Gå til innhold

Strawberry Daiqueri ( eller...hvordan d nå skrives)

Anbefalte innlegg

Gjest Linda Elina
Skrevet

Er det noen her som kan hjelpe meg med en enkel og god(!) oppskrift på Strawberry Daiqueri? Har prøvd meg frem selv, men det smaker bare pyton.

Takker for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette fikk jeg opp da jeg søkte... Burde vel være noe her du kan bruke. Håper ihvertfall det!
Gjest Toro_Jenta
Skrevet

hvor bor du ???

bor du i oslo kan du jo stikke innom

alt om bar

i bydøy alle å få sirup og sour mix

som kan blendes i drinken med knust is ...

presse over lime eller sitron

og viola ferdig

Skrevet

knus isbiter og frosne jordbær i blender.

Bland i malibu (hvit rom) og/eller spit etter ønske. Til slutt tar du lime(mengde etter eget ønske. )Bland det godt!

Denne oppskriften er hvertfall en suksess her i huset!

Skrevet

Bland i malibu (hvit rom)....

Malibu...er ikke det den derre kokos saken? Nei, tror jeg hadde styrt unna den. Så sant en ikke er veldig glad i kokos da. Jeg synes hvertfall ikke det har noe å gjøre i strawbewrry Daiqueri.

Jeg bruker bacardi - hvit eller bacardi lemon.

Men, er ellers med på resten av oppskriten din. Rikelig med is og jordbær (ferske/frosne), hvit rom, lime og gjerne en liten dæsj jordbærlikør også gjør susen. Og sukker langs kanten på glasset! :sikle:

Husk ferske jordbær - det gjør hele forskjellen. Bare jordbærlikør gjør at det bare smaker mr.freeze - og der er jo ikke noe særlig digg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å lage det, og den blir vanligvis veldig god...

Jeg bruker frosne jordbær,( sprit, litt sprite- disse kan kuttes ut, men jeg pleier å lage i en full smoothie maker, og det blir bedre smak synes eg), rom, is, og LIME!!

LIME- er utrolig viktig, uansett om en har jorbær miks, eller har vanlige jorbær så er det noe som mangler hvis en ikke har lime.

Mangler det noe...ta bittelitt sukker, det hjelper

ellers så har eg spurt en bartender. og han sa masse is, jorbær (bær eller miks) litt sukker og rom

Skrevet

Sunt er det vel ikke, men jeg har sukkerlake i, det blir utrolig godt!

500 g jordbær, frosne eller ferske

Sukkerlake av 1 dl vann og 1 dl sukker (kokes og avkjøles)

Litt lime

Rom eller vodka etter eget ønske

Knust is

Alt blandes i blender, det min favoritt.

Ellers anbefaler jeg alle å smake strawberry daquiri på Friday's i Oslo, den finnes også alkoholfri. :sikle:

Skrevet

-Finest call strawberry (evt raspberry hvis du foretrekker det) Er bærpuré som fåes kjøpt på blant annet Meny. Bak på flasken står også oppskrift.

-Hvit rom, gjerne Havana Club eller Mount Gay

-Masse knust is

-Ferske jordbær hvis man har det, men er ikke nødvendig.

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Litt dum her jeg:

Kjøper du en lime og skviser ut saften av den og heller opp i blenderen?

Skrevet

Du kan kjøpe limesaft på flasker, pleier å stå sammen med drinkmixer, eller du kan presse en hel lime.

Jeg har alltid brukt flaske og det smaker godt da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en flaske med Lime-mixer stående. Den kan jeg jo bruke...

Skrevet

Blir mye bedre med fersk lime vanligvis, mendet er jo litt pes...

Ellers er sukker et godt tips.

Og som alltid er råvarene viktig -sånne store vinterjordbær uten smak og farge er skikkelig pyton.

Skrevet

Nå fikk jeg godt tips til hva jeg kan lage meg for kos på lørdagskveld! Har frosene jordbær i fryseren så da er det jo ikke så mye å kjøpe inn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...