Gå til innhold

Hvordan unngå uønsket kontakt på datingsider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som pen eller med visse type bilder får man ekstra mange slibrige kommentarer på datingsider. 

Jeg hadde en periode stygt profilbilde for å unngå det/dempe det men syntes det blir feil og gir feil inntrykk til de som faktisk er seriøse. Jeg vil jo ikke gi inntrykk av at jeg ikke steller meg eller bruker sminke. Bruker ingen duckface bilder eller bilder med kløft osv men blir rent ned av ekle meldinger fordet. For noen år siden fant jeg også bilde av meg på et sexforum der de etterspurte om noen hadde personalinfo og fler bilder av meg, og det var et helt vanlig, streit profilbilde!

Så da valgte jeg å ha en profil uten bilder men da opplevde jeg å sjeldent få svar fra noen, og de som svarte trodde jeg var mann som trollet. 

Hva gjør dere andre damer? Råd? 

Anonymkode: f0d66...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen råd. Sånn er det å være kvinne dessverre. 

Du må bare ignorere, rapportere, blokke og slette. Er det jeg gjør.

Anonymkode: d3f8d...b50

• Liker 1
Skrevet

Ignorere, rapporterer og BLOKKERE!!!!

Synes nivået mentalt er HELT BEYOND TRAGEDIE sånne steder. Seriøst.

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange menn som henger slike steder er dessverre hjernedøde, og ødelegger for oss vanlige folk som har prøvd å bruke det. Mitt eneste tips er kanskje å sjekke profiler og ta kontakt selv fremfor å vente på at folk tar kontakt, siden det som regel er de slibrigste typene som kun er ute etter sex som er mest keen på å ta kontakt, da de ikke bryr seg om de blir avvist eller ikke når de sender samme driten til 100vis av jenter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden fant jeg også bilde av meg på et sexforum der de etterspurte om noen hadde personalinfo og fler bilder av meg, og det var et helt vanlig, streit profilbilde!

hvordan finner man sånne ting om seg selv?

Anonymkode: 7ab4d...9c7

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som pen eller med visse type bilder får man ekstra mange slibrige kommentarer på datingsider. 

Jeg hadde en periode stygt profilbilde for å unngå det/dempe det men syntes det blir feil og gir feil inntrykk til de som faktisk er seriøse. Jeg vil jo ikke gi inntrykk av at jeg ikke steller meg eller bruker sminke. Bruker ingen duckface bilder eller bilder med kløft osv men blir rent ned av ekle meldinger fordet. For noen år siden fant jeg også bilde av meg på et sexforum der de etterspurte om noen hadde personalinfo og fler bilder av meg, og det var et helt vanlig, streit profilbilde!

Så da valgte jeg å ha en profil uten bilder men da opplevde jeg å sjeldent få svar fra noen, og de som svarte trodde jeg var mann som trollet. 

Hva gjør dere andre damer? Råd? 

Synes dette er utrolig trist å høre, skulle faktisk tro de er psykisk utviklingshemmede.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hva du mener TS :) Selv er jeg ikke superpen nydelig babe som nesten alle er på tinder, men jeg har kun 2 bilder, et litt morsomt bilde med en grimase og mindre sminke enn vanlig, og et "ut i naturen" bilde på litt avstand der man får sett helfigur. Har også en kort profiltekst der jeg nevner noen interesser. (Om du er nydelig, la det være en fin overraskelse til dere møtes, og prøv noe ala det jeg har gjort hvor du ikke nødvendigvis er på ditt beste)

Har fungert veldig bra for meg, får matcher med de fleste jeg sveiper ja på og alle så langt har vært hyggelige og ærlige. Et par har vært ute etter sex men de har vært ærlige om det og tok det helt fint da jeg sa det ikke var det jeg er ute etter.

Anonymkode: 23f00...946

Skrevet

Ha et avstandsbilde

Skrevet (endret)

Søstre, er det ikke på sin plass at vi faktisk svarer de og gir de en eyeopener?! Jeg tenker at vi er nødt til å skolere de, for ingen andre gjør det tydeligvis! Får jeg slibrige meldinger på Tinder (og blink, sukker osv når det var stedet)  enda jeg har i profilen, og forteller at jeg kun ønsker noe seriøst og ikke er der for sex, så får de en tre fire setninger i retur om at det er upassende å ta seg rett til å skrive sånn til noen de ikke kjenner, at de bør lære seg nettvett og ikke generere sånne holdninger mot kvinner - for de ønsker vel et trygt samfunn for deres lillesøster eller fremtidige datter? Er vel ikke greit å tenke på at hver gang lillesøsteren deres er hyggelig mot en mann eller logger seg på nett skal få uønskede meldinger av respektløse griser som bare ser på hun som et seksuelt objekt og bytte? 

Jeg har gjort dette en goood del og aldri fått negativ tilbakemelding på det! Det er ca 50/50 med de som slutter å skrive og forhåpentligvis skammer seg og lærer, og de som svarer tilbake at jeg har rett og de beklager, at jeg ga dem noe å tenke på nå og får ha en fin dag videre. Kanskje en eller to som har prøvd å bortforklare seg med at "de ikke mente det sånn" osv, og da spør jeg konkret tilbake Hvordan mente du da mener du? Det er vel ikke så mange tolkninger av "så deilige lepper du har, lyst til å kjøre kuken mellom de" er det det da? 

Jeg mener at vi som kvinner har en jobb å gjøre i å sette på plass og lære disse mennene, sette ting i perspektiv på en måte de forstår og føler selv (som å trekke inn mor, søster, datter) for der gjelder de alle at de hadde blitt fly forbanna om noen hadde oppført seg sånn til noen av de, så da må vi lære dem at de er nødt til å endre seg selv og ikke være et like dårlig eksempel som sånne griser (de innrømmer at de oppfører seg grisete men ikke ER respektløse griser innerst inne og jammen jammen, de er jo respektløse griser, men da er det fortsatt håp) for da avler de bare større aksept for å normalisere sånn oppførsel og vi vil vel ikke at datteren vår skal måtte godta sånt hver gang hun gikk på skolen eller logget seg på nett, sant?! 

Det koster oss kanskje 3 minutter, og det enkleste er å blokkere og fortrenge sånne, men da fortsetter de bare med noen andre. Så dette er en oppfordring til dere alle, damer! Det er kun på denne måten vi sakte men sikkert kan forandre holdningene dems, så de slutter, og starter å forandre holdningene til sine kamerater når de snakker sånn om kvinner på treningssenteret osv,  og dermed i det lange løp forme samfunnet til et mindre kvinnetrakasserende samfunn. For vi skal ikke måtte akseptere det og menn skal ikke føle de kan fortsette å holde på sånn! 💪🙌💪🙌

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk bra Nuddelkopp. 

Kan forøvrig tipse om Instagramkontoen "asseholes on Internett" hvor en svensk jente parkerer alle disse idiotiske mannfolka. 

Jeg er voksen, og i hele mitt liv fått slengt trakasserende kommentarer med seksuell vinkling mot meg. Jeg har alltid bare snudd og gått og aldri tatt skikkelig igjen. Dessverre. Jeg ser jeg burde verbalt kastrere disse mannfolka tvert. Så kanskje de hadde lært og kanskje de holder seg unna (selv om jeg dessverre tviler litt på det). 

Anonymkode: 3e5c5...6a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...