alli09 Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Jeg tenker på å studere reseptfarmasi ved HIOA neste år. Jeg lurer på om noen som studerer dette kan svare meg på noen spørsmål. Hvor mye tid bør man legge av til å studere og hvor mye tid vil gå til forelesninger? Er alle forelesninger obligatoriske? Må du ga noen presentasjoner selv foran klassen? Og generelt hvordan har din opplevelse av studiet vært?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Hei, Jeg studerte bachelor i farmasi (reseptar) i Namsos,så det kan være litt forskjell men svarer på spørsmålene likevel: Hvor mye tid man setter av kommer litt an på bakgrunn og kapasitet. De som var svake i kjemi måtte jobbe hardt.Det var ingen i klassen som jobbet ved siden av studiet,for det er ganske tungt. Vi hadde forelesninger 4 dager i uken fra 9 til 15.Ikke alt er obligatorisk men mye er det.Særlig laboratorie- og gruppearbeid hadde oppmøteplikt.Hadde vi mer enn 10% fravær fikk vi ikke gå opp til eksamen i det aktuelle faget. Det var flere presentasjoner foran klassen,men alle var gruppepresentasjoner så vidt jeg husker.De som ikke klarte presentasjoner kunne få fritak. Min opplevelse av studiet var så som så.Det er et interessant studium,men apotekarbeid er ganske kjedelig og mye av kjemien man pugger får man aldri bruk for i apotek.Et pluss er det at lønnen er bra. Anonymkode: 4ec3d...839
Sussanne28 Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 (endret) g Endret 10. juni 2019 av Sussanne28
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, Sussanne28 skrev: Før eksamen, satt vi i 2 uker på skolen 9 timer hver dag fram til eksamen for å jobbe gjennom pensum. 9 timer daglig i to uker før eksamen er da ikke spesielt mye? Og det er vel heller ikke noe sjokk at det er et fulltidsstudium? 🤷🏻♀️ Men jeg tror vi alle har skjønt at du angrer på valget. Det er en ærlig sak. Men du copy/paster egne innlegg så mye at det blir litt i meste laget... Anonymkode: 12092...e4a 1
Gjest MyzTeri Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Alt det her har jeg en venn som har svaret på. Han heter Google.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå