Gå til innhold

Min siste reise

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Det er ikke helt lett å vite hva man skal skrive, annet enn at mine tanker er hos dere i natt <3

Tusen takk til Baremei for at du viste meg (og oss) ditt syn og dine tanker på døden og den siste tiden i livet. Det er et vanskelig tema, som du på en måte har gjort litt enklere, både ved å svare på spørsmål andre har hatt, og ved å lufte tankene som har dukket opp, og ikke minst gitt et bilde på hvordan tanker og ting endrer seg underveis. Trist er det uansett - spesielt da jeg oppdaget at du er yngre enn meg også - det stikker på en måte litt ekstra. Men det virker jo som om du fant verdens beste mann, og pappa til minien din <3

Og selv om jeg har nevnt den tidligere - "kaster" jeg igjen ut sangen M med Kent.

Strofen

"Det verkar så enkelt vännen
Ändå är det så obegripligt svårt
Ja, det verkar så enkelt vännen
Men ingenting i denna världen var
väl någonsin lätt att förstå" føler jeg på en måte har oppsummert min oppfattelse av mye av det du har skrevet i denne dagboken.

"Fem steg bakåt, två steg fram
På lite håll liknar det dans
Och i drömmen håller du i min hand

Det verkar så enkelt vännen
Ändå är det så obegripligt svårt
I en värld byggd av män för männen
Där ingenting har något värde
Utom minnet av allt som var vårt"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenner et lys for dere i natt jeg også  :hjerte: Tårene renner. 😢

Lykke til på reisen, baremei  :dagens-rose: Tusen takk for alt du har lært oss og at du ville dele din siste tid på jorden med oss :hjerte:

23377072wk.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Mange lys vil skinne i natt til ære for deg

stearinlys_1000.jpg

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært i tankene mine i hele dag og i kveld. Jeg prøvde å lese det du skrev (mannen) - for min mann, men gråten fikk stemmen min til å svikte. Livet er så sårbart. Jeg har også tent et lys for dere og sitter oppe utover natten. Lykke til på reisen og takk for alt du har gitt oss fremmede, Baremei - slipp taket nå og fly høyt og fritt :hjerte:

baremei.gif

Endret av Myrthel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 22.12, baremei skrev:

Takk for flotte ord dere❤️ Får litt kontakt med A innimellom, men det er ikke noe snakk i henne. Vi vet jo ikke hvor fort dette vil gå, men hun verken spiser eller drikker, så det er begrenset hvor lenge det kan vare. Jeg leser hvert ord dere skriver høyt for A, så hun får det nok med seg!

-Mannen

:grine:

Åååhh, det gjør så vondt å høre.

Håper på at A sovner stille inn nå som tiden er inne, og at du og Mini får muligheten til å reise dere opp ganske snart i minnene fra henne... din kjære, og Minis mamma 

Måtte kjærligheten deres være så sterk at du finner styrke til å huske de gode opplevelsene, og deres beste tid sammen. En styrke til å leve et liv med henne i hjertene deres. 

Dere har satt dype spor i mange hjerter her, og selv om smertene er tunge å bære, så er du aldri alene... 

En dag håper jeg dere møtes igjen i himmelen❤️

Mitt hjerte blør for dere

Klem 

IMG_2695.GIF

Endret av ♥Missy♥
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤️

Bred dina vida vingar,
o Jesus, över mig,
och låt mig stilla vila
i ve och väl hos dig.
Bliv du mitt alt i alla
min visdom och mitt råd,
och låt mig alla dagar
få leva blott av nåd.

Förlåt mig alla synder
och två mig i ditt blod.
Giv mig ett heligt sinne,
en vilja ny och god
Tag i din vård och hägnad
oss alla, stora, små,
och låt i frid oss åter
till nattens vila gå.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, baremei skrev:

:hjerte:Dere er så gode!:hjerte:

A har vært ganske urolig de siste timene, hun finner ikke helt roen. Det er ingenting som hjelper, ikke smertestillende, beroligende eller noe. Man gjør seg så mange tanker om hva som kan gjøre til at det er sånt. Kanskje er hun redd? Kanskje hun har noe usagt? Kanskje har hun smerter selv om hun får morfin? Det gjør så vondt å se henne sånn. Jeg satt her i natt og tenkte at jeg virkelig skulle ønske at jeg kunne ha henne her for alltid. Se på henne, lukte på henne, ta på henne. Jeg savner allerede den latteren. Hun kunne sitte helt alene i den berømte skuvsenga og ha helt totalt fullstendig latterkrampe uten at noen skjønte hva det var hun lo sånn av. Sånn har hun vært så lenge jeg har kjent henne, og det begynner å bli noen år. Når hun hadde fullstendig latterkrampe skjønte vi ikke at hun lo før hun måtte trekke pusten, da hørtes det egentlig ut som om hun ble kvalt. Tårene rant fordi hun lo sånn. Akkurat slik var hun helt til dagen før hun ble sendt på sykehuset. Vi har en dørstokk i huset som jeg alltid klarer å "falle"/skli ned fra når jeg går over den. Det er visst et veldig morsomt syn. Sist skjønte jeg ikke at hun lo før jeg hørte en slags hvesing fra senga og at hun lå og sparka med føttene i kjent stil. Når folk får sånn latterkrampe er det vanskelig å la være og flire med. Jeg savner alt. Samtidig har jeg innsett at det er bedre å aldri få kjenne lukten av henne eller høre latteren hennes igjen enn å se henne ha det så fælt som hun har hatt de siste timene. Jeg håper det går fort nå, jeg også, selv om jeg gruer meg til å komme hjem til den tomme skuvsengen.

Takk til alle som tenker på oss og som tenner lys, det varmer så utrolig mye. Mini skjønner ikke så mye av hva som skjer, han var her for å si hadet til mamma tidligere idag. Vi regner med det ikke kommer til å vare til over natten. 

- Mannen

Tenker sånn på dere, og ville bare sende noen gode klemmer..:hjerte::klem::hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker masse på dere i natten! Spill favorittmusikken hennes, syng for henne, si at du og mini elsker henne, takk henne fra alle her inne for at hun har delt reisen sin med oss. <3 klemmer sendes deres vei <3 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det river i meg å lese det du skriver, Mannen. Det er ikke overraskende at dere to nydelige sjeler fant hverandre. Ikke vanskelig å se at Mini er i de aller tryggeste hender ❤️

Jeg sender all kjærlighet jeg har deres vei i natt.  🥀❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære baremei og familien. Vanskelig å vite hva man skal si, men ville at dere skal vite at jeg sender mange tanker og klemmer og du baremei har virkelig fått meg til å innse å sette mer pris på ting. Lykke til på reisen gode deg❤️Livet er så urettferdig..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære, fine @baremei.

Så ufattelig urettferdig og meningsløst.

Takk for at vi har få ta del i din siste reise. Måtte du nå få freden du så inderlig fortjener. 

Gode tanker sendes dine nærmeste.

candle-heart-620x412.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste omtanke og kjærlighet går til deg,Baremei og din kjære familie denne natten :dagens-rose: Må du få en fredelig avslutning og mye kjærlighet den lille tiden du har igjen :hjerte: Du er et fantastisk menneske med et stort hjerte,og det sammen har Mannen:hjerte:

Hvile i fred når den tid kommer, vakre sjel:dagens-rose:

Stoor klem fra meg til deg og familien din:hug:

Og en klem til alle i denne tråden så viser så mye omsorg for en familie de ikke har sett før, men hatt et bankende hjerte for :hjerte:

Endret av wintergirl
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varme tanker og min dypeste medfølelse :dagens-rose: 

Jeg tar A med meg i tankene mine og i hjertet mitt på fjelltur i dag :hjerte:  

Å ha rørt ved så mange mennesker på denne måten er ikke annet enn fantastisk. Trist og vakkert. For en nydelig sjel :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Dere har vært i tankene mine i hele natt!

Forstår deg så i inderlig godt når du sier du vil ha henne her for alltid, men at du allikevel håper det går fort når du ser hvordan hun har det. Det er vondt å se den man elsker lide. 

Gode tanker fra meg

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet nå, og det første jeg tenkte på var A. Så på den herlige mannen min som lå ved siden av meg og sov, tenkte på barnet i magen, og følte meg så uendelig heldig, og at jeg ikke må ta et eneste sekund for gitt. Det var løftet jeg ga til A. 

Mine dypeste medfølelser til Mannen og Mini. Må dere finne ro og støtte i tiden som kommer. Jeg ønsker dere alt det beste!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...