AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Hei! Skal være med kjæresten min på fagbrevutdeling. Det virker som et veldig høytidelig arrangement, og kleskoden var "pent". Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha på meg! Noen forslag? Er bunad innafor? Litt kjipt om jeg er den eneste som kommee i bunad også😅 Anonymkode: ef549...965
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Regner med at det er akkurat de tsamme som vitnemålsutdeling? Isåfall er det nok å komme i en pen kjole, evt. en pen bukse (ikke jeans) med en pen bluse. Anonymkode: 3d584...acd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Ja litt usikker, jeg er bare følge og skal ikke motta noe fagbrev så usikker hvor pynta jeg burde være Anonymkode: ef549...965
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Bunad trenger du ikke å stille i. Pent antrekk kan være pene bukser, en blazer, skjorte eller topp. For eksempel. Anonymkode: cd142...724
evelynn Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Jeg ville ikke risikere bunad. På wikipedia står det: Pent antrekk Det finnes ingen etablert oppfatning av hva begrepet pent antrekk innebærer, selv om den ofte brukes av utesteder for å sortere gjestene. Helst bør den derfor om mulig unngås. Hva som er pent antrekk kan avhenge av sammenhengen. Normalt kan man anta at klærne ikke skal være opprevet, slitt eller møkkete. Treningstøy, arbeidstøy eller også alt for fritidsaktige klær eller sko bør unngås. Menn bør unngå korte bukser. Sjekk gjerne her: http://www.selskabelig.no/?p=3109 Og her: https://www.google.no/search?q=pent+antrekk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwju-57ws_vTAhUJXSwKHS9ABf4Q_AUICigB&biw=1920&bih=990
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Bunad blir for mye. Bare ha på deg en pen bukse og bluse, det holder.
Gjest Tigress Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Tja, på skuleavslutninga på vgs var det jo mange av ungdomane som dukka opp i bunad. Det hadde ikkje ramla meg inn ein gong, så eg stilte i kjole, men bunad ville jo vore fint, det. Kan du ikkje høyre med hen som skal hente fagbrevet då. Personleg er eg så opptatt av utdanning at eg synest eit fagbrev er verd å stryke skjorta for!
Timsy Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 Heller overdressed enn underdressed. Jeg hadde valgt bunaden eller en pen kjole med tilbehør. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 Begrepet pent antrekk forklares av noen som et antrekk du kunne gått med på teater eller en fin restaurant. Altså ikke like pyntet som et festantrekk. Jeg tenker at du enten kjører safe med å kle deg "pent" i betydning pent skjørt/kjole, eller du gutser på med bunad og blåser i hva andre skal ha på seg. Anonymkode: b0d29...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå