Gå til innhold

Hvem er "dere"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man får invitasjon til bryllup og det står "vi vil herved invitere dere...", hvem er "dere"? 

Jeg skal i bryllup til en venninne i sommer og min samboer kjenner ikke brudeparet. Er han invitert da? Eller bare meg? 

Min samboer hater alt av sammenkomster hvor han må late som han er noe han ikke er osv, og hadde sikkert ikke ville kommet uansett, men bare lurer. 

Invitasjonene er jo ikke personlige, siden det ikke står "kjære Stina. Vi vil herved invitere deg..." ol.

Anonymkode: e52b8...0b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man får invitasjon til bryllup og det står "vi vil herved invitere dere...", hvem er "dere"? 

Jeg skal i bryllup til en venninne i sommer og min samboer kjenner ikke brudeparet. Er han invitert da? Eller bare meg? 

Min samboer hater alt av sammenkomster hvor han må late som han er noe han ikke er osv, og hadde sikkert ikke ville kommet uansett, men bare lurer. 

Invitasjonene er jo ikke personlige, siden det ikke står "kjære Stina. Vi vil herved invitere deg..." ol.

Anonymkode: e52b8...0b9

Ja nå bli jeg forvirret, står deg "kjære Stine vi vil gjerne invitere DEG" eller står det dere?

Anonymkode: 46363...a99

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå bli jeg forvirret, står deg "kjære Stine vi vil gjerne invitere DEG" eller står det dere?

Anonymkode: 46363...a99

Tulling. Både i overskriften og i HI så presiseres det at hun er usikker på hva som menes med "dere", men lengre ned nevner hun bare at hun synes invitasjonene er for formelle og ikke personlige. 

Anonymkode: 7f1c0...523

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt nedsnødd eller?

Anonymkode: 4ca98...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en tilsvarende invitasjon en gang, og det viste seg at det var bare meg som var invitert. Min saboer var ikke invitert, selvom det sto dere i invitasjonen. Det som røpte det hele var vel egentlig at det bare var mitt navn på konvolutten.

Er du usikker så bør du spørre rett og slett.

Anonymkode: fda55...596

Skrevet

Dere pleier å være flertall, ergo begge to. Hadde jeg vært i tvil så hadde jeg spurt den av brudeparet som jeg kjente best.

AnonymBruker
Skrevet

Nå lurer jeg veldig på hva din samboer ER, siden han må late som om han er et menneske i bryllup. For alle slags folk går jo i bryllup, så...

Er han en hobbit? En alv?

Anonymkode: ad52b...7e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...