Gå til innhold

Kleskode???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal være med kjæresten min på fagbrevutdeling. Det virker som et veldig høytidelig arrangement, og kleskoden var "pent". Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha på meg! Noen forslag? Er bunad innafor? Litt kjipt om jeg er den eneste som kommee i bunad også😅

Anonymkode: ef549...965

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er akkurat de tsamme som vitnemålsutdeling?

Isåfall er det nok å komme i en pen kjole, evt. en pen bukse (ikke jeans) med en pen bluse. 

Anonymkode: 3d584...acd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja litt usikker, jeg er bare følge og skal ikke motta noe fagbrev så usikker hvor pynta jeg burde være

Anonymkode: ef549...965

AnonymBruker
Skrevet

Bunad trenger du ikke å stille i.

Pent antrekk kan være pene bukser, en blazer, skjorte eller topp. For eksempel.

Anonymkode: cd142...724

Skrevet

Jeg ville ikke risikere bunad.

På wikipedia står det:

Pent antrekk

Det finnes ingen etablert oppfatning av hva begrepet pent antrekk innebærer, selv om den ofte brukes av utesteder for å sortere gjestene. Helst bør den derfor om mulig unngås. Hva som er pent antrekk kan avhenge av sammenhengen. Normalt kan man anta at klærne ikke skal være opprevet, slitt eller møkkete. Treningstøy, arbeidstøy eller også alt for fritidsaktige klær eller sko bør unngås. Menn bør unngå korte bukser.

Sjekk gjerne her:

http://www.selskabelig.no/?p=3109

Og her:

https://www.google.no/search?q=pent+antrekk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwju-57ws_vTAhUJXSwKHS9ABf4Q_AUICigB&biw=1920&bih=990

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Bunad blir for mye. Bare ha på deg en pen bukse og bluse, det holder.

Gjest Tigress
Skrevet

Tja, på skuleavslutninga på vgs var det jo mange av ungdomane som dukka opp i bunad. Det hadde ikkje ramla meg inn ein gong, så eg stilte i kjole, men bunad ville jo vore fint, det. Kan du ikkje høyre med hen som skal hente fagbrevet då. Personleg er eg så opptatt av utdanning at eg synest eit fagbrev er verd å stryke skjorta for!

Skrevet

Heller overdressed enn underdressed. 

Jeg hadde valgt bunaden eller en pen kjole med tilbehør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begrepet pent antrekk forklares av noen som et antrekk du kunne gått med på teater eller en fin restaurant. Altså ikke like pyntet som et festantrekk. Jeg tenker at du enten kjører safe med å kle deg "pent" i betydning pent skjørt/kjole, eller du gutser på med bunad og blåser i hva andre skal ha på seg.

Anonymkode: b0d29...1af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...