Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva synes dere om Fantasistakkene til Eva Lie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om fantasistakkene til Eva Lie Design? Er disse også "fyfy" på linje med festdraktene på Sparkjøp som det så heftig har blitt diskutert rundt de siste dagene.. ?

http://www.evalie.no/fantasistakker/

eksempel

IMG_5809.jpg

image1-357528-7-1494325275684.jpg

Anonymkode: ee2a7...a38

• Liker 1
Skrevet

Bunadkopier er no-no. 

• Liker 11
Skrevet

Saa mye fint hun lager :ninuskapus:

• Liker 3
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg synes faktisk mange av disse er finere enn ekte bunader :) 

Skrevet

Hvorfor skal disse draktene være noe dårligere enn vanlige bunader? Dette er også håndverk, og langt mindre kjedelig design i mine øyne. 

• Liker 13
Skrevet

Synes de var fine jeg. Det finnes forresten ingen som har eksklusive rettigheter til å lage bunader, så det er bare å slippe fantasien løs :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes de var kjempe pene :laugh: Kommer nok ikke å få tak i fantasistakk eller festdrakt selv, fordi grunnen til at jeg har bunad er tradisjon, men veldig flott for andre! 

Anonymkode: 857b5...bf5

• Liker 2
Skrevet

Synes de var fine.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo å videreføre motedesign av bunaden så dette er virkelig stilige saker! 

Anonymkode: 5ab1e...e04

• Liker 11
Skrevet

Wow, her var det mye lekkert!

Jeg har selv Oslo Jubileumsdrakt med blå silkebluse laget av henne. Elsker den og får utrolig mange komplimenter for den. Men etter å ha sett de andre stakkene hennes kan jeg virkelig enten tenkt meg en til hun har laget, eller å ta inspirasjon fra det hun har laget og lage meg en egenkomponert stakk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min bunad ligner veldig mye på drakten de brukte det stedet jeg er fra før i tiden. Å endre bunaden ved å legge på blonder og tull vil jo gjøre den mer ulik den originale drakten. Synes ikke noe om det. 

Anonymkode: a1f0c...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere av dem var voldsomt like beltestakken uten broderier.

Anonymkode: 1c993...446

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere av dem var voldsomt like beltestakken uten broderier.

Anonymkode: 1c993...446

Og flere av dem mye vakrere enn mange av de bunadene jeg så i går. 

Anonymkode: 96d6a...ffd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og flere av dem mye vakrere enn mange av de bunadene jeg så i går. 

Bunad handler jo om tradisjoner, arv og hvor man kommer fra. Ikke hvor vakre de liksom skal være :P

• Liker 12
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nydelige mange av dem, kunne godt tenkt meg en :)

Anonymkode: da503...e47

AnonymBruker
Skrevet

For noe fjoll. De fleste av dem var attpåtil skrekkelig glorete.

Anonymkode: 0e4ba...597

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bunad handler jo om tradisjoner, arv og hvor man kommer fra. Ikke hvor vakre de liksom skal være :P

Mulig det, men ikke mange som gjennomfører den tankegangen i disse dager. Folk kjøper jo bunader i hytt og pine, uten at de overhode har noe med opprinnelsestedet å gjøre. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Persephone skrev:

Wow, her var det mye lekkert!

Jeg har selv Oslo Jubileumsdrakt med blå silkebluse laget av henne. Elsker den og får utrolig mange komplimenter for den. Men etter å ha sett de andre stakkene hennes kan jeg virkelig enten tenkt meg en til hun har laget, eller å ta inspirasjon fra det hun har laget og lage meg en egenkomponert stakk.

Ja, denne drakten er virkelig fin! Har tidligere kun sett den på bilder, og på Skam siden Sana i Skam har denne drakten :ler:, men i år så jeg en "live" for første gang, og den var enda finere enn jeg trodde. 

Selv kommer jeg ikke til å skaffe meg en drakt, siden jeg har bunad. 

• Liker 1
Gjest Anna Nas
Skrevet

Jeg liker godt Lies drakter, men synes det er viktig at de skiller seg klart fra designet på et offisielt bunadsdesign. Beltestakken er åpenbart en inspirasjon, så der gjelder det å bruke farger og tekstiler som ikke er til forveksling like. 

Fordelen ved festdrakter som Eva Lie og Lise Skjåk Bræk designer er jo ikke minst at de skaper større variasjon og fargerikdom i steds- og bybildet. I mindre byer er det jo nærmest bunadsuniformert på 17. mai. Store mengder folk i klin likt antrekk blir ganske massivt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...