Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Inspirert av tråden om ord som varmer, "kaster" jeg et annet spørsmål til dere.. Sier mannen/samboer/ kjærste ofte pene ting til dere? Da mener jeg at han gir dere komplemanger for utseende, hvordan dere er o.l... Etter to år har samboern min ennå ikke sagt at jeg er pen, eller at "nå var du pen på håret", eller at "det du har på der er pent". Ikke er det så lett og si fra heller at det kan være kjekt å få høre..... jeg har dårlig selvtillit etter år med en mann som trykka meg så langt ned som jeg overhodet kunne komme, og tenk om han sier at jeg er stygg men at det er det indre som teller.....
Gjest LoisLane Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 Mannen min har ennå ikke klart å gi meg et kompliment for utseende - etter 17 år! Jeg velger å tro at han faktisk synes at jeg har fin, men at han uttrykker det på andre måter. Jeg var fryktelig lei meg for dette en stund, men fant ut at jeg bare lagde problemer for meg selv. Når det er sagt - det GÅR an å oppdra menn - jeg har bare satset på andre områder.
Fat Sally Lee Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 Jeg får ustanselig høre hvor pen, snill og dyktig jeg er, så han er flink på det området Det gjelder forresten begge veier. Når du er helt oppslukt av en annen persons utseende eller egenskaper, er det nesten umulig å ikke gi komplimenter, spør du meg...
Gjest lmari Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Veldig ofte - mange ganger om dagen, faktisk!
Nabodama Skrevet 29. desember 2004 #5 Skrevet 29. desember 2004 Ja, mannen min gir meg ofte komplimenter. Men se også på andre måter å si det på enn ord. Øyne, hvordan han ser på deg, handlinger, sier også mye.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #6 Skrevet 29. desember 2004 Nei, han sier ikke så veldig ofte slike ting. Men, jeg merker det...feks, at han alltid klasker meg litt på rompa når jeg står på badet, klyper meg litt i puppen når han går forbi, jeg merke godt hva han liker på kroppen min når vi har sex...,han viser meg at han elsker meg ved å hente og bringe meg steder og ringer meg flere ganger om dagen etter 4 år. Ikke alle menn er flinke til dette, men jeg velger å ta andre signaler han sender meg som komplimenter....
Cathie Skrevet 29. desember 2004 #7 Skrevet 29. desember 2004 kjærsten min gir meg komplementer mange ganger om dagen... for utseende og på hvor flink jeg er som gjør ting osv. Men tror ikke at en som ikke gjør det så mye nødvendigvis er mindre glad i eller mer uintressert enn en som gjør det. Tror det har veldig mye med personlighet å gjøre, for noen kommer det lettere, mens for andre ligger det lenger inne. Men du kan jo ymte forsiktig innpå ved å spørre forsiktig om hva han syns om ditt og datt..fiske litt Og hvis han da kommer med en potitiv uttalelse så vis tydelig at du setter pris på det.. Sånn at han merker at det er bra når han gir deg komplementer! Det er alltid koselig å høre positive ting
Kristin S Skrevet 29. desember 2004 #8 Skrevet 29. desember 2004 Samboeren min gir meg komplimenter flere ganger om dagen. Han er utrolig flink til det. Deilig å høre! Selvtilliten min har vokst utrolig mye siden jeg ble sammen med han. Og ingen ting er da bedre enn det!
Gjest Cassius_8 Skrevet 29. desember 2004 #9 Skrevet 29. desember 2004 Jeg er mann og kunne nok definitivt vært flinkere. Likevel er jeg liksom litt redd for at ordene skal bli oppbrukt. Tenker kanskje at det er litt mer spesielt for henne hver gang jeg sier det, når det ikke er flere ganger om dagen
Nabodama Skrevet 29. desember 2004 #10 Skrevet 29. desember 2004 Jeg er mann og kunne nok definitivt vært flinkere. Likevel er jeg liksom litt redd for at ordene skal bli oppbrukt. Tenker kanskje at det er litt mer spesielt for henne hver gang jeg sier det, når det ikke er flere ganger om dagen Du har rett, for meg er det litt mer spesielt når det sies sånn av og til. Mannen min gir meg ikke verbale komplimenter hver eneste dag. Men jeg får "øyekomplimenter" hele tida. Det blir ikke oppbrukt! Liker veldig godt at han ser på meg med varme øyne, eller er kåt i blikket, sender meg et flørtende øyekast osv.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #11 Skrevet 29. desember 2004 Vel, skal vel ikke skryte av at komplimentene hagler hjemme hos meg. En gang, for 1 1/2 år siden tror jeg, skulle min kjære forklare noe om en annen jente.. Da klarte han og si... hun er ikke noe smykke hun heller... JAHAAAA.... tenkte jeg, og gikk... Får aldri noen kommentarer som går på utseende... og når han en uhyre skjelden gang kommenterer at jeg har vært flink, så er det nesten sånn at jeg ser på det som en hån.... Feks......ååå så flink du har vært som har tømt oppvaskmaskinen (hans jobb)
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2004 #12 Skrevet 29. desember 2004 Kjæresten min sier mye fint til meg, både når det gjelder utseende og personlighet Jeg er heldig
Gjest happyending Skrevet 29. desember 2004 #13 Skrevet 29. desember 2004 Vel, skal vel ikke skryte av at komplimentene hagler hjemme hos meg. En gang, for 1 1/2 år siden tror jeg, skulle min kjære forklare noe om en annen jente.. Da klarte han og si... hun er ikke noe smykke hun heller... JAHAAAA.... tenkte jeg, og gikk... Får aldri noen kommentarer som går på utseende... og når han en uhyre skjelden gang kommenterer at jeg har vært flink, så er det nesten sånn at jeg ser på det som en hån.... Feks......ååå så flink du har vært som har tømt oppvaskmaskinen (hans jobb) Hvorfor er du sammen med en som sier sånn til deg? :-( det er skikkelig slemt av han... Min kjæreste er forøvrig veldig flink til å si pene ting.. Han er liksom av typen som om han sier at en kjendis er pen, eller bekrefter når jeg sier at en kjendis(dame) er pen, sier at jeg er penere.. at jeg er den fineste i verden og sånn.. Man tar jo selvfølgelig ting med en klype salt, men jeg syns likevel det er søtt og jeg er veldig, veldig heldig.. Men det hadde ikke betydd noe om han ikke viste det med kroppsspråket og, og man trenger ikke alltid å bruke ord heller for å vise noen at man er glad i dem... Men om det går på kroppsspråk eller kroppsspråk OG ord, så er det for meg ingen tvil om at det er viktig...
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #14 Skrevet 29. desember 2004 Da jeg hadde samboer var han ikke flink til å si pene ting til meg. Når han gjorde det virket det påtatt og kunstig, som om han gjorde det bare fordi han hadde lest det et sted eller hørt fra kamerater at han burde gjøre det.
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2004 #15 Skrevet 29. desember 2004 Ja, mannen er flink, både på 'hverdagskomplimentet' og de mer 'verdifulle'. Hverdagskomplimentet er når han sier go' ord til meg i farten: hei søta/sexy/gorgeous. De er komplimenter som varmer i hverdagen, men som det ikke ligger så mye bak. Selv om han mener dem, så ligger det litt automatikk i dem. De verdifulle komplimentene er når han ser på meg, stopper opp og trekker pusten. Det kan være når jeg har pyntet meg, når jeg sitter en hverdag i sofaen eller når jeg ser på ham på en bestemt måte som treffer ham. De komplimentene jeg da får er virkelig ektefølte og varmer ekstra godt. Men jeg setter pris på begge deler da!
Arkana Skrevet 29. desember 2004 #16 Skrevet 29. desember 2004 Ja, jeg er heldig som har en samboer som gir meg komplimenter hver dag. Han gir meg komplimenter for utseendet, men kan like gjerne si at jeg er smart, flink, søt..... Og jeg gir ham komplimenter også.
Lassie Skrevet 29. desember 2004 #17 Skrevet 29. desember 2004 Ja, mannen er flink, både på 'hverdagskomplimentet' og de mer 'verdifulle'. Hverdagskomplimentet er når han sier go' ord til meg i farten: hei søta/sexy/gorgeous. De er komplimenter som varmer i hverdagen, men som det ikke ligger så mye bak. Selv om han mener dem, så ligger det litt automatikk i dem. De verdifulle komplimentene er når han ser på meg, stopper opp og trekker pusten. Det kan være når jeg har pyntet meg, når jeg sitter en hverdag i sofaen eller når jeg ser på ham på en bestemt måte som treffer ham. De komplimentene jeg da får er virkelig ektefølte og varmer ekstra godt. Men jeg setter pris på begge deler da! Skriver under på denne. Slik er min samboer også. Jeg fikk rett og slett nesten kultursjokk da jeg ble sammen med ham, for jeg var ikke vant til å høre slike komplimenter i det hele tatt. Av exen måtte jeg spørre om jeg så ok ut, og da kom alltid standardsvaret "jada, du er kjempefin" .. Med samboeren min nå så får jeg komplimenter støtt og stadig. Han kan stoppe opp plutselig, se på meg med et spesielt blikk og si "wow" eller "så lekker du er" osv. Han er fabelaktig god på å gi komplimenter både på utseende og oppførsel. Det er nok nesten jeg som kunne vært flinkere her...
Catzy Skrevet 29. desember 2004 #18 Skrevet 29. desember 2004 Man kan aldri bruke opp komplimenter. Man kan kanskje la være å bruke de store ordene hver dag, men det er bedre med et kompliment for mye enn et for lite, tror nå jeg. Det tror jeg både menn og kvinner trenger å få hint om. Hvor mange av damene her gir sin mann komplimenter med jevne mellomrom? Jeg prøver stadig vekk. Si at han er pen, kjekk og søt. Og så pleier jeg å rose ham når han har vært huslig. Jeg tror på positiv forsterkning. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #19 Skrevet 29. desember 2004 Leit å høre at så mange "aldri" får komplimenter fra kjæresten sin. Jeg innser at jeg er veldig heldig. I grunn trenger alle å høre at man er smart/pen/flink. Oppmuntring får vi ikke for mye av! Hørte engang et sitat "Man elsker ikke en person fordi h*n er vakker, men synes h*n er vakker fordi men elsker henne/han!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå