Gå til innhold

Stockholmsyndromet, kunne det ha skjedd andre steder en i Sverige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, Z.Z skrev:

Hehe, og du beskrev mange svenskers problemer og tilstand akkurat nå. Vedvarende overgrep og traumatisering av innvandringen som er helt ute av kontroll. Så du har bevist poenget.

Ellers, alt bra?

Anonymkode: 7b224...a8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Z.Z skrev:

Hehe, og du beskrev mange svenskers problemer og tilstand akkurat nå. Vedvarende overgrep og traumatisering av innvandringen som er helt ute av kontroll. Så du har bevist poenget.

Ikke gjør deg dummere enn du er. Man kan mene mye om svensk innvandringspolitikk, men dette er en kunnskapsløs sammenligning som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Det er rett og slett feilaktig bruk av et klinisk begrep som gjør seg gjeldende på individnivå i ekstreme situasjoner. Du ønsker å bruke det for å betegne innenrikspolitiske konfliktområder i den svenske befolkningen. Det er rett og slett latterlig.

Jeg tror vi har nådd et nytt bunnpunkt.

Anonymkode: cc60f...85f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det eneste man gjør er å sitte dag ut og dag inn og diskuterer innvandrere og islam, så ser man til slutt sammenhenger der det ikke er det. Bare å gi opp.

Jeg er sikker på at denne personen kan se en logisk sammenheng mellom innvandring og pelle buser.

Det beste hadde vært om du valgte å holde deg unna. En saklig diskusjon vil aldri komme fra slike som deg som er fullstendig fastlåst i sitt eget syn og ikke er villige til å debattere synspunkter. Nå var det snakk om psykologisk effekt i forbindelse med innvandringen som ingen med hodet på stell kan benekte har gått fryktelig galt i Sverige. Spørsmålet er om det kan kalles Stockhomssyndromet, eller eventuelt noe annet. Det er uten tvil mye psykologisk krigføring ute og går i Sverige og Europa for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste hadde vært om du valgte å holde deg unna. En saklig diskusjon vil aldri komme fra slike som deg som er fullstendig fastlåst i sitt eget syn og ikke er villige til å debattere synspunkter. Nå var det snakk om psykologisk effekt i forbindelse med innvandringen som ingen med hodet på stell kan benekte har gått fryktelig galt i Sverige. Spørsmålet er om det kan kalles Stockhomssyndromet, eller eventuelt noe annet. Det er uten tvil mye psykologisk krigføring ute og går i Sverige og Europa for øvrig.

Det kan ikke kalles for Stockholmsyndromet. Dette er politikk, og ikke psykiatri. Debatten blir bare tøys om man ikke kan holde en edruelig begrepsorientering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Z.Z skrev:

Tror det er et visst annet sted der det foregår "psykologisk krigføring"...

Vurdert å ta en pause fra internett og gå trekke litt frisk luft? Hørt det hjelper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør deg dummere enn du er. Man kan mene mye om svensk innvandringspolitikk, men dette er en kunnskapsløs sammenligning som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Det er rett og slett feilaktig bruk av et klinisk begrep som gjør seg gjeldende på individnivå i ekstreme situasjoner. Du ønsker å bruke det for å betegne innenrikspolitiske konfliktområder i den svenske befolkningen. Det er rett og slett latterlig.

Jeg tror vi har nådd et nytt bunnpunkt.

Da må jeg bare spørre igjen; hvordan vil du klassifisere en silk tilstand rent klinisk blant store deler av befolkningen. Det er ikke akkurat noe nytt at folk blir radikalisert i alle retninger og gjerne i stor flokk. Hvorfor og hvordan er svenskene annerledes her? Hvorfor er Stockholmsyndromet på en befolkning forskjellig fra en liten gruppe? Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Z.Z skrev:

Da må jeg bare spørre igjen; hvordan vil du klassifisere en silk tilstand rent klinisk blant store deler av befolkningen. Det er ikke akkurat noe nytt at folk blir radikalisert i alle retninger og gjerne i stor flokk. Hvorfor og hvordan er svenskene annerledes her? Hvorfor er Stockholmsyndromet på en befolkning forskjellig fra en liten gruppe? Hva mener du?

Jeg tror du bør lese litt grunnlitteratur. Det er helt tydelig at du ikke har satt deg inn i hva stockholmsyndromet er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør lese litt grunnlitteratur. Det er helt tydelig at du ikke har satt deg inn i hva stockholmsyndromet er.

Hmm, du virker særdeles kunnskapsløs og meningsløs i dine argumenter. Jeg tror det er du selv som må tenke nøyere gjennom dine synspunkter og kunnskap, hvis du faktisk har lest noe som helst. Men jeg er klar over at det kommer til å sitte langt inne. Du må huske på at jeg er villig til å debattere med hvem som helst, kunnskapsrik, eller lekmann, så lenge man har noen argumenter å fare med. Det har dessverre ikke du, uavhengig av dine eventuelle ønskede, eller innbilte faglige titler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Hmm, du virker særdeles kunnskapsløs og meningsløs i dine argumenter. Jeg tror det er du selv som må tenke nøyere gjennom dine synspunkter og kunnskap, hvis du faktisk har lest noe som helst. Men jeg er klar over at det kommer til å sitte langt inne. Du må huske på at jeg er villig til å debattere med hvem som helst, kunnskapsrik, eller lekmann, så lenge man har noen argumenter å fare med. Det har dessverre ikke du, uavhengig av dine eventuelle ønskede, eller innbilte faglige titler.

Jeg var ikke helt sikker før, men nå er jeg helt overbevist om at du er et troll. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Godt" forsøk - men det får deg bare til å fremstå som klønete, og er lite flatterende for hvordan du vil oppfattes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke helt sikker før, men nå er jeg helt overbevist om at du er et troll. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Godt" forsøk - men det får deg bare til å fremstå som klønete, og er lite flatterende for hvordan du vil oppfattes.

Så dere er i ledtog? Jeg visste det allerede, men når den overveldende totale fjerne personargumentasjonen starter, så har man allerede tapt den virkelige diskusjonen, eller meningsutvekslingen. Dere har ingenting å si, overhodet.

Det dere egentlig ønsker er å avgrense andres meninger og argumenter, så lenge en ikke er enig selv. Da må man sørge for det uten å kunne diskutere med egne meninger. Det er standard og har alltid vært det. Deres mål er å ikke saklig debattere, men alltid beskylde. Men dere har bare nådd målet delvis; ødelegge tråden, men dere kan aldri knekke meg med tåpelighetene. Dere blir mer desperate og virkelighetsfjerne for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Så dere er i ledtog? 

Nei, vi har sammenfallende kunnskap og synspunkter. Jeg aner ikke hvem den andre er.

Nå er du bare usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.5.2017 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke kalles for Stockholmsyndromet. Dette er politikk, og ikke psykiatri. Debatten blir bare tøys om man ikke kan holde en edruelig begrepsorientering.

Man kan aldri se psykiatri helt uten å forstå kulturen. I japan er feks skam noe som er så inngrodd i kulturen og veien ut (selvmord) at man umulig kan forstå alle siden om en japaner feks er deprimert.  Jeg så et program om en japaner som skulle forklare japansk kultur på 5 minutter, kort tiden, men plutselig forstod jeg hvorfor japanere elsker å se andre japanere ydmykes på de rare tv-showene deres.

Politikk og kultur kan selvsagt ikke skilles fra hverandre, i Sverige er kulturen så til de grader gjennomsyret av prinsippe om at man skal forstod alle, alle er egentlig snille (slik Wresvik synger). Personlig virker det som hele samfunnes har en form for stockholms syndrom, det gir rare utslag.

Anonymkode: e54aa...cd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...