AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Snubla inn i enda en av disse "jeg trener men det gjør ikke partneren min"-tråden, og som vanlig kom hele gjengen med "det er viktig for en person som trener å ha en partner som trener på grunn av like interesser." Altså, jeg interesserer meg i matlaging og tilbringer mye tid på kjøkkenet, og det hadde vært gøy med en partner som også interesserte seg litt for det men dette er på ingen måte noe krav jeg har. Hvor idiotisk hadde det vært om jeg hadde avvist en mann med begrunnelsen: "Jeg kan ikke være sammen med deg siden du ikke interesserer deg for matlaging. Da kan vi ikke dele denne lidenskapen og har ikke noe å snakke om eller gjøre sammen." Vel, det er akkurat dette som er begrunnelsen til alle disse trente treningsfolka som vil ha sporty kjærester. Kan dere ikke bare innrømme at dere vil ha noen med en bra kropp (som dere kan få siden dere selv har det), eller evt. at dere synes late folk er turn off? Jeg skjønner valget deres godt jeg, om jeg hadde vært fit hadde jeg absolutt ønsket en fit partner. Men hvorfor må dere begrunne det med at det er på grunn av like interesser? I hvert fall på et anonymt nettforum?? Anonymkode: a4667...ef8 14
BlendaSensitive Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Ingen aning. Her er mannen sprek og springer langt og lenge, han er slank og sliter med å holde vekta. Han er sjeldent sulten. Mens jeg er lita og tjukk og kan ikke springe en kilometer en gang og ofte sulten. Men sånn er det jo bare, han liker små runde damer og jeg liker høye slanke menn. Win-win! Tror ikke han vil jogge sammen med noen heller. For han er det avkobling og fritid med eget hode, ikke en sosial stund. Som du sier, høres vel bedre ut å ville ha en dame med samme interesser enn "en dame som er sprek, tynn, sterk og liker og trene". 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Søstra mi har alltid hatt draget på "sportsgutta" som enten spiller fotball eller håndball og alltid holder seg i form osv. Selv har hun aldri vært noe sporty. Hun holder seg bra og ser bra ut, men liker ikke treningsstudio og liker heller ikke å løpe. Hun liker å "gå tur", henge rundt i skauen osv.. Hun har selv nevnt at hun synes det er merkelig at hver eneste kjæreste hun ender opp med, er veeeeldig opptatt av å trene når hun selv er så lite opptatt av det, og ingen av kjærestene hennes har hatt noe problem med at hun ikke trener. Selv elsker jeg å trene og har gått idrettslinja, har endt opp med treningsglade kjærester via studier. Anonymkode: bf509...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Jeg tror man skal være ganske langt over gjennomsnittet opptatt av trening for at det skal være et problem å være i et forhold med en normalt aktiv person. Det er helt vanlig at partnere ikke er like opptatt av enhver hobby den andre har. Så ja, jeg tror det i flere tilfeller er en unnskyldning. Anonymkode: d67d6...296 2
Perle Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 (endret) Dette med en sunn livsstil/trening er jo ikke bare en interesse, slik som det å like hunder, eller og bake surdeigsbrød. Det er jo en livsstil som vil prege de fleste aspektene i livet i stor grad. Ikke så rart man vil ha en partner med samme verdier og levesett. Endret 18. mai 2017 av Perle 13
Gjest PseudonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke bare innrømme at dere vil ha noen med en bra kropp (som dere kan få siden dere selv har det), eller evt. at dere synes late folk er turn off? Du finner helt sikkert de som bruker trening som en unnskyldning for at de ønsker en eller ei med bra kropp. Også finner du de som trener men som ikke er oppslukt av det, og som heller ikke har noe imot en kjæreste som ikke er så opptatt av trening. Men du har også de som nærmest har trening som en livsstil. Vi snakker her gjerne om mennesker som trener 4+ ganger i uka på treningsstudio, gjerne 1 time av gangen + transport og omkleding/dusjing. Og har fast jobb i tillegg. Så det er en interesse som gjør at man er mye borte fra hjemmet. I tillegg til at man har høyt fokus på kosthold og også mye rundt dette med styrkeprogrammer/trening etc. Da er det nok for endel ikke så greit å være sammen med en eller ei som ikke trener og heller ikke ser gleden med det. Kjipt å være hjemme alene mens dama eller typen nesten hver kveld er borte for å trene med de sporty treningsvennene med perfekt kropp (flott grunnlag for sjalusi). Og kjipt å komme hjem fra trening (som man ikke får med kjæresten på) og ikke ha en eller ei som genuint interessert i hva du har gjort, og som man ikke kan snakke og diskutere med ift treningsplaner etc.
Sykkelkopp Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Jo vi kunne sagt det Men så begynner folk å gråte og klage Spesielt feite er det tryggest å si vil ha noen med like interesser til så de ikke kommer med en leksjon om hvor overfladisk jeg er eller at jeg nå plutselig er stygg selv så jeg har ikke noe jeg burde ha sagt Men får også dritt fra jenter som har feite venner om jeg svarer ærlig på hvorfor jeg ikke finner dem attraktive Og jeg får også dritt her på forumet om jeg skriver at fett kan være årsaken til at folk bare vil ha sex med jenta, ikke bli kjæreste 2
Sykkelkopp Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søstra mi har alltid hatt draget på "sportsgutta" som enten spiller fotball eller håndball og alltid holder seg i form osv. Selv har hun aldri vært noe sporty. Hun holder seg bra og ser bra ut, men liker ikke treningsstudio og liker heller ikke å løpe. Hun liker å "gå tur", henge rundt i skauen osv.. Hun har selv nevnt at hun synes det er merkelig at hver eneste kjæreste hun ender opp med, er veeeeldig opptatt av å trene når hun selv er så lite opptatt av det, og ingen av kjærestene hennes har hatt noe problem med at hun ikke trener. Anonymkode: bf509...aaf Det er jo en selvfølge, menn ser bedre ut når de begynner å trene så da liker hun dem, men så lenge jenta er bra ellers trenger hun ikke bli med på alt vi gjør. Godt med litt alenetid og Endret 18. mai 2017 av Sykkelkopp
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 Jeg er en av disse- og for meg handler det ikke om kroppens utseende- hverken for meg selv eller partner! dere har sikkert rett i at man skal være godt over gjennomsnittet opptatt av trening/kosthold for at det skal bli et problem- men tro det eller ei- da kan det faktisk bli et problem! Det handler om en felles forståelse om at trening kommer først av prioriteringer (utenom jobb, bursdager osv), slik at det feks ikke blir sure miner av forskjellige forventninger. videre er det viktig å ha nok søvn og et godt kosthold for å prestere i denne hobbyen (som i stor grad blir en livsstil ) - her kan det oppstå problemer om det er kontinuerlige uenigheter om hvorvidt man skal ha brus i hus eller om det er OK med passe prosessert kjøtt, salt og sukker midt i uka osv, eller at den ene alltid legger seg tre timer før den andre for å restituere ordentlig, mens den andre sitter oppe med Netflix-maraton og ostepop.. det er ikke så lett å leve sammen om man må leve separate livsstiler! dette høres kanskje egoistisk ut- men det fine er at det blir et felles prosjekt om man har samme holdning til disse tingene. Jeg ønsker ikke å være såpass egoistisk overfor min bedre halvdel at jeg prioriterer trening og min egen "matpakke" framfor kvalitetstid med typen og fellesmiddag. Derfor velger jeg noen hvor treningen BLIR kvalitetstid, og fellesmiddagen BLIR sunn så blir alle fornøyde. Anonymkode: 0ffee...568 8
Uglen Skrevet 18. mai 2017 #10 Skrevet 18. mai 2017 Jeg skjønner egentlig at folk som er veldig opptatt av en hobby - i den grad at det faktisk er en livsstil - ønsker en partner med noenlunde samme interesser. Enten det er trening eller noe annet som krever mye tid og energi, og kanskje også kostnader. En venn av meg driver f.eks med fjellklatring. Det er ikke billig, og nesten all fritiden hans går med til dette. Nå er han kronisk singel, men om og når han får en kjæreste vil det ikke forbause meg det minste om hun driver med det samme. Men om det dreier seg om en "vanlig" hobby som man bedriver noen ganger i uka, så blir jo saken en litt annen. 2
Erazor Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 Matlaging som gjøres hjemme kan ikke sammenlignes helt med trening. Hvis matlagingsinteressen var slik at du dro ut flere timer hver dag for å lage mat, gå på kurs, trene på teknikker og lignende, så tror jeg kanskje at det ville oppleves annerledes. Trening tar tid, som oftest borte fra hjemmet. Trener man fem til seks ganger i uken i en til tre timer hver gang, ikke medregnet reisetid, så kan det lett bli konflikt hvis man ikke har forståelse for interessen. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #12 Skrevet 18. mai 2017 For meg er det viktig at partneren har egne interesser og et liv uavhengig av meg..... men hva vet jeg.... samme fyr i 20 år. Utrolig slitsomt ( synes jeg) med par som må være sammen hele tiden. Anonymkode: c807a...c73 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #13 Skrevet 18. mai 2017 Jeg elsker trening og det er viktig at en mann deler den interessen, i tillegg til at jeg naturligvis både liker en mann med godt trent kropp og synes late folk er turn off. Når jeg vil tilbringe hele sommerferien på fjellet så er det litt dumt med en mann som bare vil ligge på sofaen. Når man har en så stor interesse for aktivitet som meg må en partner dele interessen. Handler ikke om å gjøre alt sammen, men man vil jo gjerne se den man er sammen med av og til da. Anonymkode: 1aa37...df9 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #14 Skrevet 18. mai 2017 Tja, jeg kunne aldri ha vært i et forhold med en som enten er veldig opptatt av trening, eller veldig opptatt av hvordan man ser ut. Helt katastrofalt dersom det er en som oppfyller begge to. Så ja, jeg kan vel også forstå at det går den andre veien også. Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å være i et forhold med en som ikke ser verdien i utdanning, og som ikke forstår viktigheten i de målene jeg setter innenfor utdanning og karriere for eksempel. Anonymkode: 423a4...167 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #15 Skrevet 18. mai 2017 Hvis trening er livet forstår jeg det. For meg er hund livet, så personer som ikke er spesielt interessert eller ikke liker hunder er helt uaktuelle, sånn er det faktisk bare. Jeg tror det er relativt vanlig å ha én spesiell interesse man ikke kan være foruten, og også gjerne ser at en partner deler. Anonymkode: 3dde9...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker trening og det er viktig at en mann deler den interessen, i tillegg til at jeg naturligvis både liker en mann med godt trent kropp og synes late folk er turn off. Når jeg vil tilbringe hele sommerferien på fjellet så er det litt dumt med en mann som bare vil ligge på sofaen. Når man har en så stor interesse for aktivitet som meg må en partner dele interessen. Handler ikke om å gjøre alt sammen, men man vil jo gjerne se den man er sammen med av og til da. Anonymkode: 1aa37...df9 Akkurat dette! Og for meg kommer kropp i 2. rekke, går helt fin om mannen har litt mage feks, men det er viktig at han er i god form slik at han kan være med og gå i fjellet hele dagen. Eller være med på en løpetur eller sykkeltur innimellom. Fordi dette er ting jeg elsker å gjøre og bruker mye tid på. Men det er ikke alle former for trening jeg er interessert i, de som driver med konkurranser innen fitness o.l. ville jeg sky som pesten, for jeg orker ikke folk som ikke kan spise ditt og datt og som går helt opp i treningen og ikke kan gjøre noe annet. Og det betyr ikke at man skal tilbringe all tid sammen, men det er utrolig kjedelig om man ikke kan gjøre noe sammen. Jeg gleder meg villt til 5 dager i høyfjellet i sommer, det frister meg mye mer enn å ligge på en strand. Og sånt ønsker jeg å kunne dele med en partner. Jeg er forresten også glad i å lage mat, og setter stor pris på om vi kan stå sammen på kjøkkenet etter endt tur og lage god mat. Men tidsmessig blir det en bagatell i forhold til resten. Jeg liker å se film også, og jeg strikker en del, men det gjør man jo gjerne for å slappe av på kvelden. Mens fysisk aktivitet, trening og friluftsliv rett og slett er en livsstil for mange av oss. Anonymkode: 3e30b...105
OppNedPåAlt Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 Men det virker jo også som at det å ha noen kilo for mye er ensbetydende med sofa 24/7 og junkfood. Jeg er ikke fit, men kan gå mange timer i fjellet, er aktiv, og liker å bevege meg. Kan ikke folk bare kalle en spade for en spade og si at de liker et trent ytre? 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 Ja det er bare tull etter det jeg har erfart. Jeg trener aldri, men spiser sunn mat og er slank - har vært sammen med noen treningsnarkomane som er veldig opptatt av kropp og helse, og det var sååå viktig for dem å ha noen med felles intr etc i sine profiler (for å luke ut feite). Det er jo litt feigt å ikke kunne si at de vil ha noen med bra kropp, men skjønner jo også at de ikke vil såre andre. Anonymkode: 13b94...180 3
Duftavsommerregn Skrevet 19. mai 2017 #19 Skrevet 19. mai 2017 22 timer siden, BlendaSensitive skrev: Tror ikke han vil jogge sammen med noen heller. For han er det avkobling og fritid med eget hode, ikke en sosial stund. Samme her, trener en del og elsker disse stundene der jeg peser rundt i terrenget etter dagsformen og hvor det er personlig tid for meg selv der jeg får luftet alt Tørr ikke tenke tanken på at jeg skulle gjøre dette sammen med dama hver gang, og hun var i bedre form en meg Eller motsatt som faktisk kan være enda verre. Løper ofte avgårde sent om kvelde når det passer best, eller grytidlig om morgenen. Det er frihet. 2
Duftavsommerregn Skrevet 19. mai 2017 #20 Skrevet 19. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er bare tull etter det jeg har erfart. Jeg trener aldri, men spiser sunn mat og er slank - har vært sammen med noen treningsnarkomane som er veldig opptatt av kropp og helse, og det var sååå viktig for dem å ha noen med felles intr etc i sine profiler (for å luke ut feite). Det er jo litt feigt å ikke kunne si at de vil ha noen med bra kropp, men skjønner jo også at de ikke vil såre andre. Jeg trener på grunn av min egen mentale helse, og ikke minst fysiske helse. Har en jobb med masse stillesitting, og derfor er det en nødvendighet. Mange som trener som ikke er direkte opptatt av kropp, men ute etter effekten dette gir. Møter jeg en kvinne som har mine verdier og er en kvinne jeg faller for, er ikke trening et krav en gang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå