Gå til innhold

Min siste reise

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

❤️❤️❤️ 

Føler så inderlig med deg og dere som elsker henne. Jeg som aldri har møtt baremeii har blitt glad i henne, formidlingsevnen og ærligheten. 

Varm klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig trist å lese , føler med dere :dagens-rose: livet kan være ufattelig urettferdig, brutal og ubegripelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen: Dette gjør meg fryktelig trist å lese.

Av erfaring så har jeg opplevd at musikk kan berolige i palliativ tilstand. Så hvis du har mulighet, finn musikk hun liker på YouTube/Spotify og spill av fra mobilen din. Har du mulighet så skader ikke forsøket, er vel det jeg prøver å få frem.

Jeg tror uansett at hun merker ditt nærvær, og at du er der for henne. Jeg har dere i mitt hjerte i natt, og sender tanker deres vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på dere. Har vært innom her og lest mange ganger i dag. På en måte godt å høre at det snart er over, baremei har det vondt nå. Tenker på dere, Mannen og Mini. Jeg er her alltid på pm hvis jeg kan bidra med noe.

Hold henne i hånden, stryk henne over håret, syng for henne og snakk med henne. Jeg tror hun merker det, og det vil gjøre henne tryggere. Si gjerne at du vet hun er sliten og at det er greit at hun drar. Jeg har selv vært alvorlig syk, ligget i koma, mannen min gjorde dette, og de rundt meg så at jeg ble roligere og mer avslappet når han gjorde det. Det hjelper, også for deg tror jeg.

Endret av SiMa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker er hos dere 💚

Jeg er så ydmyk ovenfor baremei og Mannen som har delt så mye av seg selv i den utenkelige og vanskelige situasjonen. For noen fantastiske og sterke mennesker dere virker å være.

Håper du snart finner roen, baremei. Og håper at dine pårørende finner styrke i hverandre og i minnet om deg.

Takk for alle dine kloke ord 💚 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Såvidt jeg vet, utskiller hjernen masse endorfiner når man er i ferd med å dø, så den det gjelder har det sannsynligvis bra. Vet ikke om det er noe trøst, men håper det. Sannsynligvis er det mer forferdelig for deg Mannen, enn det er for vår skjønne baremei. 

Ønsker så inderlig at baremei får en rolig og god avslutning på denne reisen, og at du og Mini har gode mennesker rundt dere.

Tenner et lys for dere i natt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk vakker tråd. Vakker og så uendelig trist. Sov godt når tiden er inne, A<3

Du fikk meg til å tenke på et dikt jeg leste på t-banen for flere år siden. Det bare poppet opp, så jeg deler det.

" Sätt dig vid min grav en stund 

här är så tyst och ensamt. 

Tala till mig vänligt stilla 

som till en som ej kan svara. 

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig.

Jag väntar på dig. Allt är bra."

❤️
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender mine beste, største og varmeste tanker til dere❤ 

Sov godt kjære A! Håper du finner roen i natt ❤

Og til mannen; vit at vi er her for deg. Så om du en dag ønsker å skrive ned tankene dine, spørre om noe eller bare si hei, så er det bare å skrive videre i tråden! ❤

Endret av Ankimaki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

STÅ IKKE VED MIN GRAV

av Mary Frye (1905-2004)

Stå ikke ved min grav og gråt over meg.
Jeg er ikke der,jeg sover ei.

Jeg er de tusen vinder som blåser.
Jeg er solskinn over skogens åser.

Jeg er nysnøens milde kjærtegn.
Jeg er det kalde, friske høstregn.

Når du våkner i et hastig morgenfokk,
er jeg den raske, stigende flokk

Av stille fugl i sirkelflukt,
jeg er stjerneglans over havets bukt.

Ikke stå ved min grav,
vær ikke lei.
Jeg er ikke der,
jeg døde ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
På 5/18/2017 den 18.48, baremei skrev:

Da er det bekreftet. Jeg er på vei inn i min siste reise. En reise over til himmelen, den andre siden eller bare mørket. Jeg skal reise fra Mannen med stor M og den lille, perfekte sønnen vår. 

Jeg har hatt kreft i et par år nå. Vi alle visste vel hvilken vei det egentlig har gått de siste månedene, men ingen har turt å innse det. Ikke før idag. En kontroll på sykehuset fikk det bekreftet, cellegiften funker ikke som den skal. Vår siste utvei funker ikke. Vårt siste alternativ er brukt opp. Eller, det har vel nå blitt vårt nest siste alternativ. Døden var ikke et alternativ før, men det er den nå. Det er den nødt til å være. 

Hvordan skal jeg forklare min 3 år gamle sønn at jeg ikke skal være her lenger? Han har ikke opplevd å miste noen nære før, så det å forklare ham det blir nok ikke så lett. Jeg ser for meg det blir værst for meg, jeg skal forklare ham at jeg ikke skal være her å se ham vokse opp. Jeg skal ikke være med å feire bursdager og konfirmasjon, jeg får ikke vært der for ham gjennom tenårene, jeg får ikke sett ham finne drømmedama si og jeg får ikke sett ham få barn. Jeg får heller ikke vært med ham til Legoland, som han nå har snakket om og gledet seg til siden jul. Det gjør vondt langt inni mammahjertet, tårene triller bare av tanken på å forlate ham.

Jeg vil gjerne høre fra pårørende som har vært igjennom noe lignende, da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen med familien og trenger tips og råd. 

Jeg har max 4 måneder igjen, mest sannsynlig mindre. Jeg kommer til å bruke denne dagboken som en slags terapi for meg selv, da jeg vil være så sterk som mulig for familien min. Jeg vil gjøre den siste tiden så minnerik som mulig for de rundt meg. Jeg vil også dele tanker og følelser rundt det å være døende, da jeg synes det med døden har blitt så tabu i Norge. Som sykepleier vet jeg hva som venter meg rent fysisk, men det psykiske og åndelige snakkes det mindre om. Om dere vil følge min reise er dere hjertelig velkommen til det! Jeg kommer til å skrive her inne på lenge jeg klarer.

Åpenbaringen 21:4:" Og han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer; heller ikke sorg eller skrik eller smerte skal være mer. De ting som var før, er forsvunnet." .....Johannes 5:28, 29:" Undre dere ikke over dette, for den time kommer da alle de som er i minnegravene, skal høre hans røst.  29 og komme ut "......du vil få treffe barnet ditt igjen... www.jw.org...varmeste omtanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lett å vite hva jeg skal skrive, men jeg tenker på dere begge. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ord blir fattige, lykke til på reisen @baremei :dagens-rose:. varm klem til deg og de som er igjen :hug:

Du har virkelig satt spor :hjerte: Setter stor pris på at du ville dele din siste tid på jorden med oss.

Gode og varme tanker til deg og dine.:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...