Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har hatt sosial angst de siste årene, som har gjort at hun har mistet mange venner og har vært veldig usosial.. 

Hun tørr ikke å finne på noe med andre lenger, å følte seg veldig ensom. Dumme meg lagde en fake facebook profil, der jeg begynte å chatte med henne. Jeg ville bare snakke med henne som en venn, å få opp selvtilliten hennes..

Men etterhvert ble hun veldig glad i denne personen og jeg vet jeg må stoppe å snakke med henne, men da blir hun sikkert enda mer knust.. 

Hvordan klarte en 18 år gammel gutt å rote seg oppi dette.. huff.. 

Burde jeg droppe kontakt? Burde jeg fortelle sannheten? Eller avlsutte "vennskapet" på en annen måte? :/ 

Anonymkode: 4791b...496

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff da, ts. Jeg ville ikke droppet kontakten. Og tror ikke jeg ville sagt sannheten heller, du har jo holdt hun for narr.

Jeg ville bare svart mindre så det gikk over av seg selv. Eller sagt jeg fikk kjæreste og hun er små sjalu eller noe.

men du bør motivere kjæresten til til å få hjelp, psykolog ol. Jobbe med det. Er ikke bra å bare isolere seg selv. 

Anonymkode: abdfc...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette er både dårlig gjort og samtidig veldig rørende! Veldig fin tanke, ts

Hadde nok sørget for å få henne til psykolog.

Anonymkode: 12b73...41e

• Liker 1
Skrevet

Den jenta der kunne vært meg... 

Helt ærlig ville jeg heller levd ensom med angst og depresjon enn sammen med en kjæreste som har holdt meg for narr ved å lage en fake fb profil og late som han er en annen. Det blir litt som å leke med følelsene til en annen person. 

Får hun hjelp av psykolog, forresten?

Gjest undulater
Skrevet

Vet ikke riktig hvordan jeg skal forholde meg til dette her, unnskyld om jeg ler :) Dette minner om en dårlig amerikansk highschool movie. Jeg synes du skal avslutte den fake kontoen, også synes jeg du skal snakke med henne. Sosial angst er heldigvis en av de formene for psykiske lidelser som lettest lar seg behandle, få hun til å snakke med fastlegen som kan henvise hun til en psykolog. Men for himmelens skyld, ikke la han stoppe i henne piller uten å ha testa ut andre alternativer først. 

Gjest undulater
Skrevet (endret)
6 minutter siden, GulSitron skrev:

Den jenta der kunne vært meg... 

Helt ærlig ville jeg heller levd ensom med angst og depresjon enn sammen med en kjæreste som har holdt meg for narr ved å lage en fake fb profil og late som han er en annen. Det blir litt som å leke med følelsene til en annen person. 

Får hun hjelp av psykolog, forresten?

Ja huff, for en type eller hva? Tenk å gjøre noe slikt noe, og i beste mening og alt ting...akk og ve, himmelen faller i hodet på meg. 

Endret av Halldir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...