Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen si meg det?

Virker som om kommunikasjonen i forholdet mitt ikke er der i det hele tatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet at den ikke er der, så vet du vel hva du mangler - og da vet du vel hva kommunikasjon i et forhold er?

Skrevet
Kan noen si meg det?

Virker som om kommunikasjonen i forholdet mitt ikke er der i det hele tatt...

Kommunikasjon er grunnstøtte i et forhold!

(Ingen kommunikasjon=intet forhold)

Skrevet

Det er så jeg mener oxo, men det skjønner visst ikke kjærsten min. Så hvordan jeg skal jeg få han til å bli litt mer kommuniserende med meg?

Altså, vil jeg prate om en ting, så sier han nesten alltid at det passer ikke nå, eller så ender det ganske snart i en krangel. Er ikke lett å kommunisere da.

Skrevet

Kommunikasjon = alfa og omega i et forhold. Uten kommunikasjon kan man ikke finne ut hva som er feil, men klarer ikke forklare mangler, man får ikke ut aggresjon, det er rett og slett intet grunnlag til forbedring.

Tro meg, kommunikasjon er uhyre viktig. Etter lengre tid vil dere gli fra hverandre. Jeg prater av erfaring.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil bare føye til at ja, kommunikasjon er viktig. Men kommunikasjon er ikke kun å prate sammen. Det er like mye forståelse og det å kunne lese hverandre uten å si så mye.

Vi er ikke så flinke til å prate om alle mulige ting, men vi er veldig flinke til å oppfatte den andres signaler. På den måten forstår vi også når noe er galt og må gjøres noe med.

Skrevet

I mitt forrige forhold manglet vi kommunikasjon på et dypere plan. Det var derfor det ikke holdt, ikke fordi vi ikke var glade i hverandre.. Neste gang jeg går inn i et forhold vil jeg være sikker på at at kommunikasjonen vil fungere. Har funnet ut hvor utrolig viktig det er, det er det du står igjen med til slutt når den største forelskelsen er over.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva menes egentlig med "kommunikasjon på et dypere plan"? Er det å snakke om følelser og dype ting eller er det å kommunisere uten å prate, å bare skjønne hva den andre vil/føler/mener?

Gjest Litjmæ
Skrevet

kommunikasjon ~ overføring av informasjon, budskapsformidling

For meg handler kommunikasjon i et forhold om mange ting, blant annet det å snakke sammen om hva vi har opplevd i løpet av dagen, diskusjoner om hva vi mener om ting, humor og latter og mer fysisk kommunikasjon med alt fra å oppfatte hverandres kroppsspråk til kos og klem og seksuell kommunikasjon. Jeg tror at det må fungere på stort sett alle plan for at et forhold skal være bra.

Hvor ligger problemet deres adiva?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke "nå setter vi oss ned og prater litt" er den beste måten å få kommunikasjonen i gang på: Høres enten kjempekjedelig ut eller at noe fælt er på gang.

Lager man god mat, tenner lys og prater går det mye bedre! Eller at man innleder samtalen direkte uten å spørre først - jeg har tenkt en del i det siste på det ene eller det andre....

Gjest Skravle
Skrevet

Hva når jeg tenner lys og lager mat og lager til så vi skal kose oss, og så tar opp et tema jeg synes er interessant/vil vite mer om/ønsker å diskutere/synes vi bør prate om, og så sier han bare "ja" og m-hm", og har ingen egne meninger eller oppfatninger? Jeg blir så frustrert over at all meningsytring og funderinger over alle verdens underfundigheter, er fullstendig enveis! Jeg har meninger om mangt og mye, men det har ikke han! *sukk*....

Skrevet

Til trådstarter:

hadde samme problemet selv, men jeg fortalte han at tv og andre ting faktisk ikke var så viktig som han skulle ha det til.

Jeg sa rett ut at jeg trenger at kommunikasjonen vår tar seg opp igjen ettersom vi var så finke til dette før. Hvis ikke så fungerer ikke jeg i dette forholdet sa jeg, og da ble han skremt og etter det har han tatt seg sammen. Ikke like flink som vi engang var, men bedre. Jeg spør han om ikke vi kan legge oss litt tidlig en kveld og bare prate tull, det er så deilig.

Du må nok bare sit til han, at dette er noe du virkelig har behov for hvis du skal ha det bra.

Begge må gi og ta i et forhold.

Lykke til da :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva når jeg tenner lys og lager mat og lager til så vi skal kose oss' date=' og så tar opp et tema jeg synes er interessant/vil vite mer om/ønsker å diskutere/synes vi bør prate om, og så sier han bare "ja" og m-hm", og har ingen egne meninger eller oppfatninger? Jeg blir så frustrert over at all meningsytring og funderinger over alle verdens underfundigheter, er fullstendig enveis! Jeg har meninger om mangt og mye, men det har ikke han! *sukk*....[/quote']

Tar du opp ting han er interessert i da? Han har sikkert meninger om mangt, men kanskje ikke om akkurat det du snakker om?

Kanskje gjøre som BayliZ sier? Og for å få kommunikasjonen i "gang" kan det hende det kan være lurt å snakke om ting du vet han interesserer seg for/engasjerer seg i?

Tror det er viktig å huske at kommunikasjon er toveis - også når det gjelder valg av emne. Mye enklere å få i gang en samtale når man snakker om noe begge interessere seg for!

Gjest Anonymous
Skrevet

Godt spørsmål, hva er egentlig kommunikasjon? Er det å ha disse dype samtalene til enhver tid? Er det ikke like mye å tolke om ens kjære er sliten en dag og helst vil ligge i fred på sofaen? Jeg er ikke en typisk "følelsesperson" som vil snakke og analysere hver eneste lille setting. Men, dukker det opp noe, så vil jeg ta det opp med partneren min. Ellers tror jeg den ikke-verbale kommunikasjonen er vel så viktig..

Gjest gjesta
Skrevet

At dere kan snakke om alt & diskutere ting.

Dårlig kommunikasjon er stillhet &/eller mangel på forståelse..

• 4 uker senere...
Skrevet

det har jeg skjønt ;)

Slutt mellom meg og typen nå så... da vet jeg hva jeg ikke vil ha noe av vaffal.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...