i et så lite bur, ville jeg ha kalt det dyremishandling... en katt, skal ha mye plass og bevege seg på, det er jo ikke noe liv, i et bur... Nei det der likte jeg ikke....
maki Skrevet 3. januar 2005 #7 Skrevet 3. januar 2005 Hva med å ringe dyrebeskyttelsen, å høre hva de mener?
Brunhilde Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2005 Dyrebeskyttlsen sier at "så lenge de får mat og har mulighet til å øke ly (de har et lite hundehus der inne) så er det greit". Det er helst jeg som syns det er noe dritt.
Gjest miau Skrevet 3. januar 2005 #9 Skrevet 3. januar 2005 Det hadde nok vært bedre for kattene om de fikk gå løs ute. De er jo allerede ute... Jeg synes ikke det høres så bra ut. Skjønner at det plager deg.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #10 Skrevet 3. januar 2005 :o Er du helt hundre prosent sikker på at kattene ikke er inne, med mulighet til å være i luftegården? Har de luke ut fra huset til luftegården?
Brunhilde Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2005 Ja, jeg er 100% sikker på akkurat det!
maki Skrevet 3. januar 2005 #12 Skrevet 3. januar 2005 de fra dyrebeskyttelsen pleier å være gærne, så godtar de det så jah... synes synd på kattene, men veldig mange andre katter som har det mye værre, mange forlatte katter. Hvordan kan du være 100% sikker på at de ikke er inne midt på natta? at de ikke blir henta inn veldig seint å putta ut veldig tidlig?
Brunhilde Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2005 Godt spørsmål. Det vet jeg, men jeg har ikke så lyst til å fortelle hvordan her. Det er en historie for seg selv. Jeg syns også synd på "villkattene" - det yrer av dem der jeg bor. Det beste ville jo være om folk tok ansvar og kastrerte/steriliserte kattene sine, men mange gidder ikke det. Ja,ja, jeg får leve med katteholdet i nabohuset og tenke på at min pus har det trygt og godt.
kitty Skrevet 5. januar 2005 #14 Skrevet 5. januar 2005 Hva er poenget med å ha katter dersom de bare skal stå i bur og aldri være inne spørr jeg meg?
Brunhilde Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2005 Hva er poenget med å ha katter dersom de bare skal stå i bur og aldri være inne spørr jeg meg? Det er jo det jeg også gjør!
Gjest Teletubbien Skrevet 5. januar 2005 #16 Skrevet 5. januar 2005 :oops: Mente selvsagt klippede klør, ikke fjernede Hm, syns det høres helt villt ut å ha katter når de bare står ute i en luftegård Kan det virkelig stemme at det er lovlig? Jeg mener nemlig at når min mor satt i dyrevernsnemnda og kom over en sak med en dame og MANGE :o katter, så var det faktisk regler på hvor stor plass man skulle ha til så og så mange katter Husker jo ikke helt da, men hun ble jo påbudt å bygge kattegårder på sånn og sånn størrelse, siden hun ikke slapp kattene ut i det hele tatt og hadde VIRKELIG mange :o Det er så mange dyr som lider i Norge i dag. Særlig katter Syns det er så tragisk at folk ikke kan ta ansvar for de dyrene de skaffer seg. Om man ikke får det til å fungere så må man jo gjøre noe, ikke bare la tingene flyte avgårde på et sånt vis - til lidelse for kattene/dyrene :-( Hvorfor kan ikke flere være flinke og kastrere/sterilisere så det ikke blir så MANGE :evil: :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå