AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Var innom en butikk med ferskvaredisk på tirsdag. Trengte en kjapp middag før forberedelser til i går. Kjøpte meg da en hamburger fra disken. Men det jeg fikk kan ikke i mine øyne kalles hamburger! Iflg pakkelappen bestod "hamburgeren" av svinekjøtt, melk, potetmel, salt og krydder. Den var helt utspedd, og den var HVIT inni. Jeg ble så skuffet at jeg kastet hele burgeren. Var tilbake der i dag, og spurte hvorfor burgeren var slik den var. Fikk til svar at de brukte samme kjøttfarse til hamburgere, kjøttkaker, karbonader og kjøttpudding. Det er en butikk med ferskvaredisk, og de selger også varmretter. Men altså... har de i det hele tatt lov å kalle noe for hamburger når det består av en utspedd svinekjøttfarse, som de lager alle disse tingene av? Går jeg på Burgerking får jeg en burger av storfekjøtt, det samme på nærmeste gatekjøkken. Kan noen fortelle meg litt om reglene for dette? Jeg forventet en hamburger, ikke det jeg fikk servert. Anonymkode: ecebf...93f
Djungelvrål Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Det burde stått farsekake med brød istedet for hamburger, det var tydelig feilmerket. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Om man skal følge navnet vil svinekjøtt være korrekt Anonymkode: 7758b...db1 1
strynejenta Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 På 18.5.2017 den 21.27, AnonymBruker skrev: Om man skal følge navnet vil svinekjøtt være korrekt Anonymkode: 7758b...db1 Hamburger betyr "fra Hamburg" ikke skinkeburger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Ingen regler når det gjelder hamburgere, det er fullstendig texas. Anonymkode: 1b88e...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå