lb Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Hei! Jeg har ikke så god greie på bunad, og ikke veldig mange i nær familie eier bunad eller har kunnskap om det. Har tenkt i lang tid nå at jeg ønsker å skaffe meg en, og siden røttene mine er fra Sogndal, så blir det Sognebunad. Har hørt noen snakke om at man kan få bunad sydd og brodert i utlandet for en mye billigere penge, men vil den da være lik den originale? Og fargen jeg skal ha på vesten er ikke den vanligste tror jeg, ikke slik jeg har forstått det hvert fall. Er det fortsatt mulighet for at diverse husflider kan bestille stoffet som trengs til den fargen jeg ønsker selv om de egentlig ikke tilbyr den fargen på vesten fra før av?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Det har vært en del klager på bunadene som er sydd og brodert i utlandet, så der ville jeg tenkt meg godt om. Når det er sagt så er det også de som er fornøyde med bunadene sine fra f.eks. norskebunader.no. Har en venninne som kjøpte Nordlandsbunad hos Norske Bunader. Hun er strålende fornøyd med både bunaden og servicen. Hun betalte nok 10 000 mindre for komplett bunad enn hun ville gjort dersom hun kjøpte den hos husfliden f.eks. Anonymkode: 35cff...0c4 1
lb Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2017 Ja, har hørt at det har vært en del klager.. Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 15 timer siden, lb skrev: Hei! Jeg har ikke så god greie på bunad, og ikke veldig mange i nær familie eier bunad eller har kunnskap om det. Har tenkt i lang tid nå at jeg ønsker å skaffe meg en, og siden røttene mine er fra Sogndal, så blir det Sognebunad. Har hørt noen snakke om at man kan få bunad sydd og brodert i utlandet for en mye billigere penge, men vil den da være lik den originale? Og fargen jeg skal ha på vesten er ikke den vanligste tror jeg, ikke slik jeg har forstått det hvert fall. Er det fortsatt mulighet for at diverse husflider kan bestille stoffet som trengs til den fargen jeg ønsker selv om de egentlig ikke tilbyr den fargen på vesten fra før av? Alle bunader syes helt eller delvis i utlandet. Selv Husflidens bunader er sydd i utlandet noe du ser dersom du googler. Unntaket er bunader sydd av lokale bunadssyersker der kunden har inngått avtale direkte med syersken. Bunadstoffer skaffes fra de samme produsenter enten det er husfliden eller norskebunader.no du inngår avtale med. Hvor norskbunad.com skaffer stoff fra vet jeg ikke. Der bestiller du bunad over nett og ikke i en fysisk butikk. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vært en del klager på bunadene som er sydd og brodert i utlandet, så der ville jeg tenkt meg godt om. Når det er sagt så er det også de som er fornøyde med bunadene sine fra f.eks. norskebunader.no. Har en venninne som kjøpte Nordlandsbunad hos Norske Bunader. Hun er strålende fornøyd med både bunaden og servicen. Hun betalte nok 10 000 mindre for komplett bunad enn hun ville gjort dersom hun kjøpte den hos husfliden f.eks. Anonymkode: 35cff...0c4 Alle bunader syes i utlandet. Selv Husfliden har fabrikker i utlandet noe de helst ikke vil at kundene skal vite noe om. De som får klager er noskbunad.com og som selger bunader over nett der kunden tar mål selv, og mottar bunaden fiks ferdig i posten. Det gjør du ikke hos norskebunader.no. De selger bunader i butikk. Anonymkode: 4a42e...082 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle bunader syes i utlandet. Selv Husfliden har fabrikker i utlandet noe de helst ikke vil at kundene skal vite noe om. De som får klager er noskbunad.com og som selger bunader over nett der kunden tar mål selv, og mottar bunaden fiks ferdig i posten. Det gjør du ikke hos norskebunader.no. De selger bunader i butikk. Anonymkode: 4a42e...082 Husflliden er da helt åpen om at det syes i Polen og Estland f.eks Anonymkode: ec103...718
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle bunader syes helt eller delvis i utlandet. Selv Husflidens bunader er sydd i utlandet noe du ser dersom du googler. Unntaket er bunader sydd av lokale bunadssyersker der kunden har inngått avtale direkte med syersken. Bunadstoffer skaffes fra de samme produsenter enten det er husfliden eller norskebunader.no du inngår avtale med. Hvor norskbunad.com skaffer stoff fra vet jeg ikke. Der bestiller du bunad over nett og ikke i en fysisk butikk. Alle bunader syes i utlandet. Selv Husfliden har fabrikker i utlandet noe de helst ikke vil at kundene skal vite noe om. De som får klager er noskbunad.com og som selger bunader over nett der kunden tar mål selv, og mottar bunaden fiks ferdig i posten. Det gjør du ikke hos norskebunader.no. De selger bunader i butikk. Anonymkode: 4a42e...082 Alle bunader syes i utlandet? Dette var dagens.. Min bunad er sydd av min kjære tante, men så vidt jeg vet tok hun ikke med seg arbeidet på ferie - så nei, alle bunader er ikke sydd i utlandet Anonymkode: 9f7dc...377 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå