Gjest Linda Elina Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Er det noen her som kan hjelpe meg med en enkel og god(!) oppskrift på Strawberry Daiqueri? Har prøvd meg frem selv, men det smaker bare pyton. Takker for tips!
Brunhilde Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 Dette fikk jeg opp da jeg søkte... Burde vel være noe her du kan bruke. Håper ihvertfall det!
Gjest Toro_Jenta Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 hvor bor du ??? bor du i oslo kan du jo stikke innom alt om bar i bydøy alle å få sirup og sour mix som kan blendes i drinken med knust is ... presse over lime eller sitron og viola ferdig
Gjest baby-E Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 knus isbiter og frosne jordbær i blender. Bland i malibu (hvit rom) og/eller spit etter ønske. Til slutt tar du lime(mengde etter eget ønske. )Bland det godt! Denne oppskriften er hvertfall en suksess her i huset!
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2004 #5 Skrevet 30. desember 2004 Bland i malibu (hvit rom).... Malibu...er ikke det den derre kokos saken? Nei, tror jeg hadde styrt unna den. Så sant en ikke er veldig glad i kokos da. Jeg synes hvertfall ikke det har noe å gjøre i strawbewrry Daiqueri. Jeg bruker bacardi - hvit eller bacardi lemon. Men, er ellers med på resten av oppskriten din. Rikelig med is og jordbær (ferske/frosne), hvit rom, lime og gjerne en liten dæsj jordbærlikør også gjør susen. Og sukker langs kanten på glasset! Husk ferske jordbær - det gjør hele forskjellen. Bare jordbærlikør gjør at det bare smaker mr.freeze - og der er jo ikke noe særlig digg!
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #6 Skrevet 30. desember 2004 Jeg pleier å lage det, og den blir vanligvis veldig god... Jeg bruker frosne jordbær,( sprit, litt sprite- disse kan kuttes ut, men jeg pleier å lage i en full smoothie maker, og det blir bedre smak synes eg), rom, is, og LIME!! LIME- er utrolig viktig, uansett om en har jorbær miks, eller har vanlige jorbær så er det noe som mangler hvis en ikke har lime. Mangler det noe...ta bittelitt sukker, det hjelper ellers så har eg spurt en bartender. og han sa masse is, jorbær (bær eller miks) litt sukker og rom
Mona Skrevet 1. januar 2005 #7 Skrevet 1. januar 2005 Sunt er det vel ikke, men jeg har sukkerlake i, det blir utrolig godt! 500 g jordbær, frosne eller ferske Sukkerlake av 1 dl vann og 1 dl sukker (kokes og avkjøles) Litt lime Rom eller vodka etter eget ønske Knust is Alt blandes i blender, det min favoritt. Ellers anbefaler jeg alle å smake strawberry daquiri på Friday's i Oslo, den finnes også alkoholfri.
Veslejenta Skrevet 1. januar 2005 #8 Skrevet 1. januar 2005 -Finest call strawberry (evt raspberry hvis du foretrekker det) Er bærpuré som fåes kjøpt på blant annet Meny. Bak på flasken står også oppskrift. -Hvit rom, gjerne Havana Club eller Mount Gay -Masse knust is -Ferske jordbær hvis man har det, men er ikke nødvendig.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 Litt dum her jeg: Kjøper du en lime og skviser ut saften av den og heller opp i blenderen?
Englepus Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Du kan kjøpe limesaft på flasker, pleier å stå sammen med drinkmixer, eller du kan presse en hel lime. Jeg har alltid brukt flaske og det smaker godt da.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 Jeg har en flaske med Lime-mixer stående. Den kan jeg jo bruke...
Laban Skrevet 3. mars 2005 #12 Skrevet 3. mars 2005 Blir mye bedre med fersk lime vanligvis, mendet er jo litt pes... Ellers er sukker et godt tips. Og som alltid er råvarene viktig -sånne store vinterjordbær uten smak og farge er skikkelig pyton.
mari Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Nå fikk jeg godt tips til hva jeg kan lage meg for kos på lørdagskveld! Har frosene jordbær i fryseren så da er det jo ikke så mye å kjøpe inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå