AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 De ringte meg nå nettopp og spurte om jeg kunne komme inn (nattevaktene begynte klokka 22 så må ha skjedd noe), men jeg har en legetime i morgen tidlig så jeg kunne ikke jobbe i natt. Nå har jeg dårlig samvittighet og tenker at jeg kanskje kunne jobba og dratt til timen etter jobb.. :/ Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: ffe04...7fd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Du er i din fulle rett å si nei, du trenger ikke en gang ha en grunn. Anonymkode: 83035...b88 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er i din fulle rett å si nei, du trenger ikke en gang ha en grunn. Anonymkode: 83035...b88 Joa, men jeg føler på det når jeg sier nei Anonymkode: ffe04...7fd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joa, men jeg føler på det når jeg sier nei Anonymkode: ffe04...7fd Jo, men er nå uansett greit å komme uthvilt til legen, litt avhengig av hva som skal sjekkes:) Anonymkode: 83035...b88 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Jobber også i helsesektoren selv, og kjenner meg igjen i det med å ha dårlig samvittighet. Med meg gikk det dessverre så langt at jeg sa ja selv om jeg egentlig ikke ville/burde, og endte opp med å bli helt utslitt av hele greia. Så mitt råd er å tørre å si nei! Neste gang trenger du ikke engang å si hvorfor, bare si at du ikke kan. Man kan ikke ofre egne behov stadig vekk fordi man jobber innen helsesektoren, man må kunne si nei til å komme på jobb utenom det man har i fast stillingsprosent. Anonymkode: 3a2f0...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobber også i helsesektoren selv, og kjenner meg igjen i det med å ha dårlig samvittighet. Med meg gikk det dessverre så langt at jeg sa ja selv om jeg egentlig ikke ville/burde, og endte opp med å bli helt utslitt av hele greia. Så mitt råd er å tørre å si nei! Neste gang trenger du ikke engang å si hvorfor, bare si at du ikke kan. Man kan ikke ofre egne behov stadig vekk fordi man jobber innen helsesektoren, man må kunne si nei til å komme på jobb utenom det man har i fast stillingsprosent. Anonymkode: 3a2f0...0f4 Liker at du vet at jeg jobber innenfor helsesektoren Anonymkode: ffe04...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Nei, det synes jeg ikke du skal ha, men denne følelsen er veldig vanlig å ha. Jeg synes det hjelper å ha i bakhodet at det er ren prosedyre at de tar denne ringerunden, og de forventer jo ikke at alle de ringer har mulighet (tvert imot), særlig når det er så sen varsel. Men dette er absolutt den mest effektive måten å få dekket vakten på, men det har aldri vært ditt ansvar, og det har aldri vært forventet at akkurat du skulle ta på deg dette. Anonymkode: 0e27d...c2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå