Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede en bachelor pluss videreutdanning, men har søkt en ny bachelor. Det er en bachelor innenfor samme område (helse/omsorg). Er dette helt galskap? Spesielt økonomimessig? Noen andre som har gjort noe lignende?

Anonymkode: 47b65...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bachlor i sykepleie og har tatt bachlor i økonomi og organisasjon samt en videreutdanning. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme. Holder på med en ny bachelor nå innen helse/omsorg da min forrige utdannelse ikke føltes helt rett. Jeg ønsket å jobbe innen helse og omsorg, men ikke som det jeg var utdannet til. Jeg er veldig glad for å nå ha startet på en utdannelse jeg virkelig ønsker å jobbe med :) Sånn rent økonomisk er det jo ikke smart, med masse studielån og lite inntekt over flere år med studier. Men heller det enn å jobbe med noe man ikke ønsker i fremtiden, man skal jo trossalt jobbe i MANGE år. Og dersom man har to bachelorer innenfor samme type sjanger, altså helse/omsorg, stiller man nok sterkere ved å få seg jobb. Kan også være slik at man får høyere lønn, dersom en arbeidsgiver trenger noen med litt annen kunnskap i faget :) 

Anonymkode: 6fb47...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være greit om det er innenfor forskning eller om du kombinerer ingeniør med økonomi, men alt annet er nok bortkastet. 

Du må også spørre deg selv om hvorfor du gjør det. Er det for å øke jobbmuligheter eller er det noe du er interessert i personlig?

Anonymkode: 5d0f2...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i sosialantropologi + bachelor i Interkulturell forståelse + Master i markedskommunikasjon. Får nå bruk for alt innen jobb med markedsføring nå 😁

Anonymkode: 6aca0...936

Skrevet

Ja. Har 2. Behøver ikke være økonomisk vanskelig hvis du tar en deltidsjobb,men det kommer selvfølgelig ann på studiet og arbeidsmengden du legger i det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også to, den andre tatt ved siden av jobb. Jobbet mest kveld og helg, så var ikke noe problem å ta en utdanning til ved siden av. Og nå stiller jeg sterkere på noen områder jeg ønsker å jobbe innen. 

Anonymkode: 88493...64f

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har to.

Anonymkode: 2a380...d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...