Gå til innhold

Jeg er fortsatt en mobber - nesten 15 år senere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje de allerede har pratet? Det er ikke så lett å være tenåring med alt det medfølger men å single en ut av en gjeng og kalle denne mobber og i tillegg begynne spre rykter om dette mange år senere er ikke riktig eller spesielt ok gjort i mine øyne. Alle eier sin versjon av slike ting men jeg synes også det er veldig lett å kalle andre mobbere og gå inn i offerrolle uten å reflektere over hva en selv gjør mot andre eller sier om andre. 

Anonymkode: 23652...c87

Men det er vel det som er poenget med en prat? At begge får forklart sin side av saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sa et år senere at vi hadde gått hjem til henne og mobbet henne. Hvordan da spurte jeg.
Det vi faktisk gjorde var å tilfeldigvis gå forbi henne og SPØR om klærne som er "ufo-klær". Da svarer hun følgende helt ut av det blå: NÅ ER DET FAEN MEG NOK NÅR DET GJELDER DERE (jeg og 5 andre jenter visst nok). Jeg skjønte ingenting... :P 

Anonymkode: 3a0b3...139

Dette endrer jo på saken. 

Du har vært en del av en gruppe som overså henne og kom med negative kommentarer, det er mobbing. 

Anonymkode: 0c184...9c9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers vil jeg si at måten du formulerer deg her er ganske usympatisk. Nei, det du gjorde var ikke VELDIG ille i mobbing-målestokk, men å nærmest le av at hun sliter med dette enda er skikkelig usympatisk. Det er ikke morsomt at hun hadde en følelse av å bli utestengt og latterliggjort på skolen da hun var 7 år. Det er ikke morsomt at hun 15 år senere fremdeles har det vondt med ting hun opplevde da. 

Anonymkode: 0c184...9c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Men det er vel det som er poenget med en prat? At begge får forklart sin side av saken? 

Ja? Men det hjelper ikke stort om den ene er fastlåst i sitt mønster og fortsatt er like sårbar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Men det hjelper ikke stort om den ene er fastlåst i sitt mønster og fortsatt er like sårbar? 

Hva er greia? Hvorfor så sint? Hvorfor har du behov for å angripe meg og forsvare en evt mobber? Jeg prøver å komme med noe konstruktivt, hva gjør du? Takk til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Trude.lutt skrev:

Hva er greia? Hvorfor så sint? Hvorfor har du behov for å angripe meg og forsvare en evt mobber? Jeg prøver å komme med noe konstruktivt, hva gjør du? Takk til deg!

Fordi jeg i likhet med TS har blitt beskyldt for å være en mobber. Jeg prøver å vise at det vanligvis er to sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja - men det er ikke mobbing. Det var ment som et godt råd. Som 7-åring syns hun nok det var grusomt å høre, men i voksen alder burde ikke det være et tema syns jeg. :) 

Altså, ikke misforstå meg, jeg mener så absolutt ikke at den kommentaren i seg selv kan regnes som mobbing, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan lure deg selv til å tro at den var godt ment.

Godt ment er å gi råd når vedkommende selv har bedt om det, eller i beste fall å ta opp saken under fire øyne og si det på en så skånsom måte som mulig. Å gå bort til en person i skolegården og erklære foran andre at klærne til vedkommende ser ut som UFO-klær (noe som sikkert var en ganske stor overdrivelse, med mindre vedkommende faktisk hadde på seg et kostyme) er bare ondsinnet. Selv små barn skjønner at dette er ydmykende (selv om ikke alle barn har utviklet empatien til å forstå akkurat hvor ydmykende).

Alle kan gjøre feil som barn og ungdom, og jeg skjønner godt at du ønsker å legge saken død, men det du først og fremst bør gjøre for å fortjene den tilgivelsen er å innrømme at dette absolutt ikke var hyggelig ment.

Anonymkode: 49d2b...1a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg i likhet med TS har blitt beskyldt for å være en mobber. Jeg prøver å vise at det vanligvis er to sider av en sak.

Og den kommer fram i en diskusjon mellom de to dette handler om. 

Husk at den som evt mobber ikke alltid husker/mente å mobbe. 

Trist at du har opplevd det du har opplevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Trude.lutt skrev:

Hva med å snakke med henne? Spørre henne om det var flere episoder? 

Ja, men hvis du ser hva jeg skriver så svarer hun da slik: FJERN DEG, FAEN, osv. Alle ville ha unngått noen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er mobbing.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis du ser hva jeg skriver så svarer hun da slik: FJERN DEG, FAEN, osv. Alle ville ha unngått noen da.

Da tenker jeg jeg hadde delt min side av saken med de du føler tror på henne.

Anonymkode: dd849...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Trude.lutt skrev:

Og den kommer fram i en diskusjon mellom de to dette handler om. 

Husk at den som evt mobber ikke alltid husker/mente å mobbe. 

Trist at du har opplevd det du har opplevd. 

Det er ikke alltid tilfelle at det blir en god samtale hvor begge parter får sagt sitt eller våger å uttrykke hva man egentlig føler når en slenger ut at man er en mobber. Hvis noen føler seg mobbet så har man liksom ikke lov å motsi dette. 

Jeg husker utmerket og veldig godt. At man velger å gå med andre venner betyr ikke at man er en mobber eller prøver å stenge noen ute. Noen personer bytter vennegjenger og venner eller sklir lett mellom flere vennegrupper i perioder. 

Synes du forresten det er ok å slå til en annen i ansiktet når noen konfronterer deg med at du har skrevet stygge ting om den personen på lapper til andre i klassen? For så å løpe inn på sosiallærers kontor og gråte og bære seg og gi den andre skylden for at du slo den andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Den personen du var som 7-åring har ingenting å si for det mennesket du er i dag. Du var bare et lite barn den gangen og barn kan si slikt. Jeg synes hun gjør seg vanskelig nå. Kanskje hun har fått mange andre stygge kommentarer også, og så nå klarer hun ikke mer. Da er ikke du skylden for det. Det er ikke din feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter hvorfor absolutt alle ser på mobbing som en negativ ting.

Mobberne mine gjorde meg til en sterkere person. Da jeg var ung var jeg en tøffel og jeg kan godt forstå hvorfor jeg ble mobbet og er idag svært takknemlig ovenfor mobberne mine. De gjorde meg til en sterkere person, både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, hocane skrev:

Fatter hvorfor absolutt alle ser på mobbing som en negativ ting.

Mobberne mine gjorde meg til en sterkere person. Da jeg var ung var jeg en tøffel og jeg kan godt forstå hvorfor jeg ble mobbet og er idag svært takknemlig ovenfor mobberne mine. De gjorde meg til en sterkere person, både fysisk og psykisk.

Tror ikke det gjelder de fleste.

Anonymkode: 6f630...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...