Gå til innhold

Bryllup-penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble invitert i bryllup som er om en og en halv måned. Brudeparet er 17 år og har en bitte liten hybel så de ønsker seg ikke noe siden de ikke har plass. 

Blir da evt. Penger. Hvor mye er vanlig å gi til venninner? Vi var veldig nære venner før, men har sklidd litt fra hverandre siden jeg har flyttet flere timer unna.

Noe annet jeg kan gi?

Anonymkode: 3c02c...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring mødrene deres og spør hva de trenger. Ungene er jo ikke myndige, det er sikkert noen skolesaker og bøker de kunne trenge. Ellers kommer nok penger godt med. Til kjøretimer for eks. 

Skrevet

Blir de 18 ila neste mnd? Det er vel heller uvanlig å gifte seg når man er under myndighetsalder. 

Men vanlig sum? Er du like ung? Har du jobb? Elev/student? Hvis ja, så 500 kr kanskje? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan vel ikke gifte seg dersom de ikke er myndige når bryllupet finner sted ? 

Og 17-åringer som bor på hybel trenger vel det meste av ting og tang, selv om de har dårlig plass? Jeg ville nok bare kjøpt en kjøkken-greie som ikke tar så stor plass. 

Anonymkode: 6d62e...29f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og 17-åringer som bor på hybel trenger vel det meste av ting og tang, selv om de har dårlig plass? Jeg ville nok bare kjøpt en kjøkken-greie som ikke tar så stor plass. 

10 timer siden, estrella skrev:

Blir de 18 ila neste mnd? Det er vel heller uvanlig å gifte seg når man er under myndighetsalder. 

Men vanlig sum? Er du like ung? Har du jobb? Elev/student? Hvis ja, så 500 kr kanskje? 

Ikke vanlig, men ikke ulovlig dersom foreldrene har godkjent det og eventuelt hvem nå enn som skal vie dem. Men, det er særdeles sjeldent at sånt blir godkjent før man er fylt 18. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, estrella skrev:

De blir 18 i løpet av året begge to, men ikke før September og desember.  Jeg er 18,blir 19 og utdannet+ går skole+ jobber litt (og eier hus, bil osv så har ikke så mye ekstra å rutte med)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er uvanlig å gifte seg før man er myndig, men absolutt lov så lenge blant annet foreldre/foresatte godtar det.

Tror de har det meste de trenger. 

De har lagt ut ønskeliste på Kitchn så tenkte å sjekke der. 

Anonymkode: 3c02c...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...