Gjest baremei Skrevet 24. juli 2017 #741 Del Skrevet 24. juli 2017 Takk alle sammen! Det har vært en veldig rar dag. Det å komme hjem var ganske tøft, men det var mye folk som ventet her, så det gikk bra. Det hadde nok vært skikkelig ille om det var tomt. Det er litt ufattelig at hun er borte. Kattungene ligger fortsatt i skuvsengen, mens A er borte. Minien vår har spurt noen ganger i dag om når han får se Mamma igjen. Vi har prøvd å forklare at Mamma er borte, at hun har dratt opp til himmelen og at hun ikke kommer tilbake. Det er nok litt vanskelig å skjønne for ham, han har ikke opplevd å miste noen nære før. Han blir veldig lei seg med det samme han får høre at han ikke får se Mamma igjen, men etter en stund så går det over slik som barn er. Jeg har fått noen spørsmål på melding her inne om når innlegget A hadde forberedt til da hun ble borte kommer. Det kommer, men jeg vet ikke helt når enda. Jeg klarer ikke lese igjennom det enda, så dere må nesten bare være litt tålmodig. Håper dere alle nyter sommeren for A også, hun hadde elsket en dag som denne opp på seteren vår, med bading, soling og fjellet så nært. -M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 24. juli 2017 #742 Del Skrevet 24. juli 2017 Tårene triller Så utrolig fint skrevet om en høyt elsket mor og kjæreste/kone Hvil i fred, kjære A. Håper, og tror, du er smertefri der du er nå og følger med/passe på Mannen og Mini Kondolerer Mannen og Mini. Ta vare på hverandre! Ikke stress med innlegget, ta det når du er klar for det! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. juli 2017 #743 Del Skrevet 24. juli 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 24. juli 2017 #744 Del Skrevet 24. juli 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjelldronning Skrevet 24. juli 2017 #745 Del Skrevet 24. juli 2017 Sender en stor klem til deg mannen og sønnen deres❤️❤️ Måtte A hvile i fred❤️ Håper du og sønnen din kommer til å få et kjempe fint liv sammen. Jeg ønsker dere alt godt videre i livet ❤️Stor klem fra meg og min familie, som jeg setter så enormt stor pris på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 24. juli 2017 #746 Del Skrevet 24. juli 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 24. juli 2017 #747 Del Skrevet 24. juli 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle7 Skrevet 24. juli 2017 #748 Del Skrevet 24. juli 2017 Kjære mannen og mini. Jeg har tenkt på dere ustanselig siden jeg oppdaget denne tråden. Jeg sørger over et menneske jeg aldri har truffet, men samtidig over et menneske som ga meg et nytt perspektiv på livet ved at hun delte så mye av seg selv og sin reise i denne tråden. A har gitt meg en ydmykhet og takknemlighet over livet som jeg aldri virkelig har satt pris på før nå. Det er helt utrolig at et menneske jeg ikke kjente har gitt meg en ny mening med selve livet og det sier en del om hvilket menneske hun var. At A fikk en verdig og fin avslutning på livet med deg mannen ved sin side, var godt å lese. Jeg ble lettet når du skrev at hun endelig hadde fått fred og hvile. Det værste i livet er å se noen man elsker så høyt lide. Har selv en mamma som opplevde å miste sin mor tidlig i livet til livmorhalskreft, og jeg kan bare forestille meg hvor vondt det må ha vært. Det er ikke så lett å finne ord som kan trøste i en slik situasjon, men jeg vil bare at du skal vite at A har gjort et uvurderlig inntrykk på meg som et fantastisk menneske, og jeg ønsker deg, mini og resten av familien alt godt i fremtiden. Jeg håper dere finner styrke i denne vonde tiden, og mine tanker kommer til å være med dere alle lenge! Hvil i fred A. Takk for alt du ga av deg selv <3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 24. juli 2017 #749 Del Skrevet 24. juli 2017 Kondolerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juli 2017 #750 Del Skrevet 24. juli 2017 Så kom denne dagen som baremei skrev om i sitt første innlegg og som grep meg så sterkt. Innleggene hennes har preget tankene mine og sommeren min, og sikkert livet videre - takknemlighet for hva jeg har, frykt for hva jeg kan miste, ydmykhet for at man ikke kan kontrollere el styre alt selv, omsorg for mine nære, raushet overfor min samboer, kjærligheten til min familie, nære venner, kjære plasser og naturen - og igjen takknemlighet over livet. Selv om jeg ikke kjente A i livet utenfor KG, føler jeg vi ble kjent her. Har felt mange tårer, men finner trøst i at hun fikk laget minner til gutten sin, at så mange var glad i henne, at hun hadde hatt et godt liv og ikke minst at hun var elsket av en god mann som fulgte henne hele veien og som vil følge barnet deres videre i hennes ånd. Jeg tenker at hun fortsatt er med dere, at hun lever videre i minnene og gjennom sønnen sin og hun fortsatt kan le av det morsomme som skjer. Håper begravelsen blir en verdig og fin avskjed, Mannen, selv om det må føles absurd at hun er borte. At vi er så forgjengelige. Og at du tar i mot den støtten dere tilbys og at livet fremover fortsatt vil inneholde mye kjærlighet og mange gode opplevelser. Hvil i fred, A. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idontknow Skrevet 24. juli 2017 #751 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg har ikke skrevet noe her før, men har fulgt deg på reisen hele vegen. Du har gjort stort inntrykk på mange, inkludert meg selv. Det har vært en tung og trist ferd, men likevel så fylt av kjærlighet og godhet. Tusen takk! Tusen takk for at du har delt med oss, for at du har vist oss hva som virkelig betyr noe her i livet. Hvil i fred, kjære A! Jeg er sikker på at den fine sola vi har hatt over Trøndelag de siste dagene, den skinner for deg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 24. juli 2017 #752 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg har ikke sett dette innlegget før i dag og skulle ønske jeg fant det mye tidligere <3 Jeg har sittet og lest gjennom det meste, og jeg er fascinert over den innstillinga hun hadde. Jeg har lært mye av og lese dette i dag! Jeg har grått meg gjennom mye av dette og jeg tenker spesielt på deg og mini <3 Nå lider hun ikke mer, nå har hun det bra <3 Det er så mye mer jeg vil si, men jeg får det ikke helt frem <3 Jeg tenker på dere <3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimoe Skrevet 24. juli 2017 #753 Del Skrevet 24. juli 2017 Så utrolig trist, men samtidig godt at hun fikk slippe mer smerte og slit...😢❤😢 Når du tar med lillegutt på fjellet, så hør etter vinden som suser i tretoppene. Kjenn solstråla som varmer dere så godt i nakken, og regndråpen som treffer dere på nesa. Sommerfuglen som stanser opp rett foran dere og spreller med vingene. Hun er ikke borte, hun vil alltid være nær. Ved siden av dere to som hun var så uendelig glad i❤❤❤ Jeg tenner tre lys i kveld. Et for @baremei: Hvil i fred. Et for mannen: Ønsker deg all styrke i tiden fremover. Et for lillegutt: Du vil alltid ha din mamma med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppeloppane Skrevet 24. juli 2017 #754 Del Skrevet 24. juli 2017 Så uendelig trist😢 Pass godt på gutten deres! Har to døtre jeg elsker over alt i denne verden og kan ikke forestille meg å forlate de, selvom døden i seg selv ikke virker skremmende. Gråter en skvett for dere i kveld. Håper reisen hennes ble fin💜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 24. juli 2017 #755 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Så fint avskjeds- og kjærlighetsbrev du har skrevet! Kanskje det gjør godt også, å skrive det ned. Å ha fokus på hva det er man savner og de delene som var så bra med personen. Å fokusere på alt det gode man hadde. Og alt det gode du nå har fordi hun kom inn i livet ditt og elsket deg. Kanskje det finnes et sted etter livet som er som en opphøyet natur. Jeg klarer ikke helt å forstå denne døden. Et liv stopper og verden fortsetter videre. Det skjer hver dag. Mange ganger. Men jeg forstår det ikke helt. Hvordan kan alt være noe annet men det samme samtidig? Hvor blir man av? Solen går ned og solen går opp, det regner eller blåser og livet bare skjer, videre, evig-evig. Men så for denne personen så gjør det ikke det. Og jeg forstår det ikke helt. Kanskje jeg må lese litt Knausgård igjen. Jeg får lyst til å spole tilbake. Til noe jeg forstår. For jeg klarer ikke helt å fatte dette. Det er fremdeles så feil. Men heldigvis da: Hvis man ikke finnes her i det livet vi kjenner lenger, så finnes ikke smerten lenger heller. Jeg unner deg hvilen du nå mot slutten lengtet etter, men det er forferdelig trist å høre at du som var så god er borte. Tårene bare triller og triller og jeg skulle ønske det var feil! At din reise ikke skulle ende med sykdom og død allerede nå. Men du har gjort noe med mange, ellers og i dagboka her, gjort noe med meg. Takk for det. Jeg skal huske dette. Gå inn igjen her og lese. Fortsette å minne meg selv på hva livet er og kan være og hva døden er, i den grad jeg forstår det. Kanskje komme til stadig nye refleksjoner om livet og døden og kjærligheten og det hele. Det har vært fint å dele tanker med deg og lese om dine refleksjoner og erfaringer. Hvil i fred, A. Håper det finnes fjell, og lukten av skog der du er. Lyden av vind som rasler i bladene. Hvil i fred. Varme tanker til mannen og mini. Tenker på dere, og resten av familien. Dere har hverandre. Edit: Jeg tenkte at nå må jeg slutte å gråte! Men så kom jeg på at nei. Nei, det er greit å være trist. Det er greit å gråte. Det er en del av livet det også. Det er greit å gråte. Endret 24. juli 2017 av Rainstorm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 24. juli 2017 #756 Del Skrevet 24. juli 2017 Kondolerer mannen. Dette er vondt for dere vet jeg. Samtidig har du gode minner,og plei dem i hjertet ditt! BareMei har lært oss noe. Ikke å ta ting for gitt! Veldig viktig det. Ta vare på deg og mini. En tung tid har det vært for deg,og en tung tid ligger foran deg. Men sorgen har mange farger. Og husk å sette lys på minnet om din kjære også,sånn at du tillater deg å smile og ha gode følelser oppe i alt. Klem og tanker herfra <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 24. juli 2017 #757 Del Skrevet 24. juli 2017 Ord blir fattige.. Kondolerer til Mannen og Mini, og kjære A, hvil i fred 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 24. juli 2017 #758 Del Skrevet 24. juli 2017 Har tenkt på dere i hele dag og grått masse. Det er så usigelig trist. Hun har satt så dype spor. Hun var virkelig spesiell. Nå flyr hun høyt over fjellet som hun elsket så høyt og har fått fred Og jeg er sikker på at hun passer på dere. Ikke stress med innlegget, publiser det når du er klar. Vi har alle den dypeste forståelse for at du ikke orker det enda. Sender varme tanker og gode klemmer til deg og Mini. Skal tenne lys for dere alle tre i natt også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 24. juli 2017 #759 Del Skrevet 24. juli 2017 23 minutter siden, Salka skrev: Har tenkt på dere i hele dag og grått masse. Det er så usigelig trist. Hun har satt så dype spor. Hun var virkelig spesiell. Nå flyr hun høyt over fjellet som hun elsket så høyt og har fått fred Og jeg er sikker på at hun passer på dere. Ikke stress med innlegget, publiser det når du er klar. Vi har alle den dypeste forståelse for at du ikke orker det enda. Sender varme tanker og gode klemmer til deg og Mini. Skal tenne lys for dere alle tre i natt også. Ja,tror hun flyr høyt over fjellet <3 hun har nok oversikt. Men det er nå min tro da. Så fint skrevet. Det,og p fly høyt. Det er noe veldig riktig med det <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 24. juli 2017 #760 Del Skrevet 24. juli 2017 Det var et veldig spesielt lys over favorittfjellet hennes nå i kveld. Det fjellet vi møttes på, og som det var et så fint lys over den kvelden bestefaren hennes døde. Det var egentlig på akkurat samme måte i kveld også, det var overskyet en kort periode, og akkurat da var det en slags stripe av lys som lyste ned på dette fantastiske fjellet. Jeg ser rett bort på det fjellet fra både kjøkken, stue, soverom og bad. Kanskje var det en avskjed til oss som er igjen? Hun danser nok gjennom fjellheimen nå tenker jeg. https://www.youtube.com/watch?v=bORNndQVsgE&t=2s Skal hilse fra fjellet jeg kommer med bud;det lyste så herlig der inne.På floene vogga myrduna brud,mens viddene lekte så linne.Det let i kvar busk, det var slikt et kor,og sang til mitt øre seg søkte.Og rypa, min elskede, møtte mitt spor,hvor sti langs med bekken seg krøkte.Det glitret i stryket, det blinket i vak,og gleden i brystet mitt bruste.Over aurete botn storfisken rak, mens fjellbrisen vasskorpa kruste.Værhardt sto fjellbjørka, vindvridd og låg,mens nevera trivelig smilte.Og under dens lauvheng med glede jeg såg,at villreinen stille seg kvilte.Skal hilse fra fjellet - det evige land,hvor moskus og jerven har bolig.Min lengsel dit inn er blitt som en brann.Kun der får jeg fred og blir rolig. - Jon Østeng Hov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg