Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har eksamen i Int. Engelsk i morgen, og jeg klarer ikke roe meg ned. 

Læreren min sier at jeg er en flink elev, og at jeg kommer til å klare dette, men jeg er så utrolig redd for å få stryk og måtte ende opp med å ta friår og miste førstegangsvitnemålet mitt. Jeg har lave karakterer og uten førstegangsvitnemål har jeg ikke sjans til å komme inn på ønsket studie! Tenker også allerede nå på vitnemålsutdelinga, for hvis jeg stryker er det ikke vits å møte opp der, men hvis jeg ikke møter opp skjønner jo alle sammen at jeg har strøket... 

Nerver og stress holder på å spise meg opp levende. Det verste er vel egnt. at jeg ikke vet hvordan jeg skal forberede meg... 

Jeg sliter også med noe gramatikk, verb, og det å bruke passende ord i ulike situasjoner, og jeg er så redd for at det skal ødelegge for meg på eksamen... Kunne fått 5 i standpunkt i dette faget, men jeg skrev "woman" gjenntatte gangee istedenfor "women" på heldagsvurderinga og det trakk meg ned... (fikk 4+ pga. den feilen, hadde en 5'er og en 3'er fra før av...)

Er så redd for å få stryk. Jeg vet ikke hva jeg gjør hvis jeg ikke består på alle eksamenene mine...

Anonymkode: 1d8db...702

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vitnemålsutdeling på vgs :klo: vi hadde bare en aktivitet og mat etterpå som avslutning og så fikk vi elektronisk vitnemål. 

Du kommer ikke til å styrke. Det er engelsk!! 

Anonymkode: ecd9b...9ee

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke vitnemålsutdeling på vgs :klo: vi hadde bare en aktivitet og mat etterpå som avslutning og så fikk vi elektronisk vitnemål. 

Du kommer ikke til å styrke. Det er engelsk!! 

Anonymkode: ecd9b...9ee

Vi får det elektronisk også, men avslutningen er liksom å gå en og en opp på scenen i kroppsøvingssalen med foreldre og søsken som publikum, også får vi vitnemålet for deretter å gi en klem til lærerne våre. 

Og forresten, selvom det er engelsk så betyr det ikke at det er like lett for alle...

AnonymBruker
Skrevet

Muntlig eller skriftlig? Du har 4 i faget fra før, så du har jo kunnskapen du trenger for å greie dette!

Anonymkode: 5bf7e...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Bare pust. Det kommer til å gå bra! 

Det er jo, hvis jeg husker rett, to kortsvarsoppgaver og en langsvarsoppgave - og du kommer til å klare og svare riktig på noe av det. :)

Anonymkode: b9a47...c9d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Muntlig eller skriftlig? Du har 4 i faget fra før, så du har jo kunnskapen du trenger for å greie dette!

Anonymkode: 5bf7e...9cf

Dette er skriftlig. Muntlig hadde vært bedre, for det har jeg 6'er. Men med skriftlig så vet man jo aldri!

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare pust. Det kommer til å gå bra! 

Det er jo, hvis jeg husker rett, to kortsvarsoppgaver og en langsvarsoppgave - og du kommer til å klare og svare riktig på noe av det. :)

Anonymkode: b9a47...c9d

Det stemmer, to kortsvar og et langsvar. Problemet er at kortsvara skal være på minst én side, og langsvaret skal være på minst 3 sider... 

Selvom eg svarer riktig, så er det fullt mulig å få stryk. Jeg har sett eksempler på strykoppgaver... Syns noen sensorer er utrolig strenge... 

Læreren min har for øvrig vært sensor i mange år, så han vet jo hva han snakker om, men man vet jo aldri... Noen kan jo være urettferdige...

Skrevet

Sensorer skal følge en felles sensorveiledning, og vurderingen av eksamensoppgaver skal være mest mulig objektive. Kompetansemål og hva som kreves for å få de ulike karakterene står på udir.no.

Det skal for øvirg mye til for å stryke i et humanistisk fag (/språkfag).

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å gå helt fint. Jeg synes det er bra at du har innsikt i dine egne svakheter. Da kan du være ekstra oppmerksom på de i morgen. 

Og IKKE velg morgendagen for å prøve noe nytt eller velge noe du normalt ikke ville ha valgt. Dette er ikke en dag for utprøving. Hold deg til trygge rammer, og sett av tid til gjennomlesning og grammatikkgjennomgang, så skal nok dette gå helt fint. Sitt ut hele tiden!

Og ikke minst: Les oppgaveteksten nøye. Å bomme på oppgaven er letteste vei til stryk, men så lenge du besvarer oppgaven skal det veldig mye til for at du som 4-5'er-elev i engelsk skal stryke. 

Lykke til! :)

Anonymkode: 250e1...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...